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Against payment
Airport construction geological considerations
Analyse economic impacts in decision making
Assess economic factors in proposal development
CBD
CBD's
Cash before delivery
Consider economic criteria in decision making
Demonstrate consideration for student's situation
Emission security
Emission security considerations
Express consideration for student's situation
For consideration
For pecuniary consideration
For remuneration
For valuable consideration
Geological considerations in airport construction
Geological factors in airport construction
H&C
H&C considerations
H&C grounds
Humanitarian and compassionate considerations
Humanitarian and compassionate grounds
Humanitarian considerations
In return for payment
Initial share
Lawful consideration lawful consideration
Legal consideration legal consideration
On a payment basis
Payment before delivery
Share issued for a consideration other than cash
Share issued for consideration other than cash
Show consideration for student situation
Show consideration for student's situation
TEMPEST considerations
Vendor's share
With consideration

Traduction de «cbd consideration » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
against payment | for consideration | for pecuniary consideration | for remuneration | for valuable consideration | in return for payment | on a payment basis | with consideration

à titre onéreux


demonstrate consideration for student's situation | show consideration for student situation | express consideration for student's situation | show consideration for student's situation

prendre en considération la situation d'élèves


lawful consideration lawful consideration | legal consideration legal consideration

contrepartie licite


initial share | share issued as consideration for the transfer of assets other than cash | share issued for a consideration other than cash | share issued for consideration other than cash | vendor's share

action d'apport | action émise en contrepartie d'apports


emission security (TEMPEST) considerations [ emission security considerations | TEMPEST considerations ]

exigences TEMPEST


humanitarian and compassionate considerations [ H&C | humanitarian and compassionate grounds | H&C considerations | H&C grounds | humanitarian considerations ]

considérations d'ordre humanitaire [ CH | circonstances d'ordre humanitaire | motifs d'ordre humanitaire | considérations humanitaires | circonstances humanitaires | raisons d'ordre humanitaire ]




cash before delivery | CBD | payment before delivery

comptant avant livraison | paiement avant livraison


airport construction geological considerations | geological characteristics impacting air-port construction | geological considerations in airport construction | geological factors in airport construction

facteurs géologiques dans la construction d'un aéroport


assess economic factors in proposal development | incorporate economic considerations into decision making | analyse economic impacts in decision making | consider economic criteria in decision making

prendre en considération les critères économiques dans la prise de décisions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Internationally, the EU should identify and support ways and means to strengthen independent scientific advice to global policy making, inter alia by actively contributing to CBD consideration of the 2007 evaluation of the MA, and the ongoing consultations on the need for improved International Mechanisms on Scientific Expertise on Biodiversity.

Sur le plan international, il convient que l’Union européenne trouve les moyens de renforcer les activités de conseil scientifique indépendant auprès des responsables mondiaux de l'élaboration des politiques, notamment en contribuant activement à l’évaluation 2007 de l’EM, dans le cadre de la Convention sur la biodiversité, ainsi qu’aux consultations en cours sur la nécessité d'améliorer les mécanismes internationaux de conseil scientifique sur la diversité biologique.


49. Notes the requirement under the CBD to restore 15 % of degraded ecosystems by 2020; regards this as a minimum, however, and wishes the EU to set a considerably higher restoration target reflecting its own more ambitious headline target and its 2050 vision, taking into account country-specific natural conditions; urges the Commission to define clearly what is meant by ‘degraded ecosystems’ and to set a baseline against which progress can be measured;

49. note les exigences de la CDB en vue de restaurer 15 % des écosystèmes dégradés d'ici 2020; considère cependant cet objectif comme un minimum et forme le vœu que l'Union européenne arrête un objectif de restauration plus élevé qui tienne compte de son objectif prioritaire, plus ambitieux, ainsi que de sa vision 2050, tout en prenant en considération les caractéristiques naturelles spécifiques de chaque pays; invite instamment la Commission à définir clairement ce qu'elle entend par «écosystèmes dégradés» et à établir un repère permettant de mesurer les progrès;


79. Takes the view that the funding mechanism for REDD should be based on performance criteria, including on forest governance, and take into consideration the objectives of the Strategic Plan for Biodiversity 2011 agreed under CBD COP 10 in Nagoya;

79. considère que les mécanismes de financement de REDD+ doivent reposer sur des critères de performance, y compris pour la gouvernance forestière, et prendre en compte les objectifs du plan stratégique 2011 en faveur de la biodiversité inscrits dans la convention sur la diversité biologique de la dixième conférence des parties, à Nagoya;


81. Takes the view that the funding mechanism for REDD should be based on performance criteria, including on forest governance, and take into consideration the objectives of the Strategic Plan for Biodiversity 2011 agreed under CBD COP 10 in Nagoya;

81. considère que les mécanismes de financement de REDD+ doivent reposer sur des critères de performance, y compris pour la gouvernance forestière, et prendre en compte les objectifs du plan stratégique 2011 en faveur de la biodiversité inscrits dans la convention sur la diversité biologique de la dixième conférence des parties, à Nagoya;


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Internationally, the EU should identify and support ways and means to strengthen independent scientific advice to global policy making, inter alia by actively contributing to CBD consideration of the 2007 evaluation of the MA, and the ongoing consultations on the need for improved International Mechanisms on Scientific Expertise on Biodiversity.

Sur le plan international, il convient que l’Union européenne trouve les moyens de renforcer les activités de conseil scientifique indépendant auprès des responsables mondiaux de l'élaboration des politiques, notamment en contribuant activement à l’évaluation 2007 de l’EM, dans le cadre de la Convention sur la biodiversité, ainsi qu’aux consultations en cours sur la nécessité d'améliorer les mécanismes internationaux de conseil scientifique sur la diversité biologique.


to reinforce implementation of the relevant instruments available for achieving the three objectives of the CBD provided under the reformed Common Agricultural Policy (CAP) and Common Fisheries Policy (CFP) as well as within Cohesion Policy and in economic and development co-operation and to support strengthening biodiversity-related instruments within the future rural development policy; to ensure the full and timely implementation of all relevant environmental legislation; to provide enhanced support for the development and monitoring of biodiversity indicators; to provide enhanced support for biodiversity research; to ensure that, in accordance with Article 6 of the CBD, strategies such as national biodiversity strategies and actio ...[+++]

à renforcer la mise en œuvre des instruments pertinents disponibles pour réaliser les trois objectifs de la CDB qui sont prévus par la politique agricole commune (PAC) et la politique commune de la pêche (PCP) réformées, ainsi que dans le cadre de la politique de cohésion et de la coopération économique et de l'aide au développement, et à soutenir le renforcement des instruments liés à la biodiversité dans le contexte de la future politique de développement rural; à garantir la mise en œuvre intégrale et rapide de toute la législation environnementale pertinente; à renforcer le soutien à la conception et au suivi des indicateurs de biodiversité; à renforcer le soutien à la recherche dans le domaine de la biodiversité; à veiller à ce que ...[+++]


However, it points out that there is no provision in the CBD which requires that the conditions for the grant of a patent for biotechnological inventions should include the consideration of the interests of the country from which the genetic resource originates or the existence of measures for transferring technology [25].

Toutefois, elle observe qu'aucune disposition de la CDB ne saurait imposer de faire figurer parmi les conditions de délivrance d'un brevet la prise en compte des intérêts des pays dont la ressource génétique serait originaire ou l'existence de transfert technique dans le chef de ces pays [25].


However, it points out that there is no provision in the CBD which requires that the conditions for the grant of a patent for biotechnological inventions should include the consideration of the interests of the country from which the genetic resource originates or the existence of measures for transferring technology [25].

Toutefois, elle observe qu'aucune disposition de la CDB ne saurait imposer de faire figurer parmi les conditions de délivrance d'un brevet la prise en compte des intérêts des pays dont la ressource génétique serait originaire ou l'existence de transfert technique dans le chef de ces pays [25].


Item 21 Consideration of options for conservation and sustainable use of biological diversity in dryland, Mediterranean, arid, semi-arid, grassland and savannah ecosystems (included in UNEP/CBD/SBSTTA/5/9)

Point 21 Examen des options pour la conservation et l'utilisation durable de la diversité biologique dans les écosystèmes des terres arides, des régions méditerranéennes, des zones arides, semi-arides, des prairies et des savanes (figurant dans le document UNEP/CBD/SBSTTA/5/9)


The Council therefore reaffirms its support for the two-track approach which consists in: 1. the consideration within the CBD on the need for and modalities of a protocol on the safe transfer, handling and use of LMOs resulting from biotechnology that may have adverse effects on the conservation and sustainable use of biological diversity; 2. the efforts within UNEP for the elaboration of international technical guidelines for safety in biotechnology and related capacity-building requirements.

Le Conseil réaffirme donc qu'il soutient la double approche suivante : 1. la conférence sur la diversité biologique examine la nécessité et les modalités d'un protocole sur la sécurité du transfert, de la manipulation et de l'utilisation des organismes vivants modifiés résultant de la biotechnologie qui risqueraient d'avoir des effets défavorables sur la conservation et l'utilisation durable de la diversité biologique ; 2. le PNUE s'emploie à élaborer des lignes directrices techniques internationales en vue d'assurer la sécurité en biotechnologie et des exigences connexes en matière de mise en place de structures.


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