Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CAIS
Caucasus
Caucasus countries
Central American Integration System
Central American organisation
Central American organization
Central core
Central impervious core
Central impervious zone
Central zone
Core
EU Special Representative for the South Caucasus
EUSR for the South Caucasus
EUSR for the South Caucasus and the crisis in Georgia
Impervious central core
Impervious core
Impervious zone
Latin American intergovernmental organisation
Latin American intergovernmental organization
Latin American organisation
Latin American organization
Latin American regional organisation
Latin American regional organization
OCAS
Organisation of Central American States
Organization of Central American States
SICA
TRACECA
Trans-Caucasus Air Corridor
Transport Corridor Europe Caucasus Central Asia
Transport Corridor Europe Central Asia
Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia
Watertight core

Vertaling van "caucasus central " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Transport Corridor Europe Caucasus Central Asia | Transport Corridor Europe Central Asia | Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia | TRACECA [Abbr.]

Couloir de transport Europe-Caucase-Asie | TRACECA [Abbr.]


Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia: Report of the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade [ Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia ]

Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale : rapport du Comité permanent des affaires étrangères et commerce international [ Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale ]


EU Special Representative for the South Caucasus and the crisis in Georgia | European Union Special Representative for the South Caucasus and the crisis in Georgia | EUSR for the South Caucasus and the crisis in Georgia

représentant spécial de l'UE pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie | représentant spécial de l'Union européenne pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie | RSUE pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie


EU Special Representative for the South Caucasus | European Union Special Representative for the South Caucasus | EUSR for the South Caucasus

représentant spécial de l'UE pour le Caucase du Sud | représentant spécial de l'Union européenne pour le Caucase du Sud | RSUE pour le Caucase du Sud




Trans-Caucasus Air Corridor

«Couloir aérien transcaucasien»


Caucasus countries

pays du Caucase [ Caucase du Sud | république transcaucasienne | Transcaucasie ]


Central American Integration System [ CAIS | OCAS | Organisation of Central American States | Organization of Central American States | SICA ]

Système d'intégration de l'Amérique centrale [ ODEAC | ODECA | Organisation des États centre-américains | Organisation des États centroaméricains | Organisation des États d'Amérique centrale | SICA | Système d'intégration centraméricain ]


Latin American organisation [ Central American organisation | Central American organization | Latin American intergovernmental organisation | Latin American intergovernmental organization | Latin American organization | Latin American regional organisation | Latin American regional organization ]

organisation latino-américaine [ organisation de l'Amérique centrale | organisation de l'Amérique latine | organisation intergouvernementale latino-américaine | organisation régionale latino-américaine ]


impervious zone | impervious core | central impervious zone | central impervious core | impervious central core | central zone | watertight core | core | central core

noyau | noyau imperméable | noyau étanche | noyau d'étanchéité | noyau central | noyau central étanche | écran central | écran central d'étanchéité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19. Stresses that priority must be given to pipeline projects which diversify the energy supply to the EU, and hence welcomes the stopping of the South Stream project; invites the European Energy Community to develop a cooperation agenda with Ukraine, as well as with Southern Caucasus, Central Asian, Middle East and Mediterranean countries, aiming at developing infrastructure and interconnectivity between the EU and its European neighbours independently from Russian gas geopolitics; acknowledges that stable gas supplies to Ukraine are also critical to ensuring Member States’ energy security;

19. souligne qu'il convient de privilégier les projets de gazoducs qui diversifient l'approvisionnement de l'Union en énergie et se félicite dès lors de l'arrêt du projet South Stream; invite la Communauté européenne de l'énergie à élaborer un programme de coopération avec l'Ukraine, ainsi qu'avec le sud du Caucase, l'Asie centrale, le Moyen‑Orient et les pays méditerranéens, afin de développer les infrastructures et l'interconnectivité entre l'Union et ses voisins européens, indépendamment de la géopolitique du gaz menée par la Russie; reconnaît que la stabilité des livraisons de gaz à l'Ukraine est également essentielle pour garantir ...[+++]


20. Stresses that priority must be given to pipeline projects which diversify the energy supply to the EU and hence agrees with the stopping of the South Stream project; invites the European Energy Community to develop a cooperation agenda with Ukraine, as well as with South Caucasus, Central Asia, Middle East and Mediterranean countries, aiming at developing infrastructure and interconnectivity between the EU and its European neighbours independently from Russian gas geopolitics; acknowledges that stable gas supplies to Ukraine are also critical to ensuring Member States’ energy security;

20. souligne qu'il convient de privilégier les projets de gazoducs qui diversifient l'approvisionnement de l'Union en énergie et marque dès lors son accord avec l'arrêt du projet South Stream; invite la Communauté européenne de l'énergie à élaborer un programme de coopération avec l'Ukraine, ainsi qu'avec le sud du Caucase, l'Asie centrale, le Moyen-Orient et les pays méditerranéens, afin de développer les infrastructures et l'interconnectivité entre l'Union et ses voisins européens, indépendamment de la géopolitique du gaz menée par la Russie; reconnaît que la stabilité des livraisons de gaz à l'Ukraine est également essentielle pour ...[+++]


20. Stresses that priority must be given to pipeline projects which diversify the energy supply to the EU, and hence welcomes the stopping of the South Stream project; invites the European Energy Community to develop a cooperation agenda with Ukraine, as well as with Southern Caucasus, Central Asian, Middle East and Mediterranean countries, aiming at developing infrastructure and interconnectivity between the EU and its European neighbours independently from Russian gas geopolitics; acknowledges that stable gas supplies to Ukraine are also critical to ensuring Member States’ energy security;

20. souligne qu'il convient de privilégier les projets de gazoducs qui diversifient l'approvisionnement de l'Union en énergie et se félicite dès lors de l'arrêt du projet South Stream; invite la Communauté européenne de l'énergie à élaborer un programme de coopération avec l'Ukraine, ainsi qu'avec le sud du Caucase, l'Asie centrale, le Moyen-Orient et les pays méditerranéens, afin de développer les infrastructures et l'interconnectivité entre l'Union et ses voisins européens, indépendamment de la géopolitique du gaz menée par la Russie; reconnaît que la stabilité des livraisons de gaz à l'Ukraine est également essentielle pour garantir ...[+++]


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Jim Wright, Director General for Central East and South Europe; Ann Collins, Director, Eastern Europe Division; Robert Brooks, Deputy Director, Eastern Europe Division (Belarus, Caucasus, Central Asia, Moldova, Ukraine).

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Jim Wright, directeur général, Division de l'Europe centrale, est et sud; Ann Collins, directrice, Direction de l'Europe de l'Est; Robert Brooks, directeur adjoint, Direction de l'Europe de l'Est (Asie centrale, Bélarus, Caucase, Moldovie, Ukraine).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Ron Halpin, Director General, Central, East and South Europe Bureau (RBD); Ann Collins, Director, Eastern Europe Division; Wendy Gilmour, Deputy Director, Belarus, Caucasus, Central Asia, Moldova, Ukraine (REE).

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Ron Halpin, directeur général, Direction générale de l'Europe centrale, de l'Est et du Sud (RBD); Ann Collins, directrice, Direction de l'Europe de l'Est; Wendy Gilmour, directeur adjoint, Bélarus, Caucase, Asie centrale, Moldovie, Ukraine (REE).


Mr. Robert Brooks (Deputy Director, Eastern Europe Division (Belarus, Caucasus, Central Asia, Moldova, Ukraine), Department of Foreign Affairs and International Trade): I'd simply say the only two communities sizeable enough to play a role as you've outlined, Mr. Graham, are the Armenian and Azerbaijani communities.

M. Robert Brooks (directeur adjoint, Direction de l'Europe de l'Est (Asie centrale, Biélorussie, Caucase, Moldova, Ukraine), ministère des Affaires étrangères et du Commerce international): J'ajouterais simplement que les deux seuls groupes suffisamment importants pour jouer un rôle comme celui que vous avez décrit, monsieur Graham, sont la collectivité arménienne et la collectivité azerbaïdjanaise.


I now have experience with ten different peace processes—Middle East, Africa, Balkans, Caucasus, Central America, and Colombia—and it's very important to engage with all parties.

J'ai maintenant de l'expérience avec dix processus de paix différents—au Moyen-Orient, en Afrique, dans les Balkans, au Caucase, en Amérique centrale et en Colombie—et il est très important de s'engager avec toutes les parties.


58. Stresses Turkey's strategic role, politically and geographically, for the foreign policy of the European Union and its neighbourhood policy; emphasises Turkey's role as an important regional player in the Middle East, the Western Balkans, Afghanistan/Pakistan, the Southern Caucasus, Central Asia and the Horn of Africa and Turkey's role as a source of inspiration for democratising Arab States in significant policy areas covering political and economic reform and institution building; expresses its support for the efforts made by Turkey to contribute to the furthering of high level dialogue and cooperation betwee ...[+++]

58. souligne le rôle stratégique que joue la Turquie, en termes politiques et géographiques, pour la politique étrangère de l'Union et sa politique de voisinage; insiste sur le rôle que joue la Turquie en tant qu'acteur régional important au Proche-Orient, dans les Balkans occidentaux, en Afghanistan/au Pakistan, dans le Caucase du Sud, l'Asie centrale et la Corne de l'Afrique ainsi que la source d'inspiration qu'elle offre aux États arabes en voie de démocratisation dans des domaines politiques importants couvrant les réformes politiques et économiques et le développement des institutions; exprime son soutien aux efforts consentis par ...[+++]


· Directorate E (Eastern Europe, Southern Caucasus, Central Asia Republics)

· Direction E. Europe orientale, Caucase du Sud, Républiques d'Asie centrale


I think there are some of the recent reports of the committee in a number of other areas, including most recently the Caucasus, Central Asia, and so on, ones that will be available to give to members of the committee to take back with you to give you a sense of the work of the committee.

Plus récemment, le comité a préparé des rapports notamment sur le Caucase, l'Asie centrale et d'autres questions; nous mettrons ce rapport à la disposition des membres de votre comité et vous pourrez l'emporter.


w