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Bring a prosecution
Bring a suit
Bring forward a bill
Bring in a bill
Bring in a measure
Bring out performer's artistic potential
Bring out performers’ artistic potential
Bring out performers’ potential
Bring proceedings
CSCP
Caucasus Platform for Stability and Cooperation
Caucasus Stability and Cooperation Platform
Caucasus countries
Commence proceedings
EU Special Representative for the South Caucasus
EUSR for the South Caucasus
EUSR for the South Caucasus and the crisis in Georgia
Initiate proceedings
Inspire performers to reach their potential
Institute a proceeding
Institute a prosecution
Institute legal proceedings
Institute proceedings
Interest in bringing an action
Interest in bringing court proceedings
Introduce a bill
Launch proceedings
Present a bill
Propose a bill
Right of action
Right to bring a case
Right to bring an action
Right to bring proceedings
Set in motion legal proceedings
Table legislation
Take proceedings

Traduction de «caucasus bringing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU Special Representative for the South Caucasus | European Union Special Representative for the South Caucasus | EUSR for the South Caucasus

représentant spécial de l'UE pour le Caucase du Sud | représentant spécial de l'Union européenne pour le Caucase du Sud | RSUE pour le Caucase du Sud


EU Special Representative for the South Caucasus and the crisis in Georgia | European Union Special Representative for the South Caucasus and the crisis in Georgia | EUSR for the South Caucasus and the crisis in Georgia

représentant spécial de l'UE pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie | représentant spécial de l'Union européenne pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie | RSUE pour le Caucase du Sud et la crise en Géorgie


Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia: Report of the Standing Committee on Foreign Affairs and International Trade [ Advancing Canadian Foreign Policy Objectives in the South Caucasus and Central Asia ]

Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale : rapport du Comité permanent des affaires étrangères et commerce international [ Développer les objectifs que poursuit le Canada en matière de politique étrangère dans le Caucase méridional et en Asie centrale ]


right of action [ right to bring a case | right to bring an action | right to bring proceedings ]

droit d'agir en justice [ droit d'ester en justice | droit de recours ]


Caucasus Platform for Stability and Cooperation | Caucasus Stability and Cooperation Platform | CSCP [Abbr.]

plateforme pour la stabilité et la coopération dans le Caucase


bring out performers’ potential | inspire performers to reach their potential | bring out performer's artistic potential | bring out performers’ artistic potential

mettre en valeur le potentiel artistique des artistes


bring proceedings [ commence proceedings | initiate proceedings | institute a proceeding | institute proceedings | institute legal proceedings | launch proceedings | set in motion legal proceedings | take proceedings | bring a prosecution | institute a prosecution | bring a suit ]

introduire une instance [ introduire une procédure | lancer une poursuite | intenter une poursuite | intenter une procédure | intenter une action | ouvrir une instance judiciaire | intenter des procédures judiciaires | commencer des procédures | engager des procédures | entamer des procédures | insti ]


bring in a bill [ propose a bill | introduce a bill | bring in a measure | table legislation | present a bill | bring forward a bill ]

présenter un projet de loi [ déposer un projet de loi ]


interest in bringing an action [ interest in bringing court proceedings ]

intérêt pour agir


Caucasus countries

pays du Caucase [ Caucase du Sud | république transcaucasienne | Transcaucasie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The new EIB mandate should bring increased support for Eastern Europe and the Southern Caucasus, although likely to be significantly less than that originally proposed by the Commission.

Grâce au nouveau mandat de la BEI, l'Europe de l’Est et le Caucase du Sud devraient recevoir une aide plus importante, bien que susceptible d’être sensiblement inférieure à celle initialement proposée par la Commission.


Recognises Russia’s right to fight real terrorism and armed insurgency in the North Caucasus, but urges the authorities to do so while upholding international human rights law; warns that continuing abuses and unlawful counter-insurgency methods will further antagonise the population and, instead of bringing stability, will cause a further escalation of violence in the region;

reconnaît à la Russie le droit de combattre le véritable terrorisme et l'insurrection armée dans le Caucase du Nord, mais exhorte les autorités à le faire dans le respect de la législation internationale en matière de droits de l'homme; met en garde contre les abus continus et les méthodes illégales de lutte contre les insurrections risquant de mécontenter encore davantage la population et, au lieu d'apporter la stabilité, d'entraîner une escalade de la violence dans la région;


38. Reaffirms that the positions of Russia, Turkey and the USA play an important role in conflict resolution in the South Caucasus; points out that the development of the Eastern Partnership is not aimed at isolating Russia but, on the contrary, is aimed at bringing peace, stability and a sustainable economic progress to all the parties concerned, with benefits for the whole region and the neighbouring countries;

38. réaffirme que les prises de position de la Russie, de la Turquie et des États-Unis jouent un rôle important dans le règlement des conflits dans le Caucase du Sud; précise que le développement du Partenariat oriental n'a pas pour finalité d'isoler la Russie, mais bien d'apporter la paix, la stabilité et le progrès économique durable à toutes les parties concernées, dans l'intérêt de toute la région ainsi que des pays voisins;


31. Notes that the contradiction between the principles of self-determination and territorial integrity contributes to the perpetuation of the unresolved post-Soviet conflicts in the South Caucasus region; considers that this problem can be overcome only through negotiations on the basis of the principles enshrined in the UN Charter and in the Helsinki Final Act and within the framework of regional integration; notes that this process cannot take place without the support of the international community, and calls upon the EU to initiate measures to that end; considers, moreover, that the improvement in inter-ethnic relations, on the b ...[+++]

31. fait observer que la contradiction entre les principes d'autodétermination et d'intégrité territoriale contribue à la perpétuation des conflits non résolus de l'ère post-soviétique dans la région du Caucase du Sud; estime que ce problème ne peut être surmonté que par des négociations fondées sur les principes énoncés dans la Charte des Nations unies et dans l'Acte final d'Helsinki, ainsi que dans le cadre de l'intégration régionale; fait observer que ce processus ne peut avoir lieu sans le soutien de la communauté internationale et invite l'Union européenne à prendre des initiatives à cette fin; estime en outre que l'amélioration ...[+++]


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This process not only supports Armenia, Azerbaijan and Georgia individually, but brings benefits for the South Caucasus region as a whole”.

Ce processus non seulement soutient l’Arménie, l’Azerbaïdjan et la Géorgie à titre individuel, mais profite à toute la région du Caucase du Sud”.


With this new financial decision, we will bring our total assistance to Northern Caucasus for 2005 to € 26,3 million.

Avec cette nouvelle décision de financement, nous allons augmenter le total de notre assistance au Nord du Caucase en 2005 jusqu'à € 26,3 millions.


The new EIB mandate should bring increased support for Eastern Europe and the Southern Caucasus, although likely to be significantly less than that originally proposed by the Commission.

Grâce au nouveau mandat de la BEI, l'Europe de l’Est et le Caucase du Sud devraient recevoir une aide plus importante, bien que susceptible d’être sensiblement inférieure à celle initialement proposée par la Commission.


35. Hopes that the Union will utilise its partnership and cooperation agreements with the three countries of the southern Caucasus to develop its political and economic relations with them and to promote their economic development and "good neighbourliness" between them, by contributing to resolving outstanding conflicts; believes that closer consideration should be given to the idea of a stability pact for the Caucasus bringing together all the parties concerned (including the European Union, Russia, the US, Turkey and Iran);

35. souhaite que l'Union européenne utilise ses accords de partenariat et de coopération avec les trois États du Caucase du Sud pour développer ses relations politiques et économiques avec ceux-ci, ainsi que pour favoriser leur développement économique et leurs relations de bon voisinage en contribuant à la solution des conflits non encore résolus; estime que l'idée d'un Pacte de stabilité pour la région du Caucase, auquel participeraient toutes les parties concernées (y compris l'Union européenne, la Russie, les États-Unis, la Turquie et l'Iran) mérite d'être approfondie;


The EU and the international community will 'work with Russia positively and resolutely' to help bring the conflicts in the Caucasus to an end.

L'UE et la communauté internationale 'coopèrent avec la Russie de façon positive et avec détermination' afin de contribuer au règlement des conflits dans le Caucase.


The process of stabilisation and association with the Balkans must be pursued so as to bring the countries there closer to the Union's structures; cooperation with Russia and Ukraine must be stepped up, following our common strategy, and relations must be developed with the countries of the Caucasus; in the Mediterranean, the Barcelona Process is the backbone of an overall strategy, including greater support for the Middle East Peace Process and closer political relations with the Maghreb countries.

Le processus de stabilisation et d'association des Balkans doit être poursuivi, en vue du rapprochement de ces pays des structures de l'Union; la coopération avec la Russie et l'Ukraine doit être renforcée, dans la ligne de notre stratégie commune, et les relations développées avec les pays du Caucase; en Méditerranée, le processus de Barcelone est la colonne vertébrale d'une stratégie d'ensemble, englobant un soutien accru au processus de paix au Moyen-Orient et le renforcement de nos relations politiques avec les pays du Maghreb.


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