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Air inlet temperature
Coolant temperature gage
Coolant temperature indicator
Coolant temperature warning light
EIT
Engine coolant temperature gauge
Engine coolant temperature indicator
Engine coolant temperature tell-tale
Engine coolant temperature warning light
Engine inlet air temperature
Engine inlet temperature
Engine oil temperature gauge
Engine oil temperature indicator
Exhaust gas temperature
Exhaust gas temperature
High temperature catalyst furnace
Low light-off temperature de-NOx catalyst
Low temperature catalyst
Temperature gauge
Temperature warning light
Water temperature gauge

Vertaling van "catalyst temperature engine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
air inlet temperature | engine inlet air temperature

température de l’air à l’admission


coolant temperature gage | engine coolant temperature gauge | temperature gauge | engine coolant temperature indicator | coolant temperature indicator | water temperature gauge

indicateur de température du liquide de refroidissement | indicateur de température du liquide de refroidissement du moteur | indicateur de température | indicateur de température d'eau


temperature warning light | coolant temperature warning light | engine coolant temperature warning light | engine coolant temperature tell-tale

témoin de température du liquide de refroidissement


low light-off temperature de-NOx catalyst

catalyseur de-NOx à basse température d'amorçage


low temperature catalyst

catalyseur réagissant à basse température


high temperature catalyst furnace

four de catalyse à haute température


engine oil temperature gauge [ engine oil temperature indicator ]

indicateur de température d'huile moteur


NRC Review Committee on Low Temperature Thermodynamics of the Division of Mechanical Engineering

Comité de révision de la thermodynamique des basses températures de la Division de génie mécanique


exhaust gas temperature | exhaust gas temperature (turbine engines)

température des gaz d'ejection


engine inlet temperature [ EIT ]

température d'entrée du réacteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The SBC is defined based on the catalyst temperature, engine air/fuel (A/F) ratio, and the amount of secondary air injection which is added in front of the first catalyst.

Le SBC est défini sur la base de la température du catalyseur, du rapport air/carburant (A/F) du moteur et du volume d’injection d’air secondaire qui est ajouté à l’entrée du premier catalyseur.


2.2. Control the catalyst temperature at stoichiometric operation (01 to 40 seconds on the cycle) to a minimum of 800 °C (±10 °C) by selecting the appropriate engine speed, load, and spark timing for the engine.

2.2. Régler la température du catalyseur selon les conditions stœchiométriques (01 à 40 secondes sur le cycle) à un minimum de 800 °C (±10 °C) en sélectionnant le régime du moteur, la charge et l’allumage appropriés.


Engine speed, engine load, A/F mode, catalyst temperature

Régime du moteur, charge du moteur, mode A/F, température du catalyseur


Control the maximum catalyst temperature that occurs during the cycle to 890 °C (±10 °C) by selecting the appropriate A/F ratio of the engine during the ‘rich’ phase described in the table below.

Régler la température maximale du catalyseur qui se produit au cours du cycle à 890 °C (±10 °C) en sélectionnant le rapport A/F approprié du moteur au cours de la phase «riche» décrite dans le tableau ci-dessous.


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Stoichiometric with load, spark timing and engine speed controlled to achieve a minimum catalyst temperature of 800 °C

Mélange stœchiométrique avec réglage de la charge, de l’allumage et du régime du moteur pour atteindre une température minimale du catalyseur de 800 °C


The SBC is defined based on the catalyst temperature, engine air/fuel (A/F) ratio, and the amount of secondary air injection which is added in front of the first catalyst.

Le SBC est défini sur la base de la température du catalyseur, du rapport air/carburant (A/F) du moteur et du volume d’injection d’air secondaire qui est ajouté à l’entrée du premier catalyseur.


2.2. Control the catalyst temperature at stoichiometric operation (01 to 40 seconds on the cycle) to a minimum of 800 °C (±10 °C) by selecting the appropriate engine speed, load, and spark timing for the engine.

2.2. Régler la température du catalyseur selon les conditions stœchiométriques (01 à 40 secondes sur le cycle) à un minimum de 800 °C (±10 °C) en sélectionnant le régime du moteur, la charge et l’allumage appropriés.


Control the maximum catalyst temperature that occurs during the cycle to 890 °C (±10 °C) by selecting the appropriate A/F ratio of the engine during the ‘rich’ phase described in the table below.

Régler la température maximale du catalyseur qui se produit au cours du cycle à 890 °C (±10 °C) en sélectionnant le rapport A/F approprié du moteur au cours de la phase «riche» décrite dans le tableau ci-dessous.


The engine speed, load, and spark timing are selected to achieve a catalyst bed temperature of 800 °C (±10 °C) at steady-state stoichiometric operation.

Le régime du moteur, la charge et l’allumage sont sélectionnés pour atteindre une température de lit de catalyseur de 800 °C (±10 °C) selon les conditions stœchiométriques.


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