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Bottle cage
Bottle carrier
Bottle case
Bottle crate
Cases where there is no customs debt
DTA
Deemed appeal in certain cases where appeal allowed
Differential carrier
Differential carrier and bearing cap assembly
Differential carrier housing
Differential case
Differential casing
Differential gear case
Differential housing

Vertaling van "cases where carriers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
differential carrier housing | differential casing | differential case | differential carrier and bearing cap assembly | differential gear case

carter de tête de pont | boîtier de différentiel | coquille de différentiel | coquille centrale | carter de nez de pont | boîte de différentiel


Decision Regarding Cases where Customs Administrations have Reasons to Doubt the Truth or Accuracy of the Declared Value | DTA [Abbr.]

Décision sur les cas où l'administration des douanes a des raisons de douter de la véracité ou de l'exactitude de la valeur déclarée | DTA [Abbr.]


specimen agreement to regulate the reciprocal obligations of export credit insurers in cases where the principal contractor subcontracts to one or more undertakings of one or more Member States an export contract

convention type pour régler les obligations réciproques des assureurs-crédit à l'exportation dans les cas où un contractant principal soustraite à une ou plusieurs entreprises d'un ou plusieurs Etats membres un marché d'exportation


cases where there is no customs debt

absence de dette douanière


Decision Regarding Cases where Customs Administrations Have Reasons to Doubt the Truth or Accuracy of the Declared Value

Décision sur les cas où l'administration des douanes a des raisons de douter de véracité ou de l'exactitude de la valeur déclarée


Decision Regarding Cases where Customs Administrations have Reasons to Doubt the Truth or Accuracy of the Declared Value [ DTA ]

Décision sur les cas où l'administration des douanes a des raisons de douter de la véracité ou de l'exactitude de la valeur déclarée [ DTA ]


Decision Regarding Cases where Customs Administrations Have Reasons to Doubt the Truth or Accuracy of the Declared Value

Décision sur les cas où l'administration des douanes a des raisons de douter de la véracité ou de l'exactitude de la valeur déclarée, annexe III.4.a


deemed appeal in certain cases where appeal allowed

appel présumé [ présomption d'exercice du droit d'appel ]


differential housing | differential casing | differential carrier | differential case

carter de différentiel


bottle crate | bottle carrier | bottle cage | bottle case

caisse-casier à bouteilles | caisse à bouteilles | panier à bouteilles | porte-bouteilles
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Notes that there are cases where carriers have restricted the tethering functionality (whereby a mobile phone can be used as a router/hotspot) of consumers' mobile phones even though the consumer contract specifies unlimited data usage; asks the Commission and BEREC, therefore, to look into the issue of potentially misleading advertising in the light of the need for increased clarity in this regard;

23. note qu'il existe des cas où les opérateurs ont restreint la fonction de «tethering» (par laquelle un téléphone portable peut être utilisé comme un routeur/point d'accès) des téléphones portables de leurs clients même si le contrat conclu par le client spécifiait un usage illimité des données; demande à la Commission et à l'ORECE, par conséquent, d'étudier la question de la publicité potentiellement trompeuse, compte tenu de la nécessité d'une plus grande clarté à cet égard;


7. Notes there are cases where carriers have restricted the tethering functionality (whereby a mobile phone can be used as a router/hotspot) of consumers’ mobile phones while the consumer contract specifies unlimited data usage; calls, therefore, on the Commission and BEREC to look at potential misleading advertisement and the need for increased clarity in this regard;

7. note qu'il existe des cas où les opérateurs ont restreint la fonction de "tethering" (par laquelle un téléphone portable peut être utilisé comme un routeur/point d'accès) des téléphones portables de leurs clients alors que le contrat conclu par le client spécifiait un usage illimité des données; invite donc la Commission et l'ORECE à examiner les cas qui pourraient s'apparenter à de la publicité trompeuse et à se pencher sur la nécessité de davantage de clarté à cet égard;


23. Notes that there are cases where carriers have restricted the tethering functionality (whereby a mobile phone can be used as a router/hotspot) of consumers' mobile phones even though the consumer contract specifies unlimited data usage; asks the Commission and BEREC, therefore, to look into the issue of potentially misleading advertising in the light of the need for increased clarity in this regard;

23. note qu'il existe des cas où les opérateurs ont restreint la fonction de "tethering" (par laquelle un téléphone portable peut être utilisé comme un routeur/point d'accès) des téléphones portables de leurs clients même si le contrat conclu par le client spécifiait un usage illimité des données; demande à la Commission et à l'ORECE, par conséquent, d'étudier la question de la publicité potentiellement trompeuse, compte tenu de la nécessité d'une plus grande clarté à cet égard;


3. In any case where a servant or agent of the carrier or of the performing carrier is entitled under Article 11 of this Convention to avail himself of the limits of liability prescribed in Articles 7 and 8, the aggregate of the amounts recoverable from the carrier, or the performing carrier as the case may be, and from that servant or agent, shall not exceed those limits.

3. Dans tous les cas où le préposé ou mandataire du transporteur ou du transporteur substitué peut, en vertu de l’article 11 de la présente Convention, se prévaloir des limites de responsabilité visées aux articles 7 et 8, le montant total de la réparation qui peut être obtenu du transporteur ou, le cas échéant, du transporteur substitué et de ce préposé ou mandataire ne peut dépasser ces limites.


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(4) Where goods are transported, stored or held in open cars in accordance with general practice or at the shipper’s request, the carrier shall be liable only for any loss of or damage to those goods or for any delay in the transportation of those goods caused by or resulting from the negligence of the carrier, except where the goods are lost or damaged by fire, in which case the carrier’s liability shall be the same as the carrier’s liability for good ...[+++]

(4) Lorsque les marchandises sont transportées, entreposées ou retenues dans des wagons ouverts suivant l’usage général ou à la demande de l’expéditeur, le transporteur est uniquement responsable des pertes, des dommages et des retards de transport subis par les marchandises qui sont attribuables à sa négligence. Toutefois, si les marchandises sont perdues ou endommagées dans un incendie, la responsabilité du transporteur est la même que si les marchandises avaient été transportées dans des wagons couverts.


(2) In the case of carriage of this nature, the passenger or his representative can take action only against the carrier who performed the carriage during which the accident or the delay occurred, save in the case where, by express agreement, the first carrier has assumed liability for the whole journey.

(2) Au cas d’un tel transport, le voyageur ou ses ayants droit ne pourront recourir que contre le transporteur ayant effectué le transport au cours duquel l’accident ou le retard s’est produit, sauf dans le cas où, par stipulation expresse, le premier transporteur aura assumé la responsabilité pour tout le voyage.


169.2 (1) In the case where more than one shipper is dissatisfied with the rate or rates charged or proposed to be charged by a carrier for the movement of goods, or with any conditions associated with the movement of goods, those shippers may, if the matter cannot be resolved between them and the carrier, submit the matter jointly to the Agency for a final offer arbitration, in which case sections 161 to 169 apply, with any modifications that the circumstances require.

169.2 (1) Dans le cas où plusieurs expéditeurs sont insatisfaits des prix appliqués ou proposés par un transporteur pour le transport de marchandises, ou des conditions imposées à l’égard de ce transport, et que les expéditeurs et le transporteur ne sont pas en mesure de régler eux-mêmes la question, ils peuvent la soumettre conjointement à l’Office pour arbitrage, auquel cas les articles 161 à 169 s’appliquent à eux avec les adaptations nécessaires.


3. In any case where a servant or agent of the carrier or of the performing carrier is entitled under Article 11 of this Convention to avail himself of the limits of liability prescribed in Articles 7 and 8, the aggregate of the amounts recoverable from the carrier, or the performing carrier as the case may be, and from that servant or agent, shall not exceed those limits.

3. Dans tous les cas où le préposé ou mandataire du transporteur ou du transporteur substitué peut, en vertu de l'article 11 de la présente convention, se prévaloir des limites de responsabilité visées aux articles 7 et 8, le montant total de la réparation qui peut être obtenu du transporteur ou, le cas échéant, du transporteur substitué et de ce préposé ou mandataire ne peut dépasser ces limites.


2a. Where the operating carrier is changed either a few hours before the aircraft's departure or, in cases where the journey involves more than one flight, once the journey has already begun, the air carriage contactor shall take all necessary steps to ensure that the passenger is informed of the change of operating air carrier no later than at check-in, or on embarkation in cases where no check-in is required for the connecting flight.

le contractant du transport aérien met en oeuvre toutes les démarches nécessaires pour que le passager soit informé du changement du transporteur aérien effectif au plus tard au moment de l'enregistrement ou au moment de l'embarquement lorsque la correspondance s'effectue sans enregistrement.


I'd just like you to clarify that (0935) Mr. Robert Ballantyne: Yes, there are. These vary from case to case, in specific instance to instance, but there are cases where some shippers feel that if there were an alternative on line of one railway or the other for a second or more carrier, they would be in a better bargaining position just in terms of normal commercial transactions.

J'aimerais que vous nous donniez des précisions (0935) M. Robert Ballantyne: Il y a effectivement des problèmes qui varient d'un cas à l'autre, mais certains expéditeurs croient que, si plusieurs transporteurs avaient accès à une autre ligne d'une des compagnies de chemin de fer, ils seraient en meilleure position de négocier normalement sur le plan commercial.




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Date index: 2024-01-24
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