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Adhering to business rules in agriculture
Alleged anti-competitive business practice
Alleged anticompetitive business practice
Business practice
Business with a social conscience
Committee of Experts on Restrictive Business Practices
Comply with agricultural code of practice
Complying with agricultural code of practice
Follow agreed business practices in agriculture
Restrictive Business Practices Trust Fund
Restrictive business practice
Restrictive business practices
Restrictive trade practice
Socially responsible business conduct
Socially responsible business practice
UNCTAD Restrictive Business Practices Trust Fund

Traduction de «carrier business practices » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
adhering to business rules in agriculture | complying with agricultural code of practice | comply with agricultural code of practice | follow agreed business practices in agriculture

respecter un code de pratique agricole


restrictive trade practice [ Restrictive business practices(ECLAS) ]

entente [ entente entre producteurs | entreprise associée ]


business with a social conscience | socially responsible business conduct | socially responsible business practice

entrepreneuriat responsable


alleged anti-competitive business practice [ alleged anticompetitive business practice ]

présumée pratique commerciale déloyale


UNCTAD Restrictive Business Practices Trust Fund [ Restrictive Business Practices Trust Fund ]

Fonds d'affectation spéciale de la CNUCED contre les pratiques commerciales restrictives [ Fonds d'affectation spéciale de la CNUCED pour les pratiques commerciales restrictives ]


Working Party No.3 on Co-operation Between Member Countries on Restrictive Business Practices Affecting International Trade [ Working Party on Co-operation Between Member Countries on Restrictive Business Practices Affecting International Trade ]

Groupe de travail N° 3 sur la coopération entre pays Membres dans le domaine des pratiques commerciales restrictives affectant les échanges internationaux [ Groupe de travail sur la coopération entre pays Membres dans le domaine des pratiques commerciales restrictives affectant les échanges internationaux ]


restrictive business practice

pratique commerciale restrictive


Committee of Experts on Restrictive Business Practices

Comité d'experts sur les pratiques commerciales restrictives


restrictive business practices

pratiques commerciales restrictives


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further difficulties stem from divergent air carrier business practices – such as the new limitations on size and weight of checked-in and hand luggage – and their different complaint handling procedures, which may confuse passengers, or from business practices that may be perceived as unfair (such as the ‘no-show policy’ whereby airlines require passengers to use flights bought under the same travel contract consecutively, otherwise they are not allowed to board the subsequent flight).

D’autres difficultés naissent des pratiques commerciales divergentes des compagnies aériennes – comme les nouvelles limitations de taille et de poids des bagages enregistrés et des bagages à main – et de leurs différentes procédures de traitement des plaintes, ce qui est susceptible de déconcerter les passagers, ou encore de pratiques commerciales qui peuvent être perçues comme déloyales (telles que la procédure dite de «non-présentation», par laquelle les compagnies aériennes imposent aux passagers d’utiliser de manière consécutive les vols achetés dans le cadre d’un même ...[+++]


Entrepreneurs will quickly lose interest if they believe that any dominant carrier will be allowed to attack their initiatives through the use of unfair business practices.

Cependant, les nouveaux transporteurs perdront rapidement intérêt s'ils croient que tout transporteur dominant sera en mesure de miner leur initiative en tirant avantage des pratiques d'affaires injustes.


Further difficulties stem from divergent air carrier business practices – such as the new limitations on size and weight of checked-in and hand luggage – and their different complaint handling procedures, which may confuse passengers, or from business practices that may be perceived as unfair (such as the ‘no-show policy’ whereby airlines require passengers to use flights bought under the same travel contract consecutively, otherwise they are not allowed to board the subsequent flight).

D’autres difficultés naissent des pratiques commerciales divergentes des compagnies aériennes – comme les nouvelles limitations de taille et de poids des bagages enregistrés et des bagages à main – et de leurs différentes procédures de traitement des plaintes, ce qui est susceptible de déconcerter les passagers, ou encore de pratiques commerciales qui peuvent être perçues comme déloyales (telles que la procédure dite de «non-présentation», par laquelle les compagnies aériennes imposent aux passagers d’utiliser de manière consécutive les vols achetés dans le cadre d’un même ...[+++]


13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions to the cabin baggage allowance imposed by cert ...[+++]

13. redoute que certaines pratiques des compagnies aériennes à bas coûts, qui opèrent souvent au départ des aéroports régionaux, entraînent une détérioration de la qualité du service pour les passagers et des conditions de travail; vu les pratiques commerciales agressives actuellement adoptées par certaines compagnies à bas coûts opérant au départ des aéroports régionaux en vue de tirer parti de leur position dominante, et étant donné que les activités commerciales sont une source de revenus majeure pour les aéroports régionaux, s'inquiète de la règle du «bagage unique» et d'autres restrictions relatives à la franchise du bagage de cabi ...[+++]


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13. Expresses concern that certain practices of low-cost airlines, which often operate from regional airports, lead to poorer quality of service for passengers and a deterioration in working conditions; given the current aggressive business practice of some low-cost airlines operating from regional airports to take advantage of their dominant position, and given that commercial activities are a major source of income for regional airports, is concerned by ‘one-bag’ and other restrictions to the cabin baggage allowance imposed by cert ...[+++]

13. redoute que certaines pratiques des compagnies aériennes à bas coûts, qui opèrent souvent au départ des aéroports régionaux, entraînent une détérioration de la qualité du service pour les passagers et des conditions de travail; vu les pratiques commerciales agressives actuellement adoptées par certaines compagnies à bas coûts opérant au départ des aéroports régionaux en vue de tirer parti de leur position dominante, et étant donné que les activités commerciales sont une source de revenus majeure pour les aéroports régionaux, s'inquiète de la règle du "bagage unique" et d’autres restrictions relatives à la franchise du bagage de cabi ...[+++]


48 (1) When the carrier’s track is a team or business track, it is recommended, when practicable, that Class I flammable liquid tank cars be protected during loading or unloading operations by a locked derail or switch located at least one car length from the tank car on the connected end or ends of such team or business track.

48 (1) Si la voie du transporteur est une voie de desserte industrielle ou commerciale, il est recommandé de protéger, si possible, le wagon-citerne à liquides inflammables de la classe I pendant le chargement ou le déchargement au moyen d’un appareil ou aiguille de déraillement verrouillé, placé à une distance du wagon-citerne au moins égale à la longueur d’un wagon, à l’extrémité ou aux extrémités raccordées de la voie de desserte industrielle ou commerciale.


There is concern about people flying between two Canadian cities, because the ID requirements there were not required by law. However, they were part and parcel of air travel as set forward as a good business practice by many air carrier companies.

Le problème se pose pour les gens qui voyagent en avion entre deux villes canadiennes, car jusqu'ici, la loi n'exigeait pas de pièces d'identité.


Right now, we have problems with falsified logbooks, driver fatigue, driver training, collisions and fatalities, and unfair business practices between the owner-operators and the carriers they work for.

À l'heure actuelle, les carnets de route falsifiés, la fatigue des conducteurs, la formation des conducteurs, les collisions et les accidents mortels, de même que les pratiques commerciales injustes entre les transporteurs indépendants et les entreprises pour lesquelles ils travaillent sont tous des problèmes qui minent l'industrie.


Direct use was made, in the development of the carrier vehicles, of the practical experience gained, in the family's own business, of agriculture, services for local authorities, and sales and other customer services for Unimog and other brands.

L'expérience pratique qu'elle a acquise dans le cadre de son activité dans l'agriculture, les services aux collectivités locales, la distribution et le service après-vente, pour Unimog et d'autres marques, a été injectée directement dans le développement des véhicules porteurs.


In order for such a refusal to constitute an anticompetitive act, four conditions must be met: the service is required to provide a competitive air service; the service cannot reasonably or practically be purchased, acquired or replicated by another carrier; no valid business reason exists that makes concurrent use impractical or such use cannot be reasonably accommodated; that such services are effectively controlled by the carrier refusing access.

Pour qu'un tel refus constitue un comportement anticoncurrentiel, quatre conditions sont précisées: le service est requis pour fournir un service aérien concurrentiel; le service ne peut raisonnablement ou pratiquement être acheté, acquis ou reproduit par un autre transporteur; aucune considération d'affaires valide ne justifie que l'utilisation conjointe ne serait pas pratique ou qu'elle ne pourrait raisonnablement être accommodée; ces services sont effectivement contrôlés par le transporteur qui en refuse l'accès.


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