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Apply nursing care in long term care
Apply nursing care in long-term care
Balance participants' personal needs with group needs
Care at home
Care in the home
Communicate with anti-mining lobbyists
Communicate with those opposing mining
Communicating with those opposing mining
Domestic care service
Domiciliary care
Health care
Health scheme
Health system
Home care
Home care service
Home-based care
Interface with anti-mining lobbyists
Medical care
Nursing care
Organisation of health care
Organization of health care
PHC
Primary care
Primary health care
Primary medical care
Promote nursing care in long-term care
Those charged with governance
Those charged with governance of the entity

Vertaling van "care with those " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
apply nursing care in long term care | integrate principles of nursing care in long-term-care | apply nursing care in long-term care | promote nursing care in long-term care

réaliser des soins infirmiers dans le cadre de soins de longue durée


health care [ medical care ]

soins de santé [ soin médical | soins médicaux ]


care at home | care in the home | domestic care service | domiciliary care | home care | home care service | home-based care

service de soins à domicile | soins à domicile


those charged with governance | those charged with governance of the entity

responsables de la gouvernance | responsables de la gouvernance de l'entité | personnes constituant le gouvernement d'entreprise


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


communicate with anti-mining lobbyists | communicating with those opposing mining | communicate with those opposing mining | interface with anti-mining lobbyists

interagir avec des opposants à une exploitation minière


organisation of health care [ health scheme | health system | organization of health care ]

organisation de la santé


primary care | primary health care | primary medical care | PHC [Abbr.]

soins de premier recours | soins de santé primaires | SSP [Abbr.]




Wastes from human or animal health care and/or related research (excluding kitchen and restaurant wastes which do not arise from immediate health care)

Déchets provenant des soins médicaux ou vétérinaires et/ou de la recherche associée (sauf déchets de cuisine et de restauration ne provenant pas directement des soins médicaux)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Measures to improve access to care by providing less expensive and even free care for those in low-income brackets but also by improving the coordination of social services and health services.

* L'amélioration de l'accès aux soins, par une prise en charge renforcée pouvant aller jusqu'à la gratuité pour les personnes à bas revenus, mais aussi par une meilleure coordination entre services sociaux et services de santé.


Influencing factors and possible areas for action: Assessing levels of expenditure on the health workforce Ensuring better working conditions for health workers, Increasing staff motivation and morale Considering recruitment and training campaigns, in particular to take advantage of the growth in the proportion of over-55s in the workplace and those who no longer have family commitments Organising chronic disease management practices and long-term care provision closer to home or in a community setting Providing for a more effective d ...[+++]

Facteurs d’influence et domaines d’action possibles: Évaluer les niveaux des dépenses dans le personnel de santé. Offrir de meilleures conditions de travail aux professionnels de la santé, accroître la motivation et améliorer le moral du personnel. Envisager des campagnes de recrutement et de formation, en particulier pour tirer parti de la croissance de la tranche des travailleurs de plus de 55 ans et de l'augmentation du nombre de personnes qui n'ont plus d'obligations familiales. Organiser le traitement des maladies chroniques et la fourniture des soins de longue durée plus près du domicile ou dans des structures de proximité. Assurer un déploiement plus efficace du personnel de santé disponible. Envisager des campagnes de «retour à la p ...[+++]


Particular attention will have to be paid to persons requiring long-term or expensive care, to those with particular difficulties accessing care - such as ethnic minorities and migrants - and those on low incomes.

Une attention particulière devra être apportée aux personnes nécessitant des soins longs ou coûteux, aux personnes et aux groupes rencontrant des difficultés particulières d'accès - tels que les minorités ethniques et les migrants - ainsi qu'aux personnes à faible revenu.


Universal coverage must be based on solidarity, according to the structure of each system, benefiting in particular those on low incomes and those whose state of health requires intensive, long or expensive care, including palliative and end-of-life care.

L'universalité de leur couverture doit être fondée sur la solidarité, selon les modalités propres à chaque système. Cette solidarité doit jouer particulièrement en faveur de ceux qui disposent de bas revenus et en faveur des personnes dont l'état de santé nécessite des soins lourds, longs ou coûteux, y compris les soins palliatifs et l'accompagnement des personnes en fin de vie.


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(Return tabled) Question No. 447 Ms. Kirsty Duncan: — With regard to diagnosis, treatment, awareness and prevention, and research of eating disorders: (a) do the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada (HC) have any statistics about how many Canadians suffer from each of the following conditions, (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder; (b) do the CIHR and HC have any statistics about the average costs of each of (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder to the health system; (c) do the CIHR and HC have any statistics about how many Canadians (i) reco ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 447 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le diagnostic, le traitement, la sensibilisation, la prévention et la recherche en matière de troubles de l’alimentation: a) les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) et Santé Canada (SC) possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens souffrant de chacun des troubles suivants, (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; b) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur les coûts moyens des troubles suivants pour le système de soins santé (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; c) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens qui (i) se rétablissent, ...[+++]


(Return tabled) Question No. 225 Mr. Dennis Bevington: With regard to the study and treatment of eating disorders: (a) how many major eating disorder studies have been funded by the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) including treatment, prevention or epidemiology research; (b) how many CIHR peer review committees include members who have expertise in eating disorders; (c) are questions about eating disorders included in national databases; (d) what Health Canada eating disorder initiatives are in place; (e) what are the reasons for which Health Canada does not include low body mass index (BMI) as a separate category; (f) ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 225 M. Dennis Bevington: En ce qui concerne l’étude et le traitement des troubles de l’alimentation: a) combien d’études d’ampleur sur les troubles de l’alimentation ont été financées par les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC), notamment sur le traitement, la prévention et les recherches en épidémiologie; b) combien de comités d’examen par les pairs des IRSC comprennent des membres ayant une expertise en troubles de l’alimentation; c) des questions sur les troubles de l’alimentation sont-elles incluses dans les bases de données nationales; d) quelles sont les initiatives mises en place par Santé Canada en matière de troubles de l’alimentation; e) pour quelles raisons Santé Canada n’inclu ...[+++]


In the case of nationals of Member States who were trained as a nurse responsible for general care in Romania and whose training does not satisfy the minimum training requirements laid down in Article 31, Member States shall recognise the following evidence of formal qualifications as a nurse responsible for general care as being sufficient proof, provided that that evidence is accompanied by a certificate stating that those Member State nationals have effectively and lawfully been engaged in the activities of a nurse responsible for ...[+++]

Pour les ressortissants des États membres qui ont été formés comme infirmiers responsables de soins généraux en Roumanie et dont la formation ne répond pas aux exigences minimales en matière de formation prévues à l’article 31, les États membres reconnaissent les titres de formation ci-après d’infirmier responsable de soins généraux s’ils sont accompagnés d’un certificat déclarant que ces personnes ont effectivement et légalement exercé en Roumanie les activités d’infirmier responsable de soins généraux, y compris la responsabilité pleine et entière de la planification, de l’organisation et de l’exécution de soins aux patients, pendant une période d’au moins trois années consécutives au cours des cinq années précédant la ...[+++]


Whilst it should be noted that the projections for public expenditure on health care and long-term care for the elderly depend to an important extent on the methodology and the assumptions used, those Member States for which projections on both health care and long-term care are available could face increases in expenditure levels over the fifty years of around 2 to 4 percentage points of GDP.

Même si les prévisions relatives aux dépenses publiques en soins de santé et en soins de longue durée pour les personnes âgées sont largement tributaires des méthodes et des hypothèses utilisées, les États membres pour lesquels des prévisions concernant ces deux types de soins sont disponibles pourraient être confrontés, dans les cinquante ans à venir, à des hausses des niveaux de dépenses représentant de 2 à 4 points de pourcentage du PIB.


23. SUPPORTS the recommendations in the report from the high level process of reflection on patient mobility and health care developments in the European Union inviting the Commission to consider the development of a permanent mechanism at the level of the European Union to support European cooperation in the field of health care and to consider the impact of the European Union on health systems and NOTES the Commission Decision of 20 April 2004 setting up a High Level Group on Health Services and Medical Care as a welcome immediate step towar ...[+++]

23. SOUTIENT les recommandations du rapport établi à l'issue du processus de réflexion de haut niveau sur la mobilité des patients et l'évolution des soins de santé dans l'Union européenne invitant la Commission à envisager la mise au point, au niveau de l'Union européenne, d'un mécanisme permanent visant à soutenir la coopération européenne dans le domaine des soins de santé et à étudier les effets de l'action de l'Union sur les systèmes de santé et PREND ACTE de la décision de la Commission du 20 avril 2004 instituant un groupe de haut niveau sur les services de santé et les soins médicaux qu'il considère comme un premier pas encourage ...[+++]


- 2 - The Broad Approach to Child Care The Recommendation concerns not only the provision of good quality services providing care for children, but also measures to enable parents to take up those services, such as flexible working hours and the question of a more equal sharing of family responsibilities between men and women.

Approche générale du problème La recommandation ne concerne pas seulement la mise sur pied de services de bonne qualité pour assurer la garde des enfants mais porte également sur des mesures permettant aux parents d'avoir recours à ces services, comme des horaires flexibles et la question d'une répartition plus égale des responsabilités familiales entre hommes et femmes.


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