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Adapt body movements to harmony
Adapt teaching to student's capabilities
Adapts teaching to student's capabilities
Adjust teaching to student's capabilities
Appraise vessel capability
Approximation of laws
Assess vessel capability
Customs harmonisation
Customs harmonization
DTHA
Determine vessel capacity
Direct Taxation Harmonisation Act
E-service delivery capability
ESD capability
Electronic service capability
Electronic service delivery capability
Forecast capability
Forecasting capability
Harmonisation of customs legislation
Harmonisation of customs procedures
Harmonisation of social security systems
Harmonise body movements
Harmonise body moves
Harmonise movements of the body
Harmonization of law
ICH harmonised tripartite guideline
Legislative harmonisation
Modify teaching to student's capabilities
Prediction capability
Social-security harmonisation
Social-security harmonization
Undertake an assessment of vessel capacity

Vertaling van "capability harmonisation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
approximation of laws [ legislative harmonisation | Harmonization of law(STW) ]

rapprochement des législations [ harmonisation des législations ]


adapts teaching to student's capabilities | modify teaching to student's capabilities | adapt teaching to student's capabilities | adjust teaching to student's capabilities

adapter l'enseignement aux capacités des étudiants


adapt body movements to harmony | harmonise body moves | harmonise body movements | harmonise movements of the body

harmoniser les mouvements du corps


ICH harmonised tripartite guideline [ ICH harmonised tripartite guideline: International Conference on Harmonisation of Technical Requirements for the Registration of Pharmaceuticals for Human Use. ]

Directive tripartite harmonisée de la CIH [ Directive tripartite harmonisée de la CIH: Conférence internationale sur l'harmonisation des exigences techniques relatives à l'homologation des produits pharmaceutiques à l'usage humain ]


customs harmonisation [ customs harmonization | harmonisation of customs legislation | harmonisation of customs procedures ]

harmonisation douanière [ harmonisation des législations douanières | harmonisation des procédures douanières ]


electronic service delivery capability [ e-service delivery capability | ESD capability | electronic service capability ]

capacité de prestation électronique de services [ capacité en matière de prestation électronique des services ]


forecast capability [ forecasting capability | prediction capability ]

prédictibilité


social-security harmonisation [ harmonisation of social security systems | social-security harmonization ]

harmonisation des sécurités sociales [ harmonisation des régimes de sécurité sociale ]


Federal Act of 14 December 1990 on the Harmonisation of Direct Taxation at Cantonal and Communal Levels | Direct Taxation Harmonisation Act [ DTHA ]

Loi fédérale du 14 décembre 1990 sur l'harmonisation des impôts directs des cantons et des communes [ LHID ]


determine vessel capacity | undertake an assessment of vessel capacity | appraise vessel capability | assess vessel capability

évaluer la capacité de navires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32012D0688 - EN - 2012/688/EU: Commission Implementing Decision of 5 November 2012 on the harmonisation of the frequency bands 1920 - 1980 MHz and 2110 - 2170 MHz for terrestrial systems capable of providing electronic communications services in the Union (notified under document C(2012) 7697) Text with EEA relevance // COMMISSION IMPLEMENTING DECISION // of 5 November 2012 // on the harmonisation of the frequency bands 1 920-1 980 MHz and 2 110-2 170 MHz for terrestria ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32012D0688 - EN - 2012/688/UE: Décision d'exécution de la Commission du 5 novembre 2012 sur l’harmonisation des bandes de fréquences 1920 - 1980 MHz et 2110 - 2170 MHz pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications électroniques dans l’Union [notifiée sous le numéro C(2012) 7697] Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // DÉCISION D'EXÉCUTION DE LA COMMISSION // du 5 novembre 2012 // sur l’harmonisation des bandes de fréquences 1 920-1 980 MHz et 2 110-2 170 MHz pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications élect ...[+++]


This Decision aims at harmonising the conditions for the availability and efficient use of the frequency bands 1 920-1 980 MHz and 2 110-2 170 MHz (hereafter ‘the paired terrestrial 2 GHz band’) for terrestrial systems capable of providing electronic communications services in the Union.

La présente décision vise à harmoniser les conditions techniques pour la mise à disposition et l’utilisation efficace des bandes de fréquences de 1 920-1 980 MHz et 2 110-2 170 MHz (ci-après la «bande appariée de 2 GHz pour transmission terrestre») pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications électroniques dans l’Union.


2012/688/EU: Commission Implementing Decision of 5 November 2012 on the harmonisation of the frequency bands 1920 - 1980 MHz and 2110 - 2170 MHz for terrestrial systems capable of providing electronic communications services in the Union (notified under document C(2012) 7697) Text with EEA relevance

2012/688/UE: Décision d'exécution de la Commission du 5 novembre 2012 sur l’harmonisation des bandes de fréquences 1920 - 1980 MHz et 2110 - 2170 MHz pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications électroniques dans l’Union [notifiée sous le numéro C(2012) 7697] Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32015D0750 - EN - Commission Implementing Decision (EU) 2015/750 of 8 May 2015 on the harmonisation of the 1452-1492 MHz frequency band for terrestrial systems capable of providing electronic communications services in the Union (notified under document C(2015) 3061) (Text with EEA relevance) // COMMISSION IMPLEMENTING DECISION (EU) 2015/750 // on the harmonisation of the 1 452-1 492 MHz frequency band for terrestrial systems capable ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32015D0750 - EN - Décision d'exécution (UE) 2015/750 de la Commission du 8 mai 2015 sur l'harmonisation de la bande de fréquences 1452-1492 MHz pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications électroniques dans l'Union [notifiée sous le numéro C(2015) 3061] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // DÉCISION D'EXÉCUTION (UE) 2015/750 DE LA COMMISSION // sur l'harmonisation de la bande de fréquences 1 452-1 492 MHz pour les systèmes terrestres permettant de fournir des services de communications électroniques dans l'Union - [notifiée sous le numéro ...[+++]


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014D0276 - EN - 2014/276/EU: Commission Implementing Decision of 2 May 2014 on amending Decision 2008/411/EC on the harmonisation of the 3400 - 3800 MHz frequency band for terrestrial systems capable of providing electronic communications services in the Community (notified under document C(2014) 2798) Text with EEA relevance // COMMISSION IMPLEMENTING DECISION // on amending Decision 2008/411/EC on the harmonisation of the 3 400-3 800 MHz frequency band for terrestria ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014D0276 - EN - 2014/276/UE: Décision d'exécution de la Commission du 2 mai 2014 modifiant la décision 2008/411/CE sur l'harmonisation de la bande de fréquences 3400 - 3800 MHz pour les systèmes de terre permettant de fournir des services de communications électroniques dans la Communauté [notifiée sous le numéro C(2014) 2798] Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // DÉCISION D'EXÉCUTION DE LA COMMISSION // modifiant la décision 2008/411/CE sur l'harmonisation de la bande de fréq ...[+++]


53. Commends the work of the EDA in laying the groundwork for achieving ‘Pooling and Sharing’ through harmonising requirements and projects as regards naval training and logistics; welcomes the Wise Pen team’s 2012 study of maritime requirements and capabilities; in light of the EDA’s mandate and expertise, urges the Members States to resort to its advice and technical assistance when faced with the need to cut defence budgets, so as to avoid compromising strategic capability development across the EU, which needs to address gaps an ...[+++]

53. salue le travail de l'AED lors de l'exécution des travaux préparatoires en vue de réaliser la mutualisation et le partage grâce à des exigences d'harmonisation et des projets concernant la formation navale et la logistique; se félicite de l'étude de 2012 de l'équipe de sages sur les exigences et les capacités maritimes; compte tenu du mandat et des compétences de l'AED, exhorte les États membres à faire appel à ses conseils et à son assistance technique lorsqu'ils sont confrontés à la nécessité de réduire les budgets de la défen ...[+++]


5. Recalls the need for an EU White Paper on security and defence, based on systematic and rigorous security and defence reviews conducted by the States according to common criteria and a common timetable, which would define the Union's security and defence objectives, interests and needs more clearly in relation to the means and resources available; emphasises that the White Paper should also define areas in which, and conditions under which, greater civilian-military cooperation is desirable to help achieve those objectives; takes the view that the EU White Paper should identify explicitly opportunities for the pooling of resources at EU level, as well as national specialisation and capability harmonisation ...[+++]

5. rappelle la nécessité d'un livre blanc de l'Union européenne sur la sécurité et la défense, reposant sur des analyses systématiques et rigoureuses en matière de sécurité et de défense menées par les États selon des critères et un calendrier communs, et qui définirait plus clairement les objectifs et les intérêts de l'Union en termes de sécurité et de défense, compte tenu des moyens et des ressources disponibles; insiste sur le fait que ce livre blanc devrait également définir les domaines pour lesquels une coopération civilo-militaire plus importante serait souhaitable de même que les conditions de sa mise en œuvre; estime que le livre blanc de l'Union devrait identifier explicitement les opportunités de mise en commun des ressources a ...[+++]


5. Recalls the need for an EU White Paper on security and defence, based on systematic and rigorous security and defence reviews conducted by the States according to common criteria and a common timetable, which would define the Union's security and defence objectives, interests and needs more clearly in relation to the means and resources available; emphasises that the White Paper should also define areas in which, and conditions under which, greater civilian-military cooperation is desirable to help achieve those objectives; takes the view that the EU White Paper should identify explicitly opportunities for the pooling of resources at EU level, as well as national specialisation and capability harmonisation ...[+++]

5. rappelle la nécessité d'un livre blanc de l'Union européenne sur la sécurité et la défense, reposant sur des analyses systématiques et rigoureuses en matière de sécurité et de défense menées par les États selon des critères et un calendrier communs, et qui définirait plus clairement les objectifs et les intérêts de l'Union en termes de sécurité et de défense, compte tenu des moyens et des ressources disponibles; insiste sur le fait que ce livre blanc devrait également définir les domaines pour lesquels une coopération civilo-militaire plus importante serait souhaitable de même que les conditions de sa mise en œuvre; estime que le livre blanc de l'Union devrait identifier explicitement les opportunités de mise en commun des ressources a ...[+++]


5. Recalls the need for an EU White Paper on security and defence, based on systematic and rigorous security and defence reviews conducted by the States according to common criteria and a common timetable, which would define the Union's security and defence objectives, interests and needs more clearly in relation to the means and resources available; emphasises that the White Paper should also define areas in which, and conditions under which, greater civilian-military cooperation is desirable to help achieve those objectives; takes the view that the EU White Paper should identify explicitly opportunities for the pooling of resources at EU level, as well as national specialisation and capability harmonisation ...[+++]

5. rappelle la nécessité d'un livre blanc de l'Union européenne sur la sécurité et la défense, reposant sur des analyses systématiques et rigoureuses en matière de sécurité et de défense menées par les États selon des critères et un calendrier communs, et qui définirait plus clairement les objectifs et les intérêts de l'Union en termes de sécurité et de défense, compte tenu des moyens et des ressources disponibles; insiste sur le fait que ce livre blanc devrait également définir les domaines pour lesquels une coopération civilo-militaire plus importante serait souhaitable de même que les conditions de sa mise en œuvre; estime que le livre blanc de l'Union devrait identifier explicitement les opportunités de mise en commun des ressources a ...[+++]


16. Recalls that the Lisbon Treaty has reinforced the role of the European Defence Agency (EDA) in supporting the Member States in their efforts to improve the military capabilities for the Common Security and Defence Policy; suggests, therefore, that the Member States ask the Agency to examine how to improve coordination of defence planning in Europe; recalls, furthermore, that the Treaty tasks the EDA to evaluate the observance of capability commitments and to promote the harmonisation of operational needs, and calls for better execution of these tasks; recommends that, ...[+++]

16. rappelle que le traité de Lisbonne a renforcé le rôle de l'AED consistant à soutenir les efforts des États membres pour améliorer les capacités militaires destinées à la politique de sécurité et de défense commune; suggère par conséquent que les États membres demandent à l'Agence d'examiner comment améliorer la coordination de la planification de la défense en Europe; rappelle en outre que le traité charge l'AED d'évaluer l'observation des engagements en matière de capacités et de promouvoir l'harmonisation des besoins opération ...[+++]


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