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CTA
Canadian Trucking Alliance
Canadian Trucking Association
Canadian Trucking Human Resources Council
Canadian pondweed
Canadian waterweed
Common elodia
Concrete mixer truck driving
Decauville truck
Determine itineraries of bulk trucks
Fork lift carrier
Fork truck
Fork-lift
Forklift truck
Jubilee truck
Lift truck
Light railway car
Light railway truck
Maintain mixer truck
Mixer truck maintaining
Mixer truck preparing
Operate concrete mixer truck
Operating concrete mixer truck
Operation of concrete mixer truck
Pallet carrier
Pallet truck
Prepare itineraries for bulk truck transportation
Prepare mixer truck
Schedule bulk truck journeys

Vertaling van "canadian trucking " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Trucking Alliance [ CTA | Canadian Trucking Association ]

Alliance Canadienne du Camionnage [ ACC | L'Association canadienne du camionnage ]


Canadian Trucking Human Resources Council

Conseil canadien des ressources humaines en camionnage


Canadian Cooperative of Independent Truck Owner-Operators

Coopérative canadienne des propriétaires de camions-remorques indépendants


operating concrete mixer truck | operation of concrete mixer truck | concrete mixer truck driving | operate concrete mixer truck

conduire un camion malaxeur à béton | conduire une bétonnière


mixer truck preparing | prepare mixer truck | maintain mixer truck | mixer truck maintaining

entretenir un camion malaxeur


provide itineraries for loading and movement of bulk trucks | schedule bulk truck journeys | determine itineraries of bulk trucks | prepare itineraries for bulk truck transportation

déterminer les itinéraires des camions de transport en vrac


fork lift carrier | fork truck | fork-lift | forklift truck | lift truck | pallet carrier | pallet truck

chariot élévateur | chariot élévateur à fourche | chariot élévateur automoteur | chariot leve-palettes | élévateur à fourche | leve-palettes


Occupant of pick-up truck or van injured in collision with car, pick-up truck or van

Occupant d'une camionnette blessé dans une collision avec une automobile ou une camionnette


canadian pondweed | canadian waterweed | common elodia

Anacharis canadensis Planch. | élodée du Canada


Decauville truck | Jubilee truck | light railway car | light railway truck

wagonnet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If the Canadian trucking fleet were composed entirely of 2007 engine technologies, the air quality impact would be equal to removing more than 90 per cent of today's trucks from the road, hence the importance of providing incentives for trucking companies to acquire new equipment.

Si le parc canadien était entièrement composé de camions dotés de moteurs aux normes technologiques de 2007, l'effet sur la qualité de l'air équivaudrait à retirer plus de 90 p. 100 des camions qui roulent actuellement sur nos routes, d'où l'importance de consentir des mesures d'encouragement fiscal aux entreprises de camionnage afin de leur permettre d'acheter du nouveau matériel.


BCTA is affiliated with similarly constituted trucking associations in other Canadian provinces and with our national body, the Canadian Trucking Alliance, which is based in Ottawa.

La BCTA est affiliée à des associations de camionnage semblables, dans d'autres provinces, de même qu'à la centrale nationale, l'Alliance canadienne du camionnage, qui a son siège à Ottawa.


In this respect, it is recalled that the investigation established that Canada has a competitive and representative market for hand pallet trucks, that the production facilities and methods of the Chinese and the Canadian producers are similar and that overall the Chinese and Canadian hand pallet trucks are comparable on the basis of the criteria established for the purposes of this investigation, as set out in recitals (40), (43) and (44) of the provisional Regulation.

À cet égard, il est rappelé que l’enquête a établi que le Canada possédait un marché concurrentiel et représentatif pour les transpalettes à main, que les installations et méthodes de production en Chine et au Canada étaient similaires et que, globalement, les transpalettes à main chinois et canadiens étaient comparables sur la base des critères établis aux fins de la présente enquête comme il est indiqué aux considérants 40, 43 et 44 du règlement provisoire.


In this respect, one exporting producer has claimed an additional adjustment for differences in the cost of production between its own costs in the PRC and the cost of production in Canada, whilst the other exporting producer argued that the very high adjustments already made is an indication that the Canadian and Chinese hand pallet trucks are not comparable.

À cet égard, un producteur-exportateur a demandé un ajustement supplémentaire au titre des différences entre ses propres coûts de production en République populaire de Chine et le coût de production au Canada, tandis que l’autre producteur-exportateur faisait valoir que les ajustements considérables déjà pris en compte étaient révélateurs du fait que les transpalettes canadiens et chinois n’étaient pas comparables.


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They further argued that the choice of Canada as an analogue market economy third country was inappropriate because the Canadian manufactures of hand pallet trucks bear much higher costs than Chinese counterparts, in particular in relation to labour costs.

Ils ont ensuite avancé que le choix du Canada en tant que pays tiers à économie de marché comparable était inapproprié car les fabricants canadiens de transpalettes à main étaient confrontés à des coûts nettement supérieurs à ceux de leurs homologues chinois, en particulier en ce qui concerne la main-d’œuvre.


As regards the argument that Canadian manufacturers produce hand pallet trucks at significantly higher costs than Chinese counterparts, and that an adjustment, based on the cost difference between Canada and the exporting producer’s own costs in the PRC should be made to the normal value, it should be noted that the production cost information of the exporting producer which made the argument was not accepted since its request for MET had been rejected. This significantly undermines the argument on comparison of costs.

En ce qui concerne l’argument selon lequel les entreprises canadiennes produiraient des transpalettes à main à des coûts sensiblement supérieurs à ceux de leurs homologues chinoises et qu’un ajustement au titre de cette différence de coût entre le Canada et la République populaire de Chine devrait être apporté à la valeur normale, il convient de noter que les données sur le coût de production fournies par le producteur-exportateur à l’origine de la demande n’ont pas pu être prises en compte car le statut de société opérant dans les conditions d’une économie de marché n’a pas été accordé à ce producteur, ce qui atténue considérablement la ...[+++]


As to the argument that the high adjustments already granted are an indication that the Canadian and Chinese hand pallet trucks are not comparable, it is noted that the product types to be compared to each other were selected on the basis of criteria which are considered reasonable within the industry concerned.

En ce qui concerne l’argument selon lequel les ajustements importants déjà effectués seraient révélateurs du fait que les transpalettes canadiens et chinois ne seraient pas comparables, il est noté que les types de produit à comparer ont été sélectionnés sur la base de critères jugés raisonnables dans l’industrie concernée.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and ther ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ...[+++]


David Bradley, Chief Executive Officer, Canadian Trucking Alliance: The Canadian Trucking Alliance, CTA, is a federation of the provincial trucking associations in Canada that represents more than 4,500 trucking companies in the country.

David Bradley, président-directeur général, Alliance canadienne du camionnage : L'Alliance canadienne du camionnage, l'ACC, est une fédération qui regroupe des associations de camionnage provinciales du Canada et représentant plus de 4 500 entreprises de camionnage au pays.


The vast majority of the trucking companies that belong to the Canadian Trucking Alliance would have less than 20 trucks.

La grande majorité des entreprises de camionnage qui sont membres de l'Alliance canadienne du camionnage ont moins de 20 camions.


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