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Call rates
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Emergency forces
Forces of the United Nations
Global corporation
MNC
MNE
MNF
Multinational
Multinational ad-hoc team
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Multinational firm
Multinational force
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff
Transnational company
Transnational corporation
Transnational corporations
Transnational enterprise
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Traduction de «calls on multinational » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.] | MNF [Abbr.]

entreprise multinationale | entreprise transnationale | firme multinationale | multinationale | EMN [Abbr.] | FMN [Abbr.]


multinational enterprise [ multinational | multinational company | multinational corporation | transnational corporations(UNBIS) ]

entreprise multinationale [ multinationale | société multinationale ]


multinational | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | MNC [Abbr.] | MNE [Abbr.]

entreprise multinationale | EMN [Abbr.]


multinational [ multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational corporation | transnational company | global corporation ]

multinationale [ société multinationale | entreprise multinationale | firme multinationale | société transnationale | entreprise transnationale ]


multinational | MNC | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational company | transnational corporation

multinationale | société transnationale | société multinationale | firme transnationale | firme multinationale | entreprise multinationale


multinational ad-hoc team | multinational ad-hoc team for exchanging information on terrorists | multinational ad-hoc team for gathering and exchanging information on terrorists

équipe multinationale ad hoc pour l'échange d'informations relatives aux terroristes


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


Exchange of Notes between the Government of Canada and the Multinational Force and Observers constituting an Agreement further amending the Agreement on the Participation of Canada in the Sinai Multinational Force and Observers, signed June 28, 1985 as am

Échange de Notes entre le gouvernement du Canada et la Force multinationale et d'Observateurs constituant un Accord modifiant davantage l'Accord relatif à la participation du Canada à la Force multinationale et d'Observateurs du Sinaï, signé le 28 juin 19


Declaration of Principles concerning Multinational Enterprises and Social Policy [ Tripartite Declaration of Principles concerning Multinational Enterprises and Social Policy ]

Déclaration de principes (tripartite) sur les entreprises multinationales et la politique sociale


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission calls on the Article 29 Working Party to contribute to a more uniform implementation of the Directive by putting forward proposals for a substantial simplification of the notification requirements in the Member States and for co-operation mechanisms to facilitate notifications by multinational companies with establishments in several Member States.

La Commission invite le groupe de travail Article 29 à contribuer à une mise en application plus uniforme de la directive en formulant des propositions visant à une simplification substantielle des obligations en matière de notification dans les États membres et à l'introduction de mécanismes de coopération facilitant les notifications par les multinationales ayant des établissements dans plusieurs États membres.


I must admit that the weak power of negotiation of a small musical creator faced with large companies—not to call them multinationals—is extremely worrisome.

Je dois vous avouer que le faible pouvoir de négociation d'un petit créateur de musique face à de grosses compagnies—pour ne pas les appeler des multinationales—est très, très inquiétant.


This latest addition to the EU's anti-tax avoidance toolbox will prohibit multinational companies from escaping corporate tax by exploiting differences between the tax systems of Member States and those of non-EU countries (so-called 'hybrid mismatches').

Ce dernier ajout en date à la boîte à outils de l'UE pour lutter contre l'évasion fiscale empêchera les entreprises multinationales d'éluder l'impôt sur les sociétés en exploitant les différences entre les systèmes fiscaux des États membres et ceux des pays tiers (ce que l'on appelle les «dispositifs hybrides»).


Draws attention to the commitment made by the parties to NAFSN to incorporate the FAO’s ‘Voluntary Guidelines to support the progressive realisation of the right to adequate food in the context of national food security’, and calls on the parties to NAFSN to commit to implementing international standards that define responsible investment in agriculture and to abide by the Guiding Principles on Business and Human Rights and the OECD’s Guidelines on Multinational Enterprises.

rappelle l'engagement pris par les parties à la NASAN de tenir compte des directives volontaires à l'appui de la concrétisation progressive du droit à une alimentation adéquate dans le contexte de la sécurité alimentaire nationale de la FAO; demande aux parties à la NASAN de s'engager à appliquer les normes internationales en matière d'investissement responsable dans l'agriculture et de respecter les principes directeurs relatifs aux entreprises et aux droits de l'homme ainsi que les principes directeurs de l'OCDE à l'intention des entreprises multinationales.


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Notes that multinationals operating under NAFSN favour large-scale contract farming, which risks marginalising small-scale producers; calls on the ten African states participating in NAFSN to ensure that contract farming benefits both buyers and local suppliers; to this end, deems it crucial to strengthen, for example, farmers’ organisations so as to improve the bargaining position of farmers.

constate que les multinationales qui agissent dans le cadre de la NASAN favorisent l'agriculture contractuelle à grande échelle, au risque de marginaliser les petits producteurs; invite les dix États africains participant à la NASAN à garantir que l'agriculture contractuelle bénéficie à la fois aux acheteurs et aux fournisseurs locaux; estime qu'il est essentiel, à cet effet, de renforcer les organisations d'agriculteurs, par exemple, de sorte à leur donner plus de poids dans les négociations.


The rules also respond to calls from the European Parliament and other interested parties for further transparency on multinational groups.

Les règles répondent aussi aux demandes formulées par le Parlement européen et d'autres parties concernées en faveur d'une plus grande transparence en ce qui concerne les groupes multinationaux.


The scheme reduced the corporate tax base of the companies by between 50% and 90% to discount for so-called "excess profits" that allegedly result from being part of a multinational group.

La base imposable des sociétés concernées a été réduite de 50 à 90 % afin d’en déduire les bénéfices dits «excédentaires» résultant prétendument de l’appartenance à un groupe multinational.


We need to move towards a unitary basis for taxation for international multinational companies, and we need to move to an accounting system called country-by-country reporting, and I declare an interest as I designed it, which would actually provide information for each country where a multinational trades—what its trade is, what its profit is, and so on—so we can actually apportion profits fairly.

Nous devons nous rapprocher d'une base d'imposition unitaire pour les multinationales internationales et nous devons adopter un système de comptabilité avec un régime de déclaration pays par pays, système qui m'intéresse plus particulièrement dans la mesure où je l'ai conçu, ce qui permettrait de fournir des renseignements sur chaque pays où transigent ces multinationales, à savoir le volume de leur transaction et leurs bénéfices, entre autres, pour qu'on puisse répartir équitablement les profits.


In the 10 May introductory session, chaired by Deputy Director General for Trade Roderick Abbott, Commissioner Pascal Lamy's call on all stakeholders to work towards corporate citizenship was echoed by Member of the European Parliament Richard Howitt, President of EU Business Federation UNICE Baron Georges Jacobs, Secretary General of EU Trade Unions ETUC Emilio Gabaglio and Chairman of OECD Committee on International Investment and Multinational Enterprises Marinus Sikkel.

Lors de la séance introductive du 10 mai, présidée par le directeur général adjoint au commerce M. Roderick Abbott, le commissaire Pascal Lamy lança un appel à tous les acteurs concernés pour qu'ils oeuvrent de concert à l'émergence d'une citoyenneté d'entreprise, plaidoyer auquel se sont notamment ralliés M. Richard Howitt, membre du Parlement européen, M. le Baron Georges Jacobs, président de l'UNICE, M. Emilio Gabaglio, secrétaire général de la confédération européenne des syndicats (CES) et M. Marinus Sikkel, président du comité de l'investissement international et des entreprises multinationales ...[+++]


Section III of the Recommendation calls on the Commission to facilitate the networking of the bodies responsible for the definition and implementation of national self-regulation frameworks and the sharing of experience and good practices, and to promote multinational cooperation.

La section III de la recommandation invite la Commission à faciliter la mise en réseau des instances chargées de la définition et de la mise en oeuvre des cadres nationaux d'autorégulation ainsi que l'échange d'expérience et de bonnes pratiques et à promouvoir la coopération internationale.


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