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African National Television and Broadcasting Union
Daytime Broadcasters Association
NAB
National Association of Broadcasters
National Radio Broadcasters Association
National Radio and Television Broadcasters
National television broadcaster
Peak listening period
Prime broadcasting hour
Prime time
Television Broadcasters Association
URTNA

Vertaling van "broadcast on prime-time national television " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
national television broadcaster (1) | television broadcaster with a national programme service (2)

diffuseur de télévision national | diffuseur de programmes de télévision nationaux


prime time [ peak listening period | prime broadcasting hour ]

heure de grande écoute [ heure de pointe | prime time ]


Union of National Radio and Television Organizations of Africa [ URTNA | African National Television and Broadcasting Union ]

Union des radiodiffusions et télévisions nationales d'Afrique


National Association of Broadcasters [ NAB | National Radio and Television Broadcasters | National Radio Broadcasters Association | Daytime Broadcasters Association | Television Broadcasters Association ]

National Association of Broadcasters [ NAB | National Radio and Television Broadcasters | National Radio Broadcasters Association | Daytime Broadcasters Association | Television Broadcasters Association ]


television broadcaster with a national programme service

diffuseur de programmes de télévision nationaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is clear that one broadcast on prime-time national television reaches many millions of viewers.

Il est évident qu'une diffusion en prime-time sur les chaînes de télévision nationales touche de nombreux millions de spectateurs.


These spots were broadcast everyday on prime time TV after the news bulletin (8pm and 11pm) from the 26th of September to the 30th of November 2001.

Ces spots ont été diffusés tous les jours en prime-time après le journal d'information (20 heures et 23 heures), du 26 septembre au 30 novembre 2001.


(2) If a broadcaster is affiliated with a network, the part of the broadcasting time to be made available under subsection (1) that may be determined by agreement between the broadcaster and the network operator shall be made available by the network operator during the portion of the broadcaster’s prime time broadcasting schedule that has been delegated to the control of the network operator.

(2) Lorsqu’un radiodiffuseur est affilié à un réseau, la portion du temps d’émission visé au paragraphe (1), sur laquelle se sont entendus le radiodiffuseur et l’exploitant du réseau, doit être libérée pendant les portions de l’horaire de programmation de grande écoute qui sont déléguées au contrôle de l’exploitant.


The failure to reflect the regional diversity of francophones across the country on national programs broadcast in prime time was one of the strongest criticisms.

Le manque de reflet de la diversité régionale des francophones dans tout le pays par l'intermédiaire d'émissions nationales diffusées aux heures de grande écoute a été l'une des critiques les plus virulentes.


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Because in Quebec, Quebec content is much higher than 60%. I do not have the exact figures, but during prime time, Quebec television stations must be broadcasting nearly 80% Quebec content.

Parce qu'au Québec, le contenu québécois est d'au-delà de 60 p. 100. Je n'ose pas dire les chiffres exacts, mais à certaines heures de grande écoute, les postes de télé du Québec doivent diffuser près de 80 p. 100 de contenu québécois.


A limit of 20 % of television advertising spots and teleshopping spots per clock hour, also applying during ‘prime time’, should be laid down.

Une limitation des 20 % de spots de publicité télévisée et de téléachat par heure d’horloge, s’appliquant aussi aux heures de grande écoute, devrait être prévue.


A limit of 20 % of television advertising spots and teleshopping spots per clock hour, also applying during ‘prime time’, should be laid down.

Une limitation des 20 % de spots de publicité télévisée et de téléachat par heure d’horloge, s’appliquant aussi aux heures de grande écoute, devrait être prévue.


A possible reason for the higher audiences is that the “CBC is the only major English language broadcaster whose prime time schedule between 8 p.m. and 11 p.m. is available for Canadian programs” (Richard Stursberg, 27 February 2007) The CBC can schedule Canadian programs when Canadians are watching television.

Ce qui explique peut-être le grand nombre de téléspectateurs est que « [l]a CBC est le seul radiodiffuseur anglophone principal dont l’horaire aux heures de grande écoute, de 20 à 23 heures, offre des émissions canadiennes » (Richard Stursberg, 27 février 2007) Le réseau peut inscrire des émissions canadiennes à son horaire aux heures auxquelles les Canadiens regardent la télévision.


High-cost, well-marketed U.S. television programs broadcast in prime time on Canadian channels do attract large audiences here.

Les coûteuses émissions de télévision américaines qui, grâce à l’excellente mise en marché dont elles bénéficient, sont diffusées aux heures de grande écoute par des diffuseurs canadiens, attirent effectivement des auditoires importants ici.


In the case of the former, the report explains that under Article 2(3) of Law No 122/98 transposing the "Television without Frontiers" Directive, national television broadcasters have to broadcast a minimum of 10% (20% for RAI) of European works by independent producers, and that under Article 2(5) of this Law, that they must invest, through purchase or production, not less than 10% (20% for RAI) of their net annual advertising revenue in European work ...[+++]

S'agissant des premières, il précise que la loi n° 122/98 qui transpose la directive "télévision sans frontières" a prévu, selon les dispositions de l'art. 2, alinéa 3, que les organismes nationaux de radiodiffusion télévisuelle transmettent un pourcentage minimum égal à 10% (20% pour la RAI) d'oeuvres européennes de producteurs indépendants et, selon l'art. 2, alinéa 5, qu'ils investissent, en achetant ou en produisant, un pourcentage non inférieur à 10% (20% pour la RAI) de leurs recettes annuelles nettes provenant de la publicité d ...[+++]




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Date index: 2023-06-03
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