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Air time
Broadcast time
FTA
Free air time
Free air-time
Free broadcast time
Free broadcasting time
Free delivery-type air conditioning unit
Free discharge orifice
Free fall orifice
Free orifice
Free time period
Free-blow air conditioner
Free-into-air orifice
Free-moving hovercraft
Free-riding air cushion vehicle
Free-to-air
Free-to-air broadcasting
Go on air during live broadcasts
On-air time
Present during live broadcast
Present during live broadcasts
Presenting during live broadcasts

Vertaling van "broadcast on free-to-air " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
free broadcasting time [ free broadcast time | free air time | free air-time | free time period ]

temps d'antenne gratuit [ temps d'émission gratuit ]


free-to-air broadcasting

radiodiffusion en clair [ radiodiffusion à accès libre ]


free discharge orifice | free fall orifice | free orifice | free-into-air orifice

orifice dénoyé


free delivery-type air conditioning unit | free-blow air conditioner

conditionneur d'air à soufflage direct


free-moving hovercraft [ free-riding air cushion vehicle ]

aéroglisseur libre


free-moving hovercraft | free-riding air cushion vehicle

aéroglisseur libre




go on air during live broadcasts | present during live broadcast | present during live broadcasts | presenting during live broadcasts

présenter des émissions en direct


free time period | free air time

temps d'antenne gratuit


air time | broadcast time | on-air time

temps d'antenne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Beside the generalist public and private free-to-air channels (about 83 channels broadcasting a total of about 550 000 hours per year), a growing number of thematic channels are broadcast within the packages offered by pay-TV operators, either via satellite or cable networks as well as by digital terrestrial broadcasting.

Outre les chaînes généralistes publiques et privées émettant en clair (environ 83 chaînes pour un temps de transmission d'environ 550 000 heures par an), un nombre croissant de chaînes thématiques émettent dans le cadre des bouquets proposés par les opérateurs de télévision à péage, soit par satellite ou réseaux câblés, soit par radiodiffusion terrestre numérique.


Whilst traditionally public broadcasting services are free-to-air, the Commission considers that a direct remuneration in such services does not necessarily mean that the services are not part of the public service remit. The communication states that as long as the pay element does not compromise the benefit to society which distinguishes public services from purely commercial activities.

Si, traditionnellement, les services de radiodiffusion publics sont en accès libre («free-to-air»), la Commission considère que la présence d’un élément de rémunération directe dans ces service ne signifie pas nécessairement que ceux-ci ne relèvent pas de la mission de service public, pour autant que l’élément payant ne porte pas atteinte aux avantages pour la société, qui distinguent les services publics des activités purement commerciales.


Preliminary indications of the overall trends for 2002 in the EU confirm negative growth for free-to-air broadcasters (an estimated -3.5 % compared to 2001) and point out a reduced pace of development for the pay-TV sector (+6% compared to 2001).

Les premières indications sur les tendances générales pour 2002 dans l'UE confirment une croissance négative pour les chaînes de télévision non payante (environ -3,5% par rapport à 2001) et soulignent un ralentissement de l'expansion du secteur de la télévision payante (+6% par rapport à 2001).


Development of the TV market slowed in 2001 (+4% compared to 2000, +40% compared to 1997), mainly due to unsatisfactory results (-2.1% in 2001 compared to 2000) from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

L'expansion du marché de la télévision s'est ralenti en 2001 (+4% par rapport à 2000, +40% par rapport à 1997), en raison essentiellement des résultats insatisfaisants (-2,1% en 2001 par rapport à 2000) enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles à accès libre affectées par une crise globale dans le marché de la publicité.


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If those competitions are considered by Member States to be events of major importance for their society, those Member States may, in order to ensure broad public access, require that they be broadcast on free-to-air television

Lorsque ces compétitions sont considérées par les États membres comme événements d’importance majeure pour leur société, afin d'en garantir l'accès à un large public, ceux-ci peuvent exiger leur retransmission sur une télévision à accès libre


That court asks the Court of Justice whether the Audiovisual Media Services Directive, the principle of equal treatment and the fundamental freedoms guaranteed by the TFEU permit a national rule which lays down lower hourly television advertising limits for pay-TV broadcasters than those laid down for free-to-air TV broadcasters.

Cette juridiction demande à la Cour de justice si la directive « services de médias audiovisuels », ainsi que le principe d’égalité de traitement et des libertés fondamentales garanties par le traité FUE admettent une réglementation nationale qui prévoit des limites horaires de diffusion de la publicité télévisée plus basses pour les télévisions payantes que pour celles à accès libre.


The transmission of advertising spots by other free-to-air TV broadcasters may not exceed 15% of daily programming time and 18% of each hour, whilst for pay-TV broadcasters, it could not exceed, for 2011, 14% of each hour (in those two cases, any advertising in excess thereof – which, in any event, cannot exceed 2% in any given hour – must be offset by a reduction in the preceding or following hour).

La diffusion de spots de publicité sur les autres télévisions en clair ne peut dépasser 15 % du temps quotidien de programmation et 18 % de chaque heure, tandis que pour les télévisions payantes, elle ne pouvait dépasser, pour l’année 2011, 14 % de chaque heure (dans ces deux cas, tout dépassement éventuel – qui ne peut, en tout état de cause, être supérieur à 2 % en une heure – doit être récupéré sur l’heure précédente ou suivante).


The Italian rule on television advertising, which lays down lower hourly limits for advertising for pay-TV broadcasters than for free-to-air TV broadcasters, is, in principle, compatible with European Union law

La réglementation italienne sur la publicité télévisée prévoyant des limites horaires plus basses pour les télévisions payantes que pour celles à accès libre est, en principe, conforme au droit de l’Union


The purpose of the joint venture is to create an internet platform on which consumers can watch repetitions of television content during seven days after the programme has been broadcast on free-to-air TV.

L’objet de cette entreprise commune est la création d’une plateforme permettant aux consommateurs de revoir sur Internet des programmes télévisés pendant une durée de sept jours après leur diffusion à la télévision en accès libre.


This was mainly due to unsatisfactory results from traditional commercial free-to-air broadcasters suffering from a global crisis in the advertising market.

La principale raison de ce ralentissement tient aux résultats insatisfaisants enregistrés par les chaînes de télévision commerciales traditionnelles touchées par une crise globale dans le marché de la publicité.




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'broadcast on free-to-air' ->

Date index: 2021-09-04
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