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BTIA
Broad based SECU study
Broad support
Broad-base bargaining
Broad-base terrace
Broad-based SECU study
Broad-based Trade and Investment Agreement
Broad-based open competition
Broad-based support
Broader-base bargaining
Broadly based social program
Broadly based social programme
Broadly-based form of training
EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement
Multi-union multi-employer bargaining
Multi-union multi-employer negotiation
Overwhelming support
Tremendous support
Wide support
Widespread support

Traduction de «broad-based curriculum » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Broad-based Trade and Investment Agreement | EU-India Broad-based Trade and Investment Agreement | BTIA [Abbr.]

accord étendu sur le commerce et les investissements


broadly based social program [ broadly based social programme ]

programme social à grande échelle


broad support [ widespread support | wide support | overwhelming support | tremendous support | broad-based support ]

important appui [ appui massif | appui généralisé ]


A rare genetic neurological disorder characterized by infant hypotonia and feeding difficulties, global development delay, mild to moderate intellectual disability, delayed independent ambulation, broad-based gait with arms upheld and flexed at the e

retard de développement avec trouble du spectre de l'autisme et démarche instable


broader-base bargaining [ multi-union multi-employer bargaining | multi-union multi-employer negotiation | broad-base bargaining ]

négociation multipartite


broadly-based form of training

formation à caractère large


broad-based open competition

concours général à grande dominante






broad-based SECU study

étude relative au SEASEC généralisé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In summary, the churches in integration have identified the following as 10 essential aspects of religious programming, broadly based. These are: the development, in-servicing and implementation of programs in religious education; the need for compatibility of the general curriculum with approved programs in religious education; the need to avoid conflict between a general curriculum and religious education programming; classroom worship, including the use of devotional materials, scripture readings, reflections and prayers; religious observances, services and liturgies in the schools at appropriate times during the school year, for ...[+++]

En résumé, les Églises du système unifié ont dégagé 10 aspects des programmes d'enseignement religieux qu'ils considèrent comme étant les plus importants, soit l'élaboration, l'enseignement sur place et la mise en application de programmes d'enseignement religieux; le besoin de compatibilité du cursus général et des programmes approuvés d'enseignement religieux; la nécessité d'éviter des conflits entre programme d'enseignement général et programme d'enseignement religieux; la pratique du culte en classe, notamment l'utilisation d'objets du culte, la lecture des écritures, la réflexion et les prières; la pratique de la religion, les s ...[+++]


13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support establish and develop a state education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Pakistani Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;

13. se félicite du consensus européen en matière de développement et de l'engagement clair pris par l'Union européenne de se pencher sur le sort des pays affectés par des conflits ou par une fragilité des structures étatiques, ainsi que de son engagement, tout aussi clair, de réaliser les objectifs du Millénaire pour le développement, notamment en matière de politique éducative; invite le gouvernement pakistanais à accroître fortement le soutien financier à la création et au développement d'un système d'enseignement public comportant un enseignement de base largement accessible dans l'ensemble du pays, y compris dans les zones tribales; ...[+++]


13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support establish and develop a state education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Pakistani Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;

13. se félicite du consensus européen en matière de développement et de l'engagement clair pris par l'Union européenne de se pencher sur le sort des pays affectés par des conflits ou par une fragilité des structures étatiques, ainsi que de son engagement, tout aussi clair, de réaliser les objectifs du Millénaire pour le développement, notamment en matière de politique éducative; invite le gouvernement pakistanais à accroître fortement le soutien financier à la création et au développement d'un système d'enseignement public comportant un enseignement de base largement accessible dans l'ensemble du pays, y compris dans les zones tribales; ...[+++]


13. Welcomes the European consensus on development and the EU's clear commitment to addressing countries affected by conflict or state fragility and its equally clear commitment to achieving the Millennium Development Goals, including education policy; calls on the Government of Pakistan to significantly increase financial support to establish and develop a State education system with a broad-based curriculum throughout the country, including the tribal areas; calls on the Government to fulfil its commitments to enforce genuine control over the madrasas currently under the control of extremists;

13. se félicite du consensus européen en matière de développement et de l'engagement clair pris par l'UE de se pencher sur le sort des pays affectés par des conflits ou par une fragilité des structures étatiques, ainsi que de son engagement, tout aussi clair, de réaliser les objectifs de développement du Millénaire, notamment en matière de politique éducative; invite le gouvernement pakistanais à accroître fortement le soutien financier à la création et au développement d'un système d'enseignement public comportant un enseignement de base largement accessible dans l'ensemble du pays, y compris dans les zones tribales; invite le gouvern ...[+++]


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The Joint Chair (Mr. Gerry Byrne): You mentioned that you would agree with an education process which would include.There would be inclusion of religious historical references, or we'll just call it religious references, within the body, the text, of a broad-based curriculum: history, sciences, and so on.

Le coprésident (M. Gerry Byrne): Vous avez dit être d'accord avec un programme d'enseignement qui prévoirait.On pourrait faire mention des données historico-religieuses, ou tout simplement religieuses, dans le cadre d'un programme plus général impliquant l'histoire, les sciences, etc.


Senator Cook: It would also have to be broadly based across the spectrum called ``curriculum'' — a whole learning process right through the entire system.

Le sénateur Cook: Cela devrait également s'appliquer à tout le programme — un apprentissage complet à la grandeur du système.


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