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Ability to work
Broad-banded work description
Capacity for work
Employ safety procedures when working at heights
Employability
Employment hours
Employment program manager
Employment programme coordinator
Employment programme manager
Employment readiness
Enforce safety procedures when working at height
Enforce safety procedures when working at heights
Enforcing safety procedures when working at heights
Fitness for employment
Fitness for work
Job readiness
Job suitability
Level of employment
Return to work advisor
WHA
WHO
Work for young people
Work readiness
Work sharing employment
Work with a variety of personalities
Work with broad variety of personalities
Work with different personalities
Work with personalities of a broad variety
Work-sharing employment
Work-time percentage
Working Hours Act
Working Hours Ordinance
Youth employment

Vertaling van "broad employment working " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
work with a variety of personalities | work with personalities of a broad variety | work with broad variety of personalities | work with different personalities

travailler avec de nombreuses personnalités


employability [ job readiness | capacity for work | ability to work | fitness for work | fitness for employment | work readiness | employment readiness | job suitability ]

employabilité [ aptitude au travail | aptitude à l'emploi ]


work sharing employment [ work-sharing employment ]

emploi en travail partagé


broad-banded work description

description de travail normalisée [ description de travail type ]


level of employment | work-time percentage | employment hours

taux d'occupation | taux d'activité | degré d'occupation | degré d'activité


youth employment [ work for young people ]

travail des jeunes [ emploi des jeunes ]


Ordinance of 26 January 1972 on Employment in Public Transport Companies | Working Hours Ordinance [ WHO ]

Ordonnance du 26 janvier 1972 sur le travail dans les entreprises de transports publics | Ordonnance relative à la loi sur la durée du travail [ OLDT ]


Federal Act of 8 October 1971 on Employment in Public Transport Companies | Working Hours Act [ WHA ]

Loi fédérale du 8 octobre 1971 sur le travail dans les entreprises de transports publics | Loi sur la durée du travail [ LDT ]


employment program manager | return to work advisor | employment programme coordinator | employment programme manager

coordinatrice de programme pour l'emploi | coordinateur de programme pour l'emploi | coordinateur de programmes pour l'emploi/coordinatrice de programmes pour l'emploi


employ safety procedures when working at heights | enforce safety procedures when working at height | enforce safety procedures when working at heights | enforcing safety procedures when working at heights

appliquer les procédures de sécurité pour un travail en hauteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Information is indispensable to developing active citizenship, and it continues to be an area from which young people expect a great deal: they are aware that the areas to be covered are very broad (employment, working conditions, housing, studies, health, etc.) and go further than information on Community programmes, so their expectations firstly concern recognition that there is a need to be met.

Corollaire indispensable au développement de cette citoyenneté active, l'information demeure un domaine duquel les jeunes attendent beaucoup : conscients que les champs à couvrir sont vastes (emploi, conditions de travail, logement, études, santé...) et qu'ils vont au-delà d'une information sur les programmes communautaires, leurs attentes résident d'abord dans la reconnaissance qu'il y a un besoin à satisfaire.


By using the definition of worker from the case-law of the Court, this Directive would ensure that the same broad categories of workers will be covered. Bringing within the scope of the Directive forms of employment that are now often excluded. This includes domestic workers, marginal part-time workers or workers on very short contracts, and extending it to new forms of employment, such as on-demand workers, voucher-based workers and platform workers. Ensuring that workers are provided with an updated and extended information package ...[+++]

La directive envisagée reprend quant à elle la définition de la notion de travailleur tirée de la jurisprudence de la Cour, de sorte que les mêmes grandes catégories de travailleurs seront couvertes; en étendant le champ d'application de la directive à des formes d'emploi qui en sont aujourd'hui souvent exclues, notamment le travail domestique, le travail à temps partiel marginal ou les contrats de très courte durée, ainsi qu'à de nouvelles formes d'emploi, par exemple le travail à la demande, le travail basé sur des «chèques» ou le travail via une plateforme; en faisant en sorte que les travailleurs reçoivent un jeu d'informations act ...[+++]


Maintaining an adequate supply and quality of health services under increased budget constraints is both a social and employment challenge and is documented in the accompanying Staff Working Document.[15] In addition, as consequences of demographic and family changes and the need for better life-work balance, new services covering broad ranges of activities are created and are a source of job creation, also documented in an accompa ...[+++]

La préservation d’une offre et d’une qualité suffisantes de services de santé dans un contexte de restrictions budgétaires est une gageure tant sur le plan social qu’en matière d’emploi, comme l’illustre un document de travail des services joint au présent document[15]. En outre, l’évolution démographique, les mutations du modèle familial et la nécessité de mieux concilier vie professionnelle et vie privée conduisent à la création de nouveaux services recouvrant un large éventail d’activités, services qui constituent aussi une source d’emplois, comme l’illustre également un document de travail des services joint, qui fait l’objet d’une c ...[+++]


67. Takes the view that it would be desirable to study and assess the possibility of pursuing the channel of State aid exempted from the notification requirement for addressing the phenomenon of undeclared work, by broadly interpreting the expression 'job creation' and the meaning of 'creation of a regular job'; notes that undeclared employment is not equivalent to a proper job and therefore any incentive to ensure its regularity could be deemed 'employment creation aid';

67. estime qu'il serait souhaitable d'étudier et d'évaluer la possibilité de recourir à la voie des aides d'État exemptées de l'obligation de notification afin de lutter contre le phénomène du travail non déclaré, en interprétant dans un sens large les expressions "création d'emplois" et "création d'un emploi régulier"; observe que le travail non déclaré n'équivaut pas à un réel emploi et que par conséquent toute incitation visant à garantir sa régularité pourrait constituer une "aide à la création d'emplois";


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67. Takes the view that it would be desirable to study and assess the possibility of pursuing the channel of State aid exempted from the notification requirement for addressing the phenomenon of undeclared work, by broadly interpreting the expression 'job creation' and the meaning of 'creation of a regular job'; notes that undeclared employment is not equivalent to a proper job and therefore any incentive to ensure its regularity could be deemed 'employment creation aid';

67. estime qu'il serait souhaitable d'étudier et d'évaluer la possibilité de recourir à la voie des aides d'État exemptées de l'obligation de notification afin de lutter contre le phénomène du travail non déclaré, en interprétant dans un sens large les expressions "création d'emplois" et "création d'un emploi régulier"; observe que le travail non déclaré n'équivaut pas à un réel emploi et que par conséquent toute incitation visant à garantir sa régularité pourrait constituer une "aide à la création d'emplois";


25. Regards it as a priority to open up new chances and opportunities for work to all sectors of society in a rapidly changing economy; underlines that the most vulnerable members of society are most at risk in this context and that priority should be given to promoting "active inclusion" and to creating better jobs, more broadly; underlines also the need to balance new demands for workers’ flexibility and readiness to retrain with new job prospects and the safeguarding of new forms of security (‘flexicurity’) also in order to promo ...[+++]

25. considère comme une tâche prioritaire d'offrir à toutes les catégories de population, dans une économie en mutation rapide, de nouvelles opportunités et de nouveaux moyens d'action; souligne que les membres les plus vulnérables de notre société sont les premiers menacés à cet égard et que priorité doit être accordée à la promotion d'une "inclusion sociale active" et à la création de meilleurs emplois d'une manière générale; souligne également la nécessité de relever les nouveaux défis de la flexibilité et de la capacité d'apprendre des travailleurs en leur proposant de nouvelles offres et de nouvelles garanties ("flexicurity") de f ...[+++]


25. Regards it as a priority to open up new chances of and opportunities for work for all sectors of society in a rapidly changing economy; underlines that the most vulnerable members of society are most at risk in this context and that priority should be given to promoting "active inclusion" and to creating better jobs more broadly; underlines also the need to balance new demands for workers" flexibility and readiness to retrain with new job prospects and the safeguarding of new forms of security ("flexicurity") also in order to pr ...[+++]

25. considère comme une tâche prioritaire d'offrir à toutes les catégories de population, dans une économie en mutation rapide, de nouvelles opportunités d'emploi; souligne que les membres les plus vulnérables de la société sont les premiers menacés à cet égard et que priorité doit être accordée à la promotion d'une "inclusion active" et à la création de meilleurs emplois d'une manière générale; souligne également la nécessité de relever les nouveaux défis de la flexibilité et de la capacité d'apprendre des travailleurs en leur proposant de nouvelles offres et de nouvelles garanties ("flexisécurité") en matière d'emploi de façon notamm ...[+++]


While there is a tendency to implement making work pay polices by applying a piecemeal approach, Member States should develop a comprehensive strategy combining social objectives with the economic, employment and budgetary objectives, as underlined in the Employment Guideline 8 and the Broad Economic Policy Guideline 4.

Bien que l'on constate une tendance à l'application d'une approche parcellaire en ce qui concerne la mise en oeuvre de politiques destinées à rendre le travail rémunérateur, les États membres devraient élaborer une stratégie globale alliant des objectifs sociaux aux objectifs en matière d'emploi et sur les plans économique et budgétaire, comme souligné par la ligne directrice pour l'emploi n° 8 et par la grande orientation des politiques économiques n° 4.


The employment policy guidelines for 2001 and the broad guidelines for economic policy for 2001 therefore recommend the development of diversified and flexible forms of employment relationships and labour contracts, e.g. temporary work.

C'est pourquoi les lignes directrices des politiques de l'emploi et les grandes orientations des politiques économiques pour 2001 préconisent le développement de formules diverses et souples de relations d'emploi et de contrats de travail, par exemple du travail intérimaire.


As sectors of undeclared work and illegal immigration feed on one another there is a clear link with general policies to prevent and combat undeclared work, which must also be reinforced as part of a broad policy mix to transform undeclared work into regular employment.

Vu l'interdépendance des secteurs du travail non déclaré et de l'immigration illégale, il existe un lien manifeste entre les politiques générales visant à prévenir et à lutter contre le travail non déclaré, qui doit aussi être renforcé dans le cadre d'un large éventail de mesures destinées à transformer le travail non déclaré en travail régulier.




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'broad employment working' ->

Date index: 2025-03-31
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