Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adie's pupil
Amass taxation revenue
Bring in tax
Bring in taxation revenue
Bring out performer's artistic potential
Bring out performers’ artistic potential
Bring out performers’ potential
Collect tax
Enrolment of pupils
Inspire performers to reach their potential
Interest in bringing an action
Interest in bringing court proceedings
Myotonic pupil
Number of pupils
Personal file of the pupil
Pupil's personal file
Registration of pupils
Right of action
Right to bring a case
Right to bring an action
Right to bring proceedings
Talented and gifted pupils lead teacher
Talented and gifted students lead teacher
Teacher for talented pupils
Teacher of talented and gifted students
Tonic pupil

Traduction de «bringing pupils » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
right of action [ right to bring a case | right to bring an action | right to bring proceedings ]

droit d'agir en justice [ droit d'ester en justice | droit de recours ]


bring out performers’ potential | inspire performers to reach their potential | bring out performer's artistic potential | bring out performers’ artistic potential

mettre en valeur le potentiel artistique des artistes


to bring a case before the Court of Justice of the European Union | to bring a matter before the Court of Justice of the European Union | to bring an action before the Court of Justice of the European Union

saisir la Cour de justice de l'Union européenne


Adie's pupil [ tonic pupil | myotonic pupil ]

pupille d'Adie [ pupille tonique | pupillotonie ]


enrolment of pupils | registration of pupils

inscription d'élèves


personal file of the pupil | pupil's personal file

dossier individuel de l'élève


talented and gifted pupils lead teacher | talented and gifted students lead teacher | teacher for talented pupils | teacher of talented and gifted students

enseignante pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces/enseignante pour élèves intellectuellement précoces


amass taxation revenue | bring in tax | bring in taxation revenue | collect tax

collecter des impôts


interest in bringing an action [ interest in bringing court proceedings ]

intérêt pour agir


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Local town-halls and councils were closely involved in the preparation and implementation of this project and therefore the project was successful in both raising the awareness of local decision-makers on languages and bringing pupils, teachers and decision-makers together.

Les municipalités locales ont participé de près à la préparation et à la mise en oeuvre du projet, qui a pu réaliser un double objectif : sensibiliser les élus locaux aux problèmes linguistiques et réunir ensembles élèves, enseignants et responsables locaux.


40. Wishes – in accordance with Article 4 of the Convention defining the Statute of the European Schools, which aims to bring pupils of the different language sections together by offering joint classes of the same level in certain subjects – to see general use of the working languages for teaching all non-fundamental subjects, without this being detrimental to those whose mother tongue is not one of working languages;

40. souhaite que, conformément à l'article 4 de la convention portant sur le statut des EE qui veut favoriser le rapprochement et la compréhension mutuelle entre les élèves des différentes sections linguistiques par le biais de certains cours donnés en commun à des classes de même niveau, l'on envisage de généraliser le recours aux langues dites véhiculaires pour l'enseignement de toutes les matières non fondamentales, sans que cela ne nuise à ceux dont la langue maternelle n'est pas l'une des langues de travail;


40. Wishes – in accordance with Article 4 of the Convention defining the Statute of the European Schools, which aims to bring pupils of the different language sections together by offering joint classes of the same level in certain subjects – to see general use of the working languages for teaching all non-fundamental subjects, without this being detrimental to those whose mother tongue is not one of working languages;

40. souhaite que, conformément à l'article 4 de la convention portant sur le statut des EE qui veut favoriser le rapprochement et la compréhension mutuelle entre les élèves des différentes sections linguistiques par le biais de certains cours donnés en commun à des classes de même niveau, l'on envisage de généraliser le recours aux langues dites véhiculaires pour l'enseignement de toutes les matières non fondamentales, sans que cela ne nuise à ceux dont la langue maternelle n'est pas l'une des langues de travail;


40. Wishes – in accordance with Article 4 of the Convention defining the Statute of the European Schools, which aims to bring pupils of the different language sections together by offering joint classes of the same level in certain subjects – to see general use of the working languages for teaching all non-fundamental subjects, without this being detrimental to those whose mother tongue is not one of working languages;

40. souhaite que, conformément à l'article 4 de la convention portant sur le statut des EE qui veut favoriser le rapprochement et la compréhension mutuelle entre les élèves des différentes sections linguistiques par le biais de certains cours donnés en commun à des classes de même niveau, l'on envisage de généraliser le recours aux langues dites véhiculaires pour l'enseignement de toutes les matières non fondamentales, sans que cela ne nuise à ceux dont la langue maternelle n'est pas l'une des langues de travail;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Although the primary focus should remain on the host language(s), encouraging pupils to acquire or maintain knowledge of their heritage language can bring benefits at several levels: socially in terms of cultural identity and personal self-confidence, professionally in terms of future employability, but also educationally in terms of future learning.

Même si l'objectif principal doit rester la maîtrise de la (des) langue(s) du pays d'accueil, il peut être intéressant à plusieurs égards d'encourager les élèves à apprendre ou à entretenir leur langue d'origine: sur le plan social, en termes d'identité culturelle et de confiance en soi, sur le plan professionnel, pour améliorer leur future capacité d'insertion professionnelle, mais également en matière d'éducation, pour ce qui est de l'apprentissage à venir.


The Council conclusions of 22 May 2008 on promoting creativity and innovation through education and training noted that there is a growing need for action at national level as well as cooperation at EU level to bring about the change necessary if schools are to prepare pupils to face the significant challenges and problems of a fast-changing world,

Les conclusions du Conseil du 22 mai 2008 sur la promotion de la créativité et de l'innovation dans le cadre de l'éducation et de la formation ont souligné qu'il est de plus en plus nécessaire d'agir au niveau national et de coopérer au niveau de l'Union européenne pour apporter les changements qui sont nécessaires si l'on veut que les écoles préparent les élèves à faire face aux grands défis et problèmes d'un monde en rapide mutation,


Specifically, educational reforms which treat education as a business like any other, bringing the language of business into schools (calling pupils and parents ‘consumers/users’, and teachers ‘service providers’) and which promote a form of assessment based solely on pupils’ individual performance, do not help children to integrate successfully.

Concrètement, des réformes de l’éducation qui envisagent l’éducation comme un problème économique au même titre que les autres, transposant à l’école le langage commercial (les enfants et les parents étant considérés comme «consommateurs/usagers» et les professeurs comme des «prestataires de services») et faisant la promotion d’une évaluation basée exclusivement sur le rendement individuel des élèves, ne contribuent en rien à une intégration réussie.


21. Requests the Board of Governors to present to the budgetary authority, before 1 March 2003, a proposal to bring the tuition fee which is requested from the parents of the pupils, more into line with the real cost per pupil; considers that the tuition fee should be at least equal to the allowance which EU officials receive for children in full-time education;

21. demande au conseil supérieur de soumettre à l'autorité budgétaire, avant le 1er mars 2003, une proposition tendant à aligner le minerval réclamé aux parents des élèves sur les coûts réels par élève, ce minerval devant être au moins équivalent à l'allocation scolaire que perçoivent les fonctionnaires des institutions de l'UE;


21. Requests the Board of Governors to present to the budgetary authority, before 1 March 2003, a proposal to bring the tuition fee (Fr'. minerval'), requested from the parents of the pupils, more into line with the real cost per pupil; that tuition fee should be at least equal to the allowance which EU officials receive for children in full-time education;

21. demande au conseil supérieur de soumettre à l'autorité budgétaire, avant le 1er mars 2003, une proposition tendant à aligner le minerval réclamé aux parents des élèves sur les coûts réels par élève, ce minerval devant être au moins équivalent à l'allocation scolaire que perçoivent les fonctionnaires des institutions de l'UE;


Training should enable teachers and trainers (whose problems are different, but have an impact in much the same way) to motivate their pupils not only to learn the vocational skills they need, but also to assume the responsibility for that unique and individual pathway which alone can bring them the competences required in society and in work today.

La formation devrait permettre aux enseignants et formateurs (dont les problèmes sont différents, mais dont l'influence est assez semblable) d'encourager leurs élèves non seulement à acquérir les compétences professionnelles dont ils ont besoin, mais également à assumer la responsabilité de ce parcours personnel qui, seul, peut les doter des compétences nécessaires dans la société et le monde du travail actuels.


w