Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brand
Brand name
Brand name product
Brand name recall
Brand product
Brand recall
Brand-free product
Brand-name business
Branded concept
Branded concept facility
Branded good
Branded product
Branduct
Corporate brand
Distribution brand
Distributor's brand
Distributor's brand name
Established brand
Generic brand
Generic product
Generic products
House brand
Manufacturer's brand
Middleman's brand
Name brand
No name brands
No names
No-name brand
No-name product
Own brand
Popular brand
Primary brand
Private brand
Private label
Retailer's brand name
Store brand
Trade name
Trademark
Unbranded product

Traduction de «brand names europe » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private brand | distributor's brand | distribution brand | private label | store brand | house brand | middleman's brand | own brand | distributor's brand name | retailer's brand name

marque de distributeur | MDD | marque de détaillant | MDD | marque propre | marque maison | marque de distribution | MDD | marque privée




generic products | no name brands | no names

produits blancs | produits libres


brand name [ trade name ]

marque commerciale [ nom commercial ]


generic product | brand-free product | generic brand | no-name brand | no-name product | unbranded product

produit générique | produit sans marque


brand product | brand name product | branded product | branded good | branduct

produit de marque | marquisme | branduit


popular brand [ established brand | primary brand | name brand ]

marque existante [ marque populaire | marque bien connue | marque bien implantée | marque connue | marque très populaire ]


brand | brand name | trademark | manufacturer's brand | corporate brand

marque | marque de fabrique


branded concept [ branded concept facility | brand-name business ]

établissement qui affiche une marque de commerce


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Except for the few which have built up their own brand names, Europe’s universities need quality seals with international credibility.

À l'exception des quelques universités qui ont développé leur propre image de marque, les universités européennes ont besoin de labels de qualité crédibles au niveau international.


The EIT needs, in the long term, to cultivate a clear identity and a world-wide EIT brand name as being Europe's innovation and entrepreneurship engine and a world-class provider of education in this field.

L'EIT doit, à long terme, cultiver une identité claire et devenir une "marque" à l'échelle mondiale en tant que moteur de l'innovation et de l'entrepreneuriat en Europe et centre mondial d'éducation en la matière.


In many ways it is stronger than pharmaceutical intellectual property in the United States and Europe. For example, in Canada brand-name pharmaceutical companies benefit from a unique automatic injunction against generic entry up to 24 months long.

Par exemple, au Canada, les compagnies de médicaments brevetés bénéficient d'une unique injonction automatique de 24 mois contre la mise en marché d'un médicament générique.


The EU has tabled a series of proposals in the CETA negotiations aimed at increasing market monopolies for brand-name companies, many of whom are headquartered in Europe.

Dans le cadre des négociations de l'AECG, l'UE a présenté une série de propositions visant à accroître les monopoles des fabricants de médicaments d'origine, dont la plupart ont leur siège social en Europe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
64. Is concerned at the fact that the negotiating strength of food producers at the expense of retailers, due to a strong brand name or product differentiation, acquires a disproportionately negative significance in the above-mentioned Commission Communication on food prices in Europe, compared to other very much more important factors such as imperfect competition or oligopolistic/monopolistic practices; takes the view that the creation of a strong brand name or product differentiation are l ...[+++]

64. se déclare préoccupé par le fait que le pouvoir de négociation dont disposent les producteurs de denrées alimentaires au détriment des détaillants et qui découle d'une marque commerciale forte ou de la différenciation du produit acquière, dans la communication de la Commission susmentionnée sur les prix des denrées alimentaires en Europe, une tonalité bien trop négative face à des facteurs beaucoup plus importants, tels que l'insuffisance de concurrence ou les pratiques oligopolistiques ou monopolistiques; est d'avis que la création d'une marque commerciale forte ou la différenciation des produits sont des pratiques légitimes et que ...[+++]


64. Is concerned at the fact that the negotiating strength of food producers at the expense of retailers, due to a strong brand name or product differentiation, acquires a disproportionately negative significance in the abovementioned Commission Communication on Food Prices in Europe, compared to other very much more important factors such as imperfect competition or oligopolistic/monopolistic practices; takes the view that the creation of a strong brand name or product differentiation are le ...[+++]

64. se déclare préoccupé par le fait que le pouvoir de négociation dont disposent les producteurs de denrées alimentaires au détriment des détaillants et qui découle d'une marque commerciale forte ou de la différenciation du produit acquière, dans la communication de la Commission susmentionnée sur les prix des denrées alimentaires en Europe, une tonalité bien trop négative face à des facteurs beaucoup plus importants, tels que l'insuffisance de concurrence ou les pratiques oligopolistiques ou monopolistiques; est d'avis que la création d'une marque commerciale forte ou la différenciation sont des pratiques loyales et que seul l'abus de ...[+++]


64. Is concerned at the fact that the negotiating strength of food producers at the expense of retailers, due to a strong brand name or product differentiation, acquires a disproportionately negative significance in the above-mentioned Commission Communication on food prices in Europe, compared to other very much more important factors such as imperfect competition or oligopolistic/monopolistic practices; takes the view that the creation of a strong brand name or product differentiation are l ...[+++]

64. se déclare préoccupé par le fait que le pouvoir de négociation dont disposent les producteurs de denrées alimentaires au détriment des détaillants et qui découle d'une marque commerciale forte ou de la différenciation du produit acquière, dans la communication de la Commission susmentionnée sur les prix des denrées alimentaires en Europe, une tonalité bien trop négative face à des facteurs beaucoup plus importants, tels que l'insuffisance de concurrence ou les pratiques oligopolistiques ou monopolistiques; est d'avis que la création d'une marque commerciale forte ou la différenciation des produits sont des pratiques légitimes et que ...[+++]


This increase is closely linked to the growth and proliferation of political forces which, in Europe, have interpreted the problems raised by immigration in an aberrant way, often to put forward slogans defending race and identity, and to stir up feelings of self-preservation against those entering Europe, describing them as terrorist threats or criminals, or even branding them with unacceptable anthropological names and xenophobic and ...[+++]

Le développement de ce phénomène est étroitement lié à la croissance et à la prolifération des forces politiques qui, en Europe, proposent des interprétations aberrantes en ce qui concerne les problèmes soulevés par l’immigration; ils émettent souvent des slogans défendant la race et l’identité et suscitent des sentiments d’autoprotection contre les nouveaux arrivants en Europe, les qualifiant de menaces terroristes ou de criminels, ou leur attribuant même des noms anthropologiques inacceptables et des slogans xénophobes et racistes.


Except for the few which have built up their own brand names, Europe’s universities need quality seals with international credibility.

À l'exception des quelques universités qui ont développé leur propre image de marque, les universités européennes ont besoin de labels de qualité crédibles au niveau international.


They bring name brand companies in Europe and North America together with no-name manufacturers throughout Southeast Asia.

Cette entreprise établit des liens entre des entreprises productrices de produits de marque d'Europe ou d'Amérique du Nord et des fabricants de produits génériques de toute l'Asie du Sud-Est.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'brand names europe' ->

Date index: 2024-03-25
w