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715 Comm Sqn Det Lac St-Denis
715 Communication Squadron Detachment Lac St-Denis
Arm
BBB
BBBB
Bilateral bundle branch block
Bilateral bundle branch heart block
Bilateral bundle-branch heart block
Branch
Branch of service
Branch of the service
Bundle branch block
Bundle branch heart block
Bundle-branch block
Bundle-branch heart-block
CFS Lac-Saint-Denis
Canadian Forces Station Lac-Saint-Denis
DBC
Denied boarding
Denied boarding compensation
Deny EI benefits
Deny UI benefits
Deny employment insurance benefits
Deny unemployment insurance benefits
Denying quarter
English
Interventricular block
Practice of denying quarter
Virtual bank branch
Virtual banking branch
Virtual branch

Vertaling van "branches and denying " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
deny employment insurance benefits [ deny unemployment insurance benefits | deny EI benefits | deny UI benefits ]

refuser des prestations d'assurance-emploi [ refuser des prestations d'assurance-chômage ]


denying quarter | practice of denying quarter

déni de quartier


Canadian Forces Station Lac-Saint-Denis [ CFS Lac-Saint-Denis ]

Station des Forces canadiennes Lac-Saint-Denis [ SFC Lac-Saint-Denis ]


715 Communication Squadron Detachment Lac St-Denis [ 715 Comm Sqn Det Lac St-Denis ]

Détachement du 715e Escadron des communications, Lac St-Denis [ Dét 715 E Comm Lac St-Denis ]


bundle branch block | BBB | bundle-branch block | bundle branch heart block | bundle-branch heart-block | interventricular block

bloc de branche


denied boarding compensation | DBC [Abbr.]

compensation pour refus d'embarquement | indemnisation pour refus d'embarquement




bilateral bundle branch block | BBBB | bilateral bundle branch heart block | bilateral bundle-branch heart block

bloc de branche bilatéral | bibloc


virtual bank branch | virtual banking branch | virtual branch

guichet bancaire virtuel | guichet virtuel


arm | branch | branch of service | branch of the service

arme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
B. whereas the United States, internet companies and allegedly involved Member States have strongly denied acting outside established checks and balances or without legal oversight; whereas the US in particular has referenced Section 702 of the Foreign Intelligence Surveillance Act, which is subject to oversight by the Foreign Intelligence Surveillance Court, the Executive Branch and Congress;

B. considérant que les États-Unis, les entreprises internet et les États membres prétendument impliqués ont nié fermement avoir agi aux dépens de l'équilibre des pouvoirs établi ou en dehors du contrôle légal; considérant que les États-Unis en particulier se réclament de la section 702 de la loi sur la collecte du renseignement extérieur (Foreign Intelligence Surveillance Act), qui est soumise au contrôle du tribunal du renseignement extérieur, du ministère de la justice et du Congrès;


From the Department of Industry, John Connell, director general, Small Business Policy Branch; and Denis Martel, director, research and analysis, Small Business Policy Branch.

Du ministère de l'Industrie, nous accueillons John Connell, directeur général, Direction générale de la politique de la petite entreprise; et Denis Martel, directeur, Recherche et analyses, Direction générale de la politique de la petite entreprise.


I'm accompanied this morning by Robert Wright, the deputy minister; by Mark Carney, the senior associate deputy minister and G-7 deputy for Canada; by Bob Hamilton, senior assistant deputy minister, Tax Policy Branch; by Brian Ernewein, general director of the tax legislation division, Tax Policy Branch; and Denis Normand, senior chief of payments, financial sector division, Financial Sector Policy Branch.

M'accompagnent ce matin Robert Wright, sous-ministre; Mark Carney, sous-ministre délégué principal et délégué du Canada auprès du G-7; Bob Hamilton, sous-ministre adjoint principal, Direction de la politique de l'impôt; Brian Ernewein, directeur général, Division de la législation de l'impôt, Direction de la politique de l'impôt; enfin, Denis Normand, chef principal Paiements, Division du secteur financier, Direction de la politique du secteur financier.


| 3.AT: The licence for branch offices of foreign insurers has to be denied if the insurer, in the home country, does not have a legal form corresponding or comparable to a joint stock company or a mutual insurance association.CZ: None other than: Foreign financial services suppliers may establish an insurance company with the seat in the Czech Republic in the form of a joint stock company or may exercise insurance activity through their branches with registered office in the Czech Republic under the conditions established in the Insu ...[+++]

| 3)AT: l'autorisation d'ouvrir des succursales est refusée aux compagnies d'assurance étrangères qui, dans leur pays, n'ont pas une forme juridique correspondante ou comparable à celle de société par actions ou d'association d'assurance mutuelle.CZ: néant, si ce n'est que: les fournisseurs étrangers de services financiers peuvent établir une compagnie d'assurance ayant son siège en République tchèque, sous la forme d'une société anonyme, ou exercer une activité d'assurance par l'entremise de leurs succursales ayant leur siège en Répu ...[+++]


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| (3)AT: the licence for branch offices of foreign insurers has to be denied if the insurer, in the home country, does not have a legal form corresponding or comparable to a joint-stock company or a mutual insurance association.BG: for life insurance services and pension fund services and non-life insurance services (except deposit insurance and similar compensation schemes, as well as mandatory insurance schemes [20]): the insuran ...[+++]

| 3)AT: l'autorisation d'ouvrir des succursales est refusée aux compagnies d'assurances étrangères qui, dans leur pays, n'ont pas une forme juridique correspondante ou comparable à celle de société par actions ou d'association d'assurance mutuelle.BG: pour les services d'assurance vie et de fonds de pension et les services d'assurance autre que sur la vie [à l'exception des systèmes de garantie des dépôts et des systèmes d'indemnisation analogues ainsi que des régimes d'assurance obligatoires [20]], les prestataires de services en assurance ne peuvent s'établir pour fournir à la fois des services d'assurance vie et d'assurance autre que ...[+++]


This agreement also has its advantages, for we are putting our industry and ourselves under pressure to develop the most energy-efficient products and processes, and, finally, we are making ourselves competitive, even though I cannot deny that there will also be difficulties for some branches of industry.

Cet accord présente aussi quelques avantages. Il met notre industrie et nous-mêmes sous pression, pour que nous développions les produits et les procédés les plus performants possibles en terme d’efficacité énergétique, ce qui nous rendra compétitifs en fin de compte, bien que je doive reconnaître que cela ne manquera pas de poser des difficultés dans certains secteurs industriels.


By allowing branches to be set up and certain services to be provided on a cross-border basis, these organisations will at long last be able to apply the freedoms of the Treaty of Rome, which they have been denied for all these years.

Si nous autorisons la constitution de branches et la mise en place de certains services sur le plan transfrontalier, ces institutions pourront enfin faire usage des libertés octroyées par le traité de Rome dont elles ont été privées pendant toutes ces années.


Recently, the Italian Government denied the request made by a clearly tourist-oriented local authority, Taormina, to establish a gaming house and, at the same time, it authorised Venice casino to open a branch in Mestre.

Le gouvernement italien a récemment rejeté la demande présentée par une commune à vocation touristique évidente, Taormina, qui souhaitait créer une maison de jeux. Au même moment, il a permis au casino de Venise d'ouvrir une succursale à Mestre.


[English] I should say that the 26th report simply adds to the list of associate members of the Standing Committee on Justice and Legal Affairs two members of this particular party (1230 ) Mr. Svend J. Robinson (Burnaby-Kingsway): Madam Speaker, I seek unanimous consent of the House, following consultations, to present the following motion: That this House, taking note of the courage and valour displayed by war veterans of all religious faiths, urge the Royal Canadian Legion to reconsider its recent decision to allow individual branches to deny entry to me ...[+++]

[Traduction] Je dois dire que le 26e rapport ajoute à la liste des membres associés du Comité permanent de la justice et des questions juridiques deux députés de ce parti en particulier (1230) M. Svend J. Robinson (Burnaby-Kingsway): Madame la Présidente, je voudrais demander le consentement unanime de la Chambre avant de proposer la motion suivante: Que la Chambre, en reconnaissance du courage et de la bravoure dont ont fait preuve les anciens combattants de toutes confessions, insiste auprès de la Légion royale canadienne pour qu'elle revoie la décision qu'elle a prise récemment de refuser l'entrée aux membres qui portent des coiffures ...[+++]


With me are Claire Franklin, executive director of the Pest Management Regulatory Agency; Dann Michols, ADM for the Health Environments and Consumer Safety Branch; Dr. Robert McMurtry, visiting ADM from the Population and Public Health Branch; and Denis Gauthier, ADM for the Information, Analysis and Connectivity Branch.

Voici Claire Franklin, directrice exécutive de l'Agence de réglementation de la lutte antiparasitaire; voici Dann Michols, sous-ministre adjoint de la Direction générale de la santé environnementale et de la sécurité des consommateurs; voici Robert McMurtry, sous-ministre adjoint temporaire de la Direction générale de la santé de la population et de la santé publique et, enfin, Denis Gauthier, sous-ministre adjoint de la Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité.


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