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Authoring problem
Be in two places at one time
Bottleneck
Breach once and for all
DAO
Detect
Detect bottlenecks
Detect supply chain impediments
Disc at once
Disc-at-once mode
Disc-at-once recording
Disc-at-once writing
Disk at once
Disk-at-once mode
Disk-at-once recording
Disk-at-once writing
Do two things at once
Drink and whistle at once
Identify bottlenecks
Knowledge-acquisition bottleneck
Once and for all breach
Once only principle
Once-and-for-all breach
Once-only principle
Traffic bottleneck
WOOD
WORM
WORM disk
Write Once Read Many
Write Once Read Many times
Write once
Write once optical disk
Write once read many
Write once read many times
Write-Once and Read-Many
Write-once data disk
Write-once disk
Write-once optical disc
Write-once optical disk
Write-once read many times
Write-once read-many
Write-once-read-many

Vertaling van "bottleneck once " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
write-once read many times | WORM | write once read many times | write-once disk | WORM disk | write once optical disk | WOOD | write-once optical disk | write-once optical disc | write-once data disk | write once read many

disque inscriptible | disque optique WORM | disque WORM | WORM | disque inscriptible une seule fois | disque optique numérique non effaçable | disque optique numérique inscriptible une seule fois | disque optique non effaçable | disque non réinscriptible | DON inscriptible | DON inscriptible une seule fois | DON non effaçable


disc at once | DAO | disk at once | disc-at-once mode | disk-at-once mode | disc-at-once writing | disk-at-once writing | disc-at-once recording | disk-at-once recording

disque entier | mode disque entier


write once read many times | WORM | write once | write once read many | write-once-read-many | write-once read-many

non réinscriptible | inscriptible une seule fois | WORM


Write Once Read Many | Write Once Read Many times | Write-Once and Read-Many | WORM [Abbr.]

support non réinscriptible | WORM [Abbr.]


bottleneck | traffic bottleneck

goulet | goulet d'étranglement | goulot | goulot d'étranglement


detect | detect supply chain impediments | detect bottlenecks | identify bottlenecks

détecter les goulets d'étranglement


breach once and for all [ once and for all breach | once-and-for-all breach ]

violation ponctuelle


knowledge-acquisition bottleneck [ bottleneck | authoring problem ]

goulot d'étranglement de l'acquisition des connaissances [ goulot d'étranglement ]


once only principle | once-only principle

principe de la transmission unique d'informations | principe d'une fois pour toutes


be in two places at one time [ do two things at once | drink and whistle at once ]

être au four et au moulin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. At the Svetogorsk-Imatra crossing point, although the project was much more justified in terms of traffic usage (1996: 26000 trucks; 283000 cars), the very bad road from Svetogorsk to Vyborg (55 km) threatened to become as a bottleneck once the border-crossing construction had been completed.

41. En ce qui concerne le poste frontière de Svetogorsk-Imatra, bien que le projet ait été nettement plus justifié au regard du trafic (26000 poids lourds et 283000 voitures en 1996), la route de Svetogorsk à Vyborg (55 kilomètres), qui est en très mauvais état, menaçait de se transformer en goulot d'étranglement une fois la construction du poste frontière terminée.


Because officers can only review applications once support staff have created the electronic files in GCMS, this innovation has eliminated an important bottleneck in the visa process.

Et comme les agents ne peuvent examiner les demandes qu'une fois que le personnel de soutien a créé les dossiers électroniques dans le SMGC, cette innovation a permis d'éliminer un important engorgement dans le processus de visas.


Only once we have done that can the financing for agriculture be safeguarded and national bottlenecks avoided.

Alors seulement le financement de l’agriculture pourra être préservé et les goulets d’étranglement nationaux évités.


41. At the Svetogorsk-Imatra crossing point, although the project was much more justified in terms of traffic usage (1996: 26000 trucks; 283000 cars), the very bad road from Svetogorsk to Vyborg (55 km) threatened to become as a bottleneck once the border-crossing construction had been completed.

41. En ce qui concerne le poste frontière de Svetogorsk-Imatra, bien que le projet ait été nettement plus justifié au regard du trafic (26000 poids lourds et 283000 voitures en 1996), la route de Svetogorsk à Vyborg (55 kilomètres), qui est en très mauvais état, menaçait de se transformer en goulot d'étranglement une fois la construction du poste frontière terminée.


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The International Monetary Fund has once again pointed out that it is the large states, Germany, France and Italy, that act as bottlenecks on the continent and are thus responsible for the fact that the next boom will probably pass Europe by.

Le Fonds monétaire international a une nouvelle fois souligné que ce sont les grands pays, à savoir l’Allemagne, la France et l’Italie, qui se comportent en goulets d’étranglement sur le continent et sont donc responsables du fait que la prochaine période d’essor économique ne concernera probablement pas l’Europe.


34. Considers that the current Community guidelines for the development of trans-European networks (TENs) must be revised and supplemented once again in 2004 with a view to taking full account of the new Member States' priorities and removing bottlenecks; calls for the Member States to honour their commitments as regards the current TEN priority projects established at Essen in 1996 and subsequent alterations thereto;

34. estime que les orientations communautaires actuelles pour le développement des réseaux transeuropéens (RTE) doivent faire l'objet d'une nouvelle révision et être complétées en 2004 afin de tenir pleinement compte des priorités des futurs États membres et d'éliminer les goulets d'étranglement; invite les États membres à honorer leurs engagements en ce qui concerne les projets prioritaires actuels en matière de RTE, arrêtés à Essen en 1996, et leurs modifications ultérieures;


32. Considers that the current Community guidelines for the development of trans-European networks (TEN) must be revised and supplemented once again in 2004 with a view to taking full account of the priorities of the new Member States, removing bottlenecks; calls for the Member States to honour their commitments as regards the current TEN priority projects established at Essen in 1996 and subsequent alterations thereto;

32. estime que les orientations communautaires actuelles pour le développement des réseaux transeuropéens (RTE) doivent faire l'objet d'une nouvelle révision et être complétées en 2004 afin de tenir pleinement compte des priorités des futurs États membres et d'éliminer les goulets d'étranglement; invite les États membres à honorer leurs engagements en ce qui concerne les projets prioritaires actuels en matière de RTE, arrêtés à Essen en 1996, et leurs modifications ultérieures;


2. Proposes the further development of best practices which, where appropriate, lead to key performance indicators (KPIs) for short sea shipping, as the development of best practices and key performance indicators can make a very important contribution towards enhancing the performance of short sea shipping; once established, KPIs can be used to compare performance between operators and other modes of transport and will help to identify infrastructure bottlenecks and highlight where improvements can be made;

2. propose l'extension des bonnes pratiques, lesquelles, si besoin est, mènent à des indicateurs clés de performance (ICP) des transports maritimes à courte distance, dans cette considération que le développement des bonnes pratiques et des indicateurs clés de performance peut apporter une contribution très importante au renforcement des performances des transports maritimes à courte distance; une fois mis en place, ces ICP peuvent être utilisés pour comparer les performances des divers opérateurs et d'autres modes de transport et contribueront à repérer les goulets d'étranglement dans le domaine des infrastructures ainsi que les secteu ...[+++]


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