Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASF
African Standby Force
PANA
PANAPRESS
PANASCO
PAP
PUST
Pan African Union of Science and Technology
Pan-African News Agency
Pan-African Parliament of the African Union
Pan-African force
Pan-African military force
Pan-African peacekeeping force

Traduction de «both pan-african » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pan-African force [ pan-African military force ]

force d'intervention panafricaine [ force d'intervention inter-africaine | force interafricaine | force inter-africaine ]


Pan African Union of Science and Technology [ PUST | Non-Governmental Pan African Union for Science and Technology ]

Union panafricaine de la science et de la technologie [ UPST | Union panafricaine non gouvernementale de la science et de la technologie ]


Pan African Students International Peace and Voluntary Services Organization [ PANASCO | Pan African Students International Peace and Voluntary Services Corps ]

Pan African Students International Peace and Voluntary Services Organization [ PANASCO | Pan African Students International Peace and Voluntary Services Corps ]


Pan-African Parliament of the African Union | PAP [Abbr.]

Parlement panafricain de l'Union africaine


African Standby Force | pan-African peacekeeping force | ASF [Abbr.]

Force africaine en attente | Force africaine prépositionnée | FAA [Abbr.]


Pan-African News Agency | PANA [Abbr.] | PANAPRESS [Abbr.]

Agence d'information panafricaine | Agence Panafricaine de Presse | Agence panafricaine d'information | AIPA [Abbr.] | API [Abbr.] | PANA [Abbr.] | PANAPRESS [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
87. Takes note of the EU strategies for the Horn of Africa and the Sahel region; believes that the structural causes of the conflict in these regions need to be addressed in order to pave the way for a viable peaceful solution of the problems and give a better perspective for the population, which implies ensuring fair access to resources, sustainable development of the regions and a redistribution of wealth; calls for an evaluation of Union polices where considerable development aid and diplomatic resources are deployed to assess the impact on the population; calls also for closer association between the European Parliament, the Pan-African Parliament and regi ...[+++]

87. note les stratégies de l'UE pour la Corne de l'Afrique et le Sahel; estime qu'il faut s'attaquer aux causes structurelles du conflit dans ces régions afin de préparer la voie à une solution pacifique viable aux problèmes et d'offrir de meilleures perspectives aux populations, ce qui suppose un accès équitable aux ressources, le développement durable de ces régions et la redistribution des richesses; demande une évaluation des politiques de l'Union dans les cas où une aide au développement et des ressources diplomatiques considérables sont déployées afin d'évaluer leur incidence sur la population; demande également une association plus étroite entre le ...[+++]


85. Takes note of the EU strategies for the Horn of Africa and the Sahel region; believes that the structural causes of the conflict in these regions need to be addressed in order to pave the way for a viable peaceful solution of the problems and give a better perspective for the population, which implies ensuring fair access to resources, sustainable development of the regions and a redistribution of wealth; calls for an evaluation of Union polices where considerable development aid and diplomatic resources are deployed to assess the impact on the population; calls also for closer association between the European Parliament, the Pan-African Parliament and regi ...[+++]

85. note les stratégies de l'UE pour la Corne de l'Afrique et le Sahel; estime qu'il faut s'attaquer aux causes structurelles du conflit dans ces régions afin de préparer la voie à une solution pacifique viable aux problèmes et d'offrir de meilleures perspectives aux populations, ce qui suppose un accès équitable aux ressources, le développement durable de ces régions et la redistribution des richesses; demande une évaluation des politiques de l'Union dans les cas où une aide au développement et des ressources diplomatiques considérables sont déployées afin d'évaluer leur incidence sur la population; demande également une association plus étroite entre le ...[+++]


Mr. Speaker, pursuant to Standing Order 34(1) I have the honour to present to the House, in both official languages, the report of the Canadian Parliamentary Delegation of the Canada-Africa Parliamentary Association respecting its participation in the sixth ordinary session of the Pan-African Parliament held in Midrand, South Africa on November 13 and 14, 2006.

Monsieur le Président, conformément au paragraphe 34(1) du Règlement, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation parlementaire canadienne de l'Association parlementaire Canada-Afrique au sujet de sa participation à la sixième session ordinaire du Parlement panafricain à Midrand, en Afrique du Sud, les 13 et 14 novembre 2006.


Hon. A. Raynell Andreychuk: Honourable senators, I have the honour to table, in both official languages, the report of the Canadian delegation of the Canada-Africa Parliamentary Association respecting its participation in the sixth ordinary session of the Pan-African Parliament held in Midrand, South Africa, from November 13 to 14, 2006.

L'honorable A. Raynell Andreychuk : Honorables sénateurs, j'ai l'honneur de déposer, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation canadienne de l'Association parlementaire Canada-Afrique concernant sa participation à la sixième session ordinaire du Parlement panafricain qui s'est tenue à Midrand, en Afrique du Sud, les 13 et 14 novembre 2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The EU and the AU have both undertaken initiatives in this area, such as the new Pan-African governance architecture, the APRM, the Governance Initiative for Africa and the ACP countries and the Governance Facility for the Neighbourhood countries.

L’une et l’autre ont pris des initiatives dans ce domaine comme la récente architecture de gouvernance panafricaine, le mécanisme africain d’évaluation par les pairs (MAEP), l’initiative gouvernance pour l’Afrique et les pays ACP et la facilité de gouvernance pour les pays voisins.


This is an attitude which the European Union has consistently encouraged and supported with measures seeking to strengthen African capacity, at both pan-African level and subregional level, through ECOWAS, IGAD and SADC.

C’est une attitude que l’Union européenne a systématiquement encouragée et soutenue par le biais de mesures visant ? consolider les capacités de l’Afrique, ? la fois au niveau panafricain et au niveau subrégional, par l’intermédiaire de la CEDEAO, de l’IGAD et de la SADC.


Mr. Speaker, pursuant to Standing Order 34(1), I have the honour to present in the House, in both official languages, the report of the parliamentary delegation of the Canada-Africa Parliamentary Association respecting its participation in the fifth ordinary session of the Pan-African Parliament in Midrand, South Africa on May 1 and 2.

Monsieur le Président, conformément au paragraphe 34(1) du Règlement, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation canadienne de l'Association parlementaire Canada-Afrique concernant sa participation à la cinquième session ordinaire du Parlement panafricain à Midrand en Afrique du Sud les 1 et 2 mai.


Hon. A. Raynell Andreychuk: Honourable senators, pursuant to rule 23(6), I have the honour to table in both official languages the report of the Canadian delegation of the Canada-Africa Parliamentary Association respecting its participation to the fifth ordinary conference of the Pan-African Parliament, Midrand, South Africa, May 1 and 2, 2006.

L'honorable A. Raynell Andreychuk : Honorables sénateurs, conformément à l'article 23(6) du Règlement, j'ai l'honneur de déposer, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation canadienne de l'Association parlementaire Canada-Afrique concernant sa participation à la cinquième conférence ordinaire du Parlement panafricain, à Midrand, en Afrique du Sud, les 1 et 2 mai 2006.


Hon. A. Raynell Andreychuk: Honourable senators, pursuant to rule 23(6), I have the honour to table, in both official languages, the report of the Canadian delegation of the Canada-Africa Parliamentary Association on its visit to South Africa on the occasion of the Third Session of the Pan-African Parliament held in Midrand, South Africa, from March 29 to April 1, 2005.

L'honorable A. Raynell Andreychuk : Honorables sénateurs, conformément au paragraphe 23(6) du Règlement, j'ai l'honneur de déposer, dans les deux langues officielles, le rapport de la délégation canadienne de l'Association parlementaire Canada- Afrique, à l'occasion de sa visite en Afrique du Sud pour la troisième session du Parlement panafricain, qui s'est tenue à Midrand, en Afrique du Sud, du 29 mars au 1 avril 2005.


18. Points out that the Pan-African Parliament shall be supported under the 2006 budget in developing its legislative, budgetary and control powers and that special efforts should be made to provide high-quality information and communication technology facilities for legislators, both in the premises of the Pan-African Parliament and in the individual countries;

18. souligne que le budget 2006 contribuera à soutenir le développement des pouvoirs législatifs, budgétaires et de contrôle du parlement panafricain, et qu'il convient de redoubler d'efforts pour fournir des technologies et équipements d'information et de communication de haute qualité aux législateurs, aussi bien dans les locaux du parlement panafricain que dans chacun des pays concernés;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'both pan-african' ->

Date index: 2024-03-01
w