Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult education institute
Audit education institutions
Collaborate with educational institutions
Coordinate educational institution's administration
Designated educational institution
Designated school
Distance education institution
Examination for admission to educational institution
HEI
Higher education establishment
Higher education institution
Inspect education institutions
Investigate education institutions
Liaise with an educational institution
Liaise with educational institutions
Liaising with educational institutions
Manage educational institution's administration
Manages educational institution's administration
Oversee educational institution's administration
PSE institution
Postsecondary education institution
Postsecondary educational institution
Postsecondary institution
Recognized educational institution
Scrutinise education institutions
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "both education institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


postsecondary institution [ postsecondary educational institution | postsecondary education institution | PSE institution ]

établissement postsecondaire [ établissement d'enseignement postsecondaire ]


collaborate with educational institutions | liaise with an educational institution | liaise with educational institutions | liaising with educational institutions

assurer la liaison avec des établissements d'enseignement


coordinate educational institution's administration | manages educational institution's administration | manage educational institution's administration | oversee educational institution's administration

gérer l'administration d'un établissement d'enseignement


designated educational institution [ recognized educational institution | designated school ]

établissement d'enseignement agréé [ établissement d'enseignement reconnu | établissement agréé ]


investigate education institutions | scrutinise education institutions | audit education institutions | inspect education institutions

inspecter des établissements d'enseignement


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


distance education institution

institution d'enseignement à distance [ institution de formation à distance ]


part-time vocational education at educational institutions

formation professionnelle à temps partiel dans les établissements d'enseignement


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The key priorities on partnership for higher education institutions and Member States are to: – Strengthen the capacity of higher education and research to address global challenges by engaging in innovation-orientated international partnerships and alliances; – Tackle the remaining obstacles for the development and implementation of joint and double degree programmes, both at institutional and national level, and improve provisions for quality assurance and cross-border recognition; – Provide entrepreneurial and innovative curricul ...[+++]

Les priorités stratégiques en matière de partenariats, pour les établissements d'enseignement supérieur et les États membres, sont les suivantes: – renforcer la capacité de l’enseignement supérieur et de la recherche à relever les défis mondiaux en établissant des partenariats et des alliances internationales axées sur l’innovation; – s’attaquer aux obstacles qui s’opposent encore à la conception et à la mise en œuvre de programmes sanctionnés par un diplôme commun ou un double diplôme, tant au niveau des établissements que des pays, et améliorer les mesures relatives à l'assurance qualité et à la reconnaissance transfrontalière; – pro ...[+++]


The key priorities on internationalisation at home and digital learning for higher education institutions and Member States are to: – Capitalise on the international experiences and competences of the staff of HEIs, aiming to develop international curricula for the benefit of both non-mobile and mobile learners; – Increase the opportunities offered to students, researchers and staff to develop their language skills, particularly local language tuition for individuals following courses in English, to maximise the benefits of European ...[+++]

Les priorités stratégiques en matière d’internationalisation chez soi et d’enseignement numérique, pour les établissements d'enseignement supérieur et les États membres, sont les suivantes: – tirer profit de l’expérience et des compétences internationales du personnel des EES, dans le but d’élaborer des programmes de cours internationaux bénéficiant tant aux apprenants non mobiles qu'aux apprenants mobiles; – offrir aux étudiants, aux chercheurs et aux membres du personnel plus de possibilités d'étoffer leurs connaissances linguistiques, en particulier en proposant des cours d’apprentissage de la langue locale pour les individus qui suivent les cours en anglais, afin de maximiser les avantages de la diversité linguistique européenne; – su ...[+++]


3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, int ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, a ...[+++]


3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educational institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational systems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, int ...[+++]

3. souligne que les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, a ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Emphasises that academic staff and students, as well as their organisations and associations, need to be involved in the modernisation of higher education institutions; stresses that both excellence in research, in the broad sense of the term, and excellence in teaching and scientific achievement need to be rewarded, without thereby penalising those higher education institutions – for example humanities faculties – that do not fit into evaluation ...[+++]

11. souligne que le personnel universitaire, les étudiants, les organisations et les associations d'étudiants doivent participer à la modernisation des établissements d'enseignement supérieur; affirme que l'excellence dans la recherche et l'enseignement doit être valorisée, sans pour autant pénaliser les instituts universitaires, comme les facultés de sciences humaines, qui n'entrent pas dans la grille d'évaluation uniquement applicable aux compétences requises par l'économie de marché;


15. Encourages universities, higher education institutions and research institutes to adopt and enforce equality strategies in their organisations and to conduct gender impact assessments as part of their decision-making processes; recalls that these institutions are likewise required to ensure equal treatment of, and equal opportunities for, women and men both at work and in education; stresses that, to this end, measures should ...[+++]

15. encourage les universités, les établissements d’enseignement supérieur et les institutions de recherche à adopter et à mettre en œuvre dans leur organisation des stratégies en faveur de l’égalité et à effectuer, dans le cadre de leur processus de décision, une évaluation des incidences sur l’égalité entre les hommes et les femmes, rappelle qu’il est également demandé à ces institutions de garantir un traitement égal et des possibilités égales aux femmes et aux hommes au travail et dans l’enseignement, souligne qu’à cette fin, des mesures devraient être adoptées afin d’éviter toute forme de discrimination, dans le but de permettre aux ...[+++]


‘Youth on the move’, a flagship initiative within the Europe 2020 strategy, aims to ‘enhance the performance and international attractiveness of Europe’s higher education institutions and raise the overall quality of all levels of education and training in the EU, combining both excellence and equity, by promoting student mobility and trainees’ mobility, and improve the employment situation of young people’.

Jeunesse en mouvement, l'une des initiatives phare de la stratégie Europe 2020, a pour objectif de «renforcer la performance et l'attractivité internationale des établissements d'enseignement supérieur européens et d'accroître la qualité globale de tous les niveaux d'éducation et de formation au sein de l'UE, combinant à la fois excellence et équité, en promouvant la mobilité des étudiants et des apprentis, et d'améliorer la situation des jeunes face à l'emploi».


In its communication of 3 March 2010 entitled ‘Europe 2020 — A European strategy for smart, sustainable and inclusive growth’, the Commission set out as one of its priorities the development of an economy based on knowledge and innovation (‘smart growth’), and highlighted a flagship initiative (‘Youth on the Move’) in order to enhance the performance and international attractiveness of Europe's higher education institutions and to raise the overall quality of all levels of education and training in the Union, combining both excellence and equi ...[+++]

Dans sa communication du 3 mars 2010 intitulée «Europe 2020 — Une stratégie pour une croissance intelligente, durable et inclusive», la Commission énonce parmi ses priorités le développement d'une économie fondée sur la connaissance et l'innovation (ci-après dénommée «une croissance intelligente»), et met en avant une initiative phare (Jeunesse en mouvement) dont l'objectif est de renforcer la performance et l'attractivité internationale des établissements d'enseignement supérieur européens et d'accroître la qualité globale de tous les niveaux d'éducation et de formation au sein de l'Union, combinant à la fois excellence et équité, en pr ...[+++]


33. Notes that Indians have concerns about the EU and wish to study and understand it better; welcomes the Erasmus Mundus EUR 33 million scholarship scheme, with specific emphasis to be placed on collaboration in science and technology, where lessons from India's success could boost EU performance in the pyramid underlying the information society, namely: education, research and development and innovation; welcomes the creation of a Jean Monnet Chair in European Studies at the University of Delhi as a vital initiative to strengthen EU-Indian relations; considers that Europe's higher education institutions ...[+++]

33. constate que les Indiens ont des inquiétudes concernant l'UE et souhaitent s'informer à son sujet et mieux la comprendre; se félicite du programme de bourses Erasmus Mundus, d'un montant de 33 millions d'EUR, qui doit être axé spécifiquement sur la coopération en matière scientifique et technologique, les enseignements tirés du succès de l'Inde étant susceptibles de dynamiser les résultats obtenus par l'UE s'agissant des éléments de la pyramide sous-jacente de la société de l'information, à savoir: l'éducation, la recherche et le développement, ainsi que l'innovation; se félicite de la création d'une chaire Jean Monnet d'études eur ...[+++]


The intervention logic therefore remains relevant both from a policy perspective (strengthening co-operation with third countries in the field of higher education, fostering intercultural dialogue, promoting the development of integrated courses leading to the award of joint, double or multiple degrees at European level in line with the aims of the Bologna process) and in meeting the identified needs of programme beneficiaries (higher education institutions and stude ...[+++]

Dès lors, la logique d’intervention reste appropriée, tant d’un point de vue politique (renforcer la coopération avec les pays tiers dans le domaine de l'enseignement supérieur, encourager le dialogue interculturel, promouvoir l’organisation de cours intégrés débouchant sur des diplômes communs, doubles ou multiples au niveau européen, conformément aux objectifs du processus de Bologne) que pour répondre aux besoins identifiés des bénéficiaires du programme (établissements d’enseignement supérieur, étudiants et universitaires européens ou provenant de pays tiers).


w