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Advisory Board for Defence Information
Apply self-defence
Applying self-defence
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Canada-U.S. Permanent Joint Board of Defence
Canada-U.S. Permanent Joint Board on Defence
Canada-United States Permanent Joint Board of Defence
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Defence policy
Defence programme
EDA Steering Board
ESDP
Employ self-defence techniques
European Security and Defence Policy
European defence policy
Inter departmental Board of Defence Shipping
Military defences
Military programme
National defence
Ogdensburg Declaration
PJBD
Steering Board
Steering Board of the European Defence Agency
Use self-defence tactics

Traduction de «board on defence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Canada-United States Permanent Joint Board of Defence [ PJBD | Canada-U.S. Permanent Joint Board of Defence ]

Commission permanente mixte de défense Canada-États-Unis


Advisory Board for Defence Information

Commission d'études de la défense nationale


Canada-U.S. Permanent Joint Board on Defence

Commission mixte permanente canado-américaine de défense


Ogdensburg Declaration [ Declaration by the Prime Minister of Canada and the President of the United States of America regarding the establishing of a Permanent Joint Board on Defence ]

Déclaration d'Ogdensburg [ Déclaration du Premier Ministre du Canada et du Président des États-Unis d'Amérique concernant la création d'une Commission permanente canado-américaine de défense ]


Inter departmental Board of Defence Shipping

Commission interministérielle sur le transport maritime militaire


EDA Steering Board | Steering Board | Steering Board of the European Defence Agency

comité directeur | comité directeur de l'AED | comité directeur de l'Agence européenne de défense


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


European defence policy

politique européenne de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
– having regard to the updated Framework Arrangement for Security of Supply between subscribing Member States, adopted by the European Defence Agency (EDA) Steering Board in November 2013, and the associated Code of Conduct on Prioritisation, adopted by the EDA Steering Board in May 2014,

– vu l'accord-cadre actualisé pour la sécurité de l'approvisionnement entre les États membres signataires adopté par le comité directeur de l'Agence européenne de défense (AED) en novembre 2013 et le code de conduite sur la définition des priorités adopté par le comité directeur de l'Agence européenne de défense en mai 2014 qui lui est associé,


16. Notes that the board neutrality rule relating to post-bid defences has been transposed by the majority of Member States, while only a very limited number of Member States has transposed the breakthrough rule which neutralises pre-bid defences; understands that both pre-bid defences (e.g. pyramid structures or golden shares) and post-bid defences (e.g. white knight or debt increase) still exist in the Member States, and that at the same time there seem to be sufficient ...[+++]

16. observe que la majorité des États membres ont transposé la règle de neutralité de l'organe d'administration vis-à-vis des mesures de défense postérieures à l'offre, alors que seul un nombre limité d'États membres ont transposé la règle de neutralisation qui permet de contourner les mesures de défense antérieures à l'offre; croit comprendre que des mesures de défense tant antérieures à l'offre (par exemple, structures pyramidales et actions privilégiées) que postérieures (par exemple, chevalier blanc ou augmentation de la dette) existent toujours dans les États membres et que, parallèlement, il semble exister suffisamment de possibil ...[+++]


16. Recalls that the Lisbon Treaty has reinforced the role of the European Defence Agency (EDA) in supporting the Member States in their efforts to improve the military capabilities for the Common Security and Defence Policy; suggests, therefore, that the Member States ask the Agency to examine how to improve coordination of defence planning in Europe; recalls, furthermore, that the Treaty tasks the EDA to evaluate the observance of capability commitments and to promote the harmonisation of operational needs, and calls for better execution of these tasks; recommends that, as a first step in the ‘European semester’ exercise, the Member ...[+++]

16. rappelle que le traité de Lisbonne a renforcé le rôle de l'AED consistant à soutenir les efforts des États membres pour améliorer les capacités militaires destinées à la politique de sécurité et de défense commune; suggère par conséquent que les États membres demandent à l'Agence d'examiner comment améliorer la coordination de la planification de la défense en Europe; rappelle en outre que le traité charge l'AED d'évaluer l'observation des engagements en matière de capacités et de promouvoir l'harmonisation des besoins opérationnels, et demande que ces tâches soient mieux exécutées; recommande, comme première étape de l'exercice d ...[+++]


16. Recalls that the Lisbon Treaty has reinforced the role of the European Defence Agency (EDA) in supporting the Member States in their efforts to improve the military capabilities for the Common Security and Defence Policy; suggests, therefore, that the Member States ask the Agency to examine how to improve coordination of defence planning in Europe; recalls, furthermore, that the Treaty tasks the EDA to evaluate the observance of capability commitments and to promote the harmonisation of operational needs, and calls for better execution of these tasks; recommends that, as a first step in the ‘European semester’ exercise, the Member ...[+++]

16. rappelle que le traité de Lisbonne a renforcé le rôle de l'AED consistant à soutenir les efforts des États membres pour améliorer les capacités militaires destinées à la politique de sécurité et de défense commune; suggère par conséquent que les États membres demandent à l'Agence d'examiner comment améliorer la coordination de la planification de la défense en Europe; rappelle en outre que le traité charge l'AED d'évaluer l'observation des engagements en matière de capacités et de promouvoir l'harmonisation des besoins opérationnels, et demande que ces tâches soient mieux exécutées; recommande, comme première étape de l'exercice d ...[+++]


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5. The Steering Board may meet in specific compositions (such as NADs, Capability Directors, RT Directors or Defence Policy Directors).

5. Le comité directeur peut se réunir dans des formations spécifiques [par exemple, au niveau des directeurs nationaux des armements (DNA), ainsi que des directeurs chargés respectivement des capacités, de la R T et de la politique de défense].


4. The Head of the Agency may delegate the power to chair the Steering Board’s meetings at the level of the representatives of the Ministers of Defence.

4. Le chef de l’Agence peut déléguer le pouvoir de présider les réunions du comité directeur siégeant au niveau des représentants des ministres de la défense.


2. The Steering Board shall meet at the level of Defence Ministers of the participating Member States or their representatives.

2. Le comité directeur se réunit au niveau des ministres de la défense des États membres participants, ou de leurs représentants.


The Steering Board shall, in principle, hold at least two meetings each year at the level of Defence Ministers.

Le comité directeur se réunit, en principe, au moins deux fois par an au niveau des ministres de la défense.


Priorities for the Defence Fund are to be set by a Coordination Board consisting of EU countries, the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy, the European Defence Agency, the Commission and key industry players.

Les priorités de ce Fonds de la défense seront définies par un conseil de coordination composé des pays de l’UE, de la haute représentante de l’Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, de l’Agence européenne de défense, de la Commission et d’acteurs clés de l’industrie.


I have no doubts that there should be a categorical and unequivocal ban in this particular case. This is not only because the use of these weapons, though obviously only in defence of passengers and crew, in itself poses a danger in the rather fragile environment of an airplane, but also for another reason, namely that weapons may provoke passengers who might otherwise have boarded the plane without any aggressive intentions.

Il ne fait aucun doute à mes yeux qu’il faut interdire de façon catégorique et sans équivoque le port d’armes, car l’utilisation de ces dernières, prévue manifestement dans le seul but de défendre les passagers et les membres d’équipage, pose un risque en soi dans l’environnement plutôt fragile d’un avion, et car les armes peuvent également provoquer des passagers qui, si elles n’avaient pas été présentes, auraient embarqué sans aucune intention agressive.


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