Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Background blocking-out
Blocking out
Blocking-out
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combination tool block
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Multi-tool block
Multiple tool block
Multiple tool holder
Opaquing
Painting in
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Spotting
Spotting out
Tool block

Vertaling van "block out tool " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
combination tool block | multiple tool block | multiple tool holder | multi-tool block | tool block

porte-outil multiple




blocking out | opaquing | painting in | spotting | spotting out

bouchage | pochage | rebouchage


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
119. Strongly supports the introduction of a full, mandatory CCCTB as soon as possible; acknowledges the Commission’s approach of putting forward a simple CCTB (without consolidation) as a first step in its action plan of June 2015, but points out that this will leave many issues open, especially for businesses operating in the single market, given that a CCTB would not provide for the compensation of losses through consolidation, nor address the red tape and uncertainty associated with transfer pricing, which is also one of the main tax avoidance tools used by MNCs, nor put an effective end to tax base shifting within the Union; urges ...[+++]

119. soutient vivement la mise en œuvre d'une ACCIS pleine et entière, et obligatoire, dans les meilleurs délais; prend acte de la démarche de la Commission, qui consiste à proposer une ACCIS simplifiée (sans consolidation) en tant que première étape dans son plan d'action de juin 2015, mais fait observer que cette solution contribue à perpétuer certains problèmes, en particulier pour les entreprises exerçant leur activité au sein du marché intérieur, étant donné qu'une ACCIS ne compenserait pas les pertes dues à la consolidation, pas plus qu'elle ne réduirait l'insécurité juridique et la bureaucratie qui vont de pair avec l'établissement de prix de transfert, ce dernier étant l'un des principaux outils d'évasion fiscale à avoir la faveur ...[+++]


117. Strongly supports the introduction of a full, mandatory CCCTB as soon as possible; acknowledges the Commission’s approach of putting forward a simple CCTB (without consolidation) as a first step in its action plan of June 2015, but points out that this will leave many issues open, especially for businesses operating in the single market, given that a CCTB would not provide for the compensation of losses through consolidation, nor address the red tape and uncertainty associated with transfer pricing, which is also one of the main tax avoidance tools used by MNCs, nor put an effective end to tax base shifting within the Union; urges ...[+++]

117. soutient vivement la mise en œuvre d'une ACCIS pleine et entière, et obligatoire, dans les meilleurs délais; prend acte de la démarche de la Commission, qui consiste à proposer une ACCIS simplifiée (sans consolidation) en tant que première étape dans son plan d'action de juin 2015, mais fait observer que cette solution contribue à perpétuer certains problèmes, en particulier pour les entreprises exerçant leur activité au sein du marché intérieur, étant donné qu'une ACCIS ne compenserait pas les pertes dues à la consolidation, pas plus qu'elle ne réduirait l'insécurité juridique et la bureaucratie qui vont de pair avec l'établissement de prix de transfert, ce dernier étant l'un des principaux outils d'évasion fiscale à avoir la faveur ...[+++]


2. Highlights in particular the importance of the European Structural and Investment Funds, which form one of the biggest blocks of expenditure in the EU budget; underlines the fact that EU cohesion policy has been instrumental in sustaining public investment in vital economic areas and has achieved tangible results on the ground that can empower Member States and regions to overcome the current crisis and achieve the Europe 2020 targets; stresses the need to endow citizens with the tools to find a way out of the crisis; stresses i ...[+++]

2. souligne notamment l'importance des fonds structurels et des fonds d'investissement, qui représentent un des plus grands blocs de dépenses du budget de l'Union; souligne le fait que la politique de cohésion de l'Union a contribué à soutenir les investissements publics dans des secteurs vitaux de l'économie et a produit des résultats tangibles sur le terrain qui peuvent permettre aux États membres et aux régions de surmonter la crise actuelle et d'atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020; souligne qu'il est nécessaire de doter les citoyens d'outils qui leur ...[+++]


3. Highlights in particular the importance of the European Structural and Investment Funds, which form one of the biggest blocks of expenditure in the EU budget; underlines the fact that EU cohesion policy has been instrumental in sustaining public investment in vital economic areas and has achieved tangible results on the ground that can empower Member States and regions to overcome the current crisis and achieve the Europe 2020 targets; stresses the need to endow citizens with the tools to find a way out of the crisis; stresses i ...[+++]

3. souligne notamment l'importance des fonds structurels et des fonds d'investissement, qui représentent un des plus grands blocs de dépenses du budget de l'Union; souligne le fait que la politique de cohésion de l'Union a contribué à soutenir les investissements publics dans des secteurs vitaux de l'économie et a produit des résultats tangibles sur le terrain qui peuvent permettre aux États membres et aux régions de surmonter la crise actuelle et d'atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020; souligne qu'il est nécessaire de doter les citoyens d'outils qui leur ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The safety KPIs for national or functional airspace block (FAB) target setting set out in Annex 1 to Regulation (EU) No 691/2010 are: the effectiveness of safety management as measured by a methodology based on the ATM Safety Framework Maturity Survey; the application of the severity classification of the Risk Analysis Tool to allow harmonised reporting of severity assessment of Separation Minima Infringement, Runway Incursions and Air Traffic Management (ATM) Specific Technical Events; and the reporting of ...[+++]

Les KPI dans le domaine de la sécurité, pour la fixation des objectifs au niveau national ou des blocs d'espace aérien fonctionnels (FAB), définis dans l'annexe 1 du règlement (CE) no 691/2010, sont les suivants: l’efficacité de la gestion de la sécurité mesurée selon une méthode reposant sur l’enquête de maturité du cadre de sécurité ATM (gestion du trafic aérien); l’application de la classification par degré de gravité de l’outil d’analyse des risques afin de permettre un compte rendu harmonisé de l’évaluation de la gravité du non- ...[+++]


The tool shall be sealed into the block and shall consist of a rammer of no less than 178 mm or no more than 220 mm diameter and a tool chuck component identical to that normally used with the appliance being tested and complying with ISO 1180:1983, but sufficiently long to enable the practical test to be carried out

L'outil à sceller dans le bloc est constitué d'un fouloir d'un diamètre compris entre 178 et 220 mm et d'un outil d'emmanchement identique à celui utilisé habituellement avec l'appareil testé et conforme à la norme ISO 1180:1983, mais de longueur suffisante pour permettre l'exécution de l'essai.


THE TOOL SHALL BE SEALED INTO THE BLOCK AND SHALL CONSIST OF A RAMMER OF NO LESS THAN 178 MM OR NO MORE THAN 220 MM DIAMETER AND A TOOL CHUCK COMPONENT IDENTICAL TO THAT NORMALLY USED WITH THE APPLIANCES BEING TESTED AND COMPLYING WITH ISO RECOMMENDATIONS R 1180 AND R 1571 BUT SUFFICIENTLY LONG TO ENABLE THE PRACTICAL TEST TO BE CARRIED OUT .

L'OUTIL A SCELLER DANS LE BLOC SERA CONSTITUE D'UN FOULOIR EGAL OU SUPERIEUR A 178 MM ET INFERIEUR OU EGAL A 220 MM DE DIAMETRE ET D'UN OUTIL D'EMMANCHEMENT IDENTIQUE A CELUI UTILISE HABITUELLEMENT AVEC L'APPAREIL TESTE ET CONFORME AUX RECOMMANDATIONS ISO R 1180 ET R 1571 , MAIS DE LONGUEUR SUFFISANTE POUR PERMETTRE L'EXECUTION DE L'ESSAI PRATIQUE .




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'block out tool' ->

Date index: 2021-12-26
w