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Communist-bloc countries
Country where the activities are carried on
Country where the business is carried on
Diarrhoea
East Bloc country
Eastern Bloc
Eastern Bloc countries
Eastern Bloc country
Eastern bloc countries
Enteritis
Ileitis
Jejunitis
Sigmoiditis

Vertaling van "bloc countries where " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
country where the activities are carried on | country where the business is carried on

pays d'exploitation


Eastern Bloc countries [ Eastern Bloc ]

pays de l'Est [ bloc de l'Est ]


Diarrhoea | Enteritis | Ileitis | Jejunitis | Sigmoiditis | specified as noninfective, or NOS in countries where the conditions can be presumed to be of noninfectious origin

Diarrhée | Entérite | Iléite | Jéjunite | Sigmoïdite | précisée non infectieuse, ou SAI dans les pays où ces affections peuvent être présumées d'origine non infectieuse


Communist-bloc countries | Eastern bloc countries

bloc de l'Est | les pays de l'Est


country where the registered place of business is located

pays du siège social


voluntary re-establishment in the country where persecution was feared

retourner volontairement s'établir dans le pays où l'on craignait d'être persécuté


East Bloc country

pays de l'Est [ pays du Bloc de l'Est | pays du bloc soviétique ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For some delegates from East Bloc countries where oppression was palpable, attending an IPU Conference was two weeks of freedom.

Pour certains délégués venant des pays du bloc de l’Est où la population était ouvertement opprimée, les conférences de l’UIP étaient l’occasion de profiter de deux semaines de liberté.


We could ask for the views of anyone from former Eastern bloc countries, for example, or anybody else who has emigrated from a country where the kinds of rights found in the Charter of Rights and Freedoms are not respected.

On pourrait demander ce qu'ils en pensent aux citoyens des anciens pays du bloc de l'Est, par exemple, ou à quiconque a émigré d'un pays où l'on bafoue les droits que protège la Charte.


24. Stresses the need to coordinate the positions of EU Member States and increase the coherence, visibility and credibility of EU action in the UN HRC; welcomes the establishment of the Directorate for Human Rights and Democracy in the EEAS system and urges the VP/HR to ensure that the new arrangements increase the EU's capacity for cross-regional outreach and cooperation with countries from other blocs on common initiatives; takes the view that clear membership criteria in the UN HRC should be established and that countries where hum ...[+++]an rights violations are frequent and widespread should not be allowed to become members of this body; encourages the EEAS and the VP/HR to take action to finalise as soon as possible the merger of the former Council and Commission delegations in Geneva;

24. souligne la nécessité de coordonner les positions des États membres de l'Union et de faire gagner l'action de l'Union au sein du CDH en cohérence, en visibilité et en crédibilité; se félicite de la mise en place de la direction des droits de l'homme et de la démocratie au sein du SEAE et invite instamment la Haute Représentante / Vice-Présidente de la Commission à garantir que les nouvelles modalités accroissent la capacité de l'Union à communiquer sur le plan transrégional et à coopérer avec les pays d'autres blocs sur des initiatives communes; estime qu'il convient de mettre en place des ...[+++]


23. Stresses the need to coordinate the positions of EU Member States and increase the coherence, visibility and credibility of EU action in the UN HRC; welcomes the establishment of the Directorate for Human Rights and Democracy in the EEAS system and urges the VP/HR to ensure that the new arrangements increase the EU’s capacity for cross-regional outreach and cooperation with countries from other blocs on common initiatives; takes the view that clear membership criteria in the UN HRC should be established and that countries where hum ...[+++]an rights violations are frequent and widespread should not be allowed to become members of this body; encourages the EEAS and the VP/HR to take action to finalise as soon as possible the merger of the former Council and Commission delegations in Geneva;

23. souligne la nécessité de coordonner les positions des États membres de l'Union et de faire gagner l'action de l'Union au sein du CDH en cohérence, en visibilité et en crédibilité; se félicite de la mise en place de la direction des droits de l'homme et de la démocratie au sein du SEAE et invite instamment la Haute Représentante / Vice-Présidente de la Commission à garantir que les nouvelles modalités accroissent la capacité de l'Union à communiquer sur le plan transrégional et à coopérer avec les pays d'autres blocs sur des initiatives communes; estime qu'il convient de mettre en place des ...[+++]


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24. Stresses the need to coordinate the positions of EU Member States and increase the coherence, visibility and credibility of EU action in the UN HRC; welcomes the establishment of the Directorate for Human Rights and Democracy in the EEAS system and urges the VP/HR to ensure that the new arrangements increase the EU's capacity for cross-regional outreach and cooperation with countries from other blocs on common initiatives; takes the view that clear membership criteria in the UN HRC should be established and that countries where hum ...[+++]an rights violations are frequent and widespread should not be allowed to become members of this body; encourages the EEAS and the VP/HR to take action to finalise as soon as possible the merger of the former Council and Commission delegations in Geneva;

24. souligne la nécessité de coordonner les positions des États membres de l'Union et de faire gagner l'action de l'Union au sein du CDH en cohérence, en visibilité et en crédibilité; se félicite de la mise en place de la direction des droits de l'homme et de la démocratie au sein du SEAE et invite instamment la Haute Représentante / Vice-Présidente de la Commission à garantir que les nouvelles modalités accroissent la capacité de l'Union à communiquer sur le plan transrégional et à coopérer avec les pays d'autres blocs sur des initiatives communes; estime qu'il convient de mettre en place des ...[+++]


What are the hon. member's thoughts about recognizing the issues that have been raised here today by the Bloc and how that plays into the long-term interests of creating a fully united sovereign country where all the participant parts have voluntarily joined, recognizing that the Bloc is committed to ensuring that does not happen?

Quel est le point de vue du député au sujet de la reconnaissance des enjeux que le Bloc a soulevés ici aujourd'hui? En quoi, selon lui, cela sert-il le projet à long terme de bâtir un pays souverain uni auquel toutes les parties prenantes ont adhéré de leur plein gré, étant donné que le Bloc est déterminé à empêcher qu'une telle chose ne se produise?


Since I have personal and family ties to this country, where I had the privilege of living for six years, on behalf of the Bloc Québécois—but I think this also reflects the sentiment of the House—I would like to offer our sympathies to the people of Japan and also express our admiration for their dignity and discipline in the face of these catastrophes.

Puisque des liens personnels et familiaux me lient à ce peuple au sein duquel j'ai eu le privilège de vivre six ans, je me permets, au nom du Bloc québécois — mais je crois que mes paroles refléteront le sentiment général de la Chambre — d'exprimer aux Japonaises et Japonais notre sympathie, mais aussi notre admiration pour leur dignité et leur discipline face aux catastrophes.


– (DE) Mr President, ladies and gentlemen, apart from the generally accepted historical reasons for the enlargement of the European Union, another factor which has played an important part in our decision in favour of this initiative is that since the fall of the Iron Curtain there have been differences between the West and former Eastern Bloc countries in terms of prosperity, democracy and law and order which cannot be allowed to continue. We therefore have good reasons for working to ensure that prosperity and democracy also have a chance in those countries where that was ...[+++]

- (DE) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, outre les raisons historiques généralement acceptées pour l’élargissement de l’Union européenne, un autre élément a joué un rôle important dans notre décision de lancer cette initiative, à savoir, le fait que le fossé existant, depuis la chute du rideau de fer, entre l’Europe occidentale et l’ancienne Europe de l’Est en matière de prospérité, de démocratie et d’État de droit n’était plus acceptable sous cette forme, et nous avons dès lors de bonnes raisons d’œuvrer à ce que la prospérité et la démocratie aient également leur chance dans les pays qui n’ont pu en bénéficier sous la dicta ...[+++]


– (DE) Mr President, ladies and gentlemen, apart from the generally accepted historical reasons for the enlargement of the European Union, another factor which has played an important part in our decision in favour of this initiative is that since the fall of the Iron Curtain there have been differences between the West and former Eastern Bloc countries in terms of prosperity, democracy and law and order which cannot be allowed to continue. We therefore have good reasons for working to ensure that prosperity and democracy also have a chance in those countries where that was ...[+++]

- (DE) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, outre les raisons historiques généralement acceptées pour l’élargissement de l’Union européenne, un autre élément a joué un rôle important dans notre décision de lancer cette initiative, à savoir, le fait que le fossé existant, depuis la chute du rideau de fer, entre l’Europe occidentale et l’ancienne Europe de l’Est en matière de prospérité, de démocratie et d’État de droit n’était plus acceptable sous cette forme, et nous avons dès lors de bonnes raisons d’œuvrer à ce que la prospérité et la démocratie aient également leur chance dans les pays qui n’ont pu en bénéficier sous la dicta ...[+++]


That really concerns me, especially in the eastern bloc countries, where I know a lot of mainframes from the secondary and mid-range equipment market were sent from the U.S., and probably hospital devices, telephone systems, all of that.

Cela m'inquiète beaucoup, surtout dans le cas des pays de l'ancien bloc de l'Est, où je sais que les États-Unis ont expédié beaucoup de gros ordinateurs secondaires de qualité moyenne. Cela comprend probablement les appareils utilisés dans les hôpitaux, les systèmes téléphoniques, etc.




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Date index: 2022-11-29
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