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Apply oil to wheels of railway vehicle
Exchange of rolling stock
Gap
Gap between rolls
Hit by rolling stock
Interchange of rolling stock
Lubricate rolling stock wheels
Lubricate wheels of rolling stock
Modernisation of rolling stock
Nip
Oil rolling stock wheels
ROSCO
Rail rolling stock assembly operator
Railway stock engineer
Rebuilding of rolling stock
Reconditioning of rolling stock
Reconstruction of rolling stock
Remodelling of rolling stock
Roll gap
Rolling stock drafter
Rolling stock draughtsperson
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engineering drafter
Rolling stock engineering draftsperson
Rolling stock engineering technician
Rolling stock fleet
Rolling stock leasing company
Rolling stock operating company
Rolling stock strength
To modernise the rolling stock
To rebuild the rolling stock
To recondition the rolling stock
To reconstruct the rolling stock
To remodel the rolling stock
To renovate the rolling stock
To revamp the rolling stock

Vertaling van "between rolling stock " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
to modernise the rolling stock | to rebuild the rolling stock | to recondition the rolling stock | to reconstruct the rolling stock | to remodel the rolling stock | to renovate the rolling stock | to revamp the rolling stock

moderniser le matériel roulant | rénover le matériel roulant | transformer le matériel roulant


rolling stock drafter | rolling stock engineering draftsperson | rolling stock draughtsperson | rolling stock engineering drafter

dessinatrice technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant | dessinateur technique matériel roulant/dessinatrice technique matériel roulant


rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant


apply oil to wheels of railway vehicle | lubricate wheels of rolling stock | lubricate rolling stock wheels | oil rolling stock wheels

graisser les roues de matériel roulant


reconditioning of rolling stock | modernisation of rolling stock | rebuilding of rolling stock | remodelling of rolling stock | reconstruction of rolling stock

rénovation du matériel roulant


exchange of rolling stock | interchange of rolling stock

échange du matériel roulant


rolling stock fleet | rolling stock strength

effectif du matériel roulant | parc de matériel roulant


Hit by rolling stock

heurté par un véhicule ferroviaire


rolling stock leasing company | rolling stock operating company | ROSCO

société de matériel ferroviaire | SMF


gap between rolls | gap | roll gap | nip

espace entre les rouleaux | écartement des rouleaux | écartement entre cylindres | espace entre cylindres
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(c) a risk of collision occurs between rolling stock;

c) un risque de collision survient entre du matériel roulant;


(b) if the recipient retains continuous possession or use of the rolling stock under an agreement (in this paragraph referred to as the “renewal agreement”) with the supplier that immediately succeeds the particular agreement, subsection (3) applies as if the renewal agreement were the first arrangement between the supplier and the recipient for the supply of the rolling stock.

b) si l’acquéreur conserve la possession ou l’utilisation continues du matériel aux termes d’une convention (appelée « convention de renouvellement » au présent alinéa) conclue avec le fournisseur qui suit immédiatement la convention donnée, le paragraphe (3) s’applique comme si la convention de renouvellement constituait le premier accord conclu entre le fournisseur et l’acquéreur en vue de la fourniture du matériel.


(3) Subject to subsections (4) to (6), for the purposes of this section, if continuous possession or use of railway rolling stock is given by a supplier to a recipient throughout a period under two or more successive leases, licenses or similar arrangements entered into between the supplier and the recipient, the rolling stock is deemed to have been delivered or made available to the recipient under each of those arrangements at the location at which i ...[+++]

(3) Sous réserve des paragraphes (4) à (6), pour l’application du présent article, si un fournisseur transfère à un acquéreur la possession continue de matériel roulant de chemin de fer, ou lui permet d’utiliser du matériel roulant de chemin de fer de façon continue, tout au long d’une période aux termes de plusieurs baux, licences ou accords semblables successifs qu’il a conclus avec lui, le matériel est réputé avoir été livré à l’acquéreur, ou mis à sa disposition, aux termes de chacun de ces accords à l’endroit où il lui a été livré, ou a été mis à sa disposition, aux termes du premier de ces accords.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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For the rolling stock bearing an 'EC' declaration of verification, the criteria which a safety authority may check with a view to issuing an authorisation are comprehensively identified and include technical compatibility between rolling stock and infrastructure concerned, rules on open points and specific cases based on TSIs and derogations which are in compliance with the Directive.

Dans le cas du matériel roulant portant une déclaration "CE" de vérification, il convient de déterminer de manière exhaustive les critères qu'une autorité de sécurité peut vérifier en vue de délivrer une autorisation de mise en service; il s'agit entre autres de la compatibilité technique entre le matériel roulant et l'infrastructure concernée, des règles applicables aux points ouverts et aux cas spécifiques identifiés dans les STI et des dérogations notifiées conformément à la directive.


As important differences between Member States exist between infrastructures and rolling stock, special attention should be made on safety clearance for infrastructure and rolling stock.

Étant donné que le matériel roulant et les infrastructures varient considérablement d'un État membre à l'autre, il y a lieu d'accorder une attention particulière à la marge de sécurité entre le matériel roulant et les infrastructures.


Regarding the responsibility of the rolling stock and the assessment of the relationship between railway undertakings and keepers of rolling stock, a mandatory maintenance system should be developed by the Agency.

S'agissant de la maintenance du matériel roulant et de l'évaluation de la relation entre les entreprises ferroviaires et les détenteurs de wagons, un système obligatoire de maintenance devrait être mis au point par l'Agence.


The quality of rail services in Europe depends, inter alia, on excellent compatibility between the characteristics of the infrastructure (in the broadest sense, i.e. the fixed parts of all the subsystems concerned) and those of the rolling stock (including the onboard components of all the subsystems concerned). Performance levels, safety, quality of service and cost depend upon that compatibility.

La qualité du transport ferroviaire européen nécessite entre autres une excellente cohérence entre les caractéristiques de l'infrastructure (au sens large du terme, c'est-à-dire comprenant les parties fixes de tous les sous-systèmes concernés) et celles du matériel roulant (incluant les parties embarquées de tous les sous-systèmes concernés). De cette cohérence dépendent les niveaux de performances, de sécurité, de qualité du service et leur coût.


The quality of rail services in Europe depends, inter alia, on excellent compatibility between the characteristics of the infrastructure (in the broadest sense, i.e. the fixed parts of all the subsystems concerned) and those of the rolling stock (including the onboard components of All the subsystems concerned). Performance levels, safety, quality of service and cost depend upon that compatibility.

La qualité du transport ferroviaire européen nécessite entre autres une excellente cohérence entre les caractéristiques de l'infrastructure (au sens large du terme, c'est-à-dire comprenant les parties fixes de tous les sous-systèmes concernés) et celles du matériel roulant (incluant les parties embarquées de tous les sous-systèmes concernés). De cette cohérence dépendent les niveaux de performances, de sécurité, de qualité du service et leur coût.


Compatibility between rolling stock and infrastructures (in no way undermining competition between undertakings) will be treated as a common industrial product STEP (STEP=Speed Transport European Product).

La compatibilité entre les matériels et les infrastructures (sans nuire pour autant à la concurrence entre les entreprises) constituera un produit industriel commun (le STEP)(1).


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