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Agency agreement
BE
BES
Best Effort Basis Contract
Best effort
Best effort sale
Best efforts
Best efforts commitment
Best efforts obligation
Best efforts offering
Best efforts sale
Best efforts underwriting
Best endeavours obligation
Best-effort service
Ex COOPERATIVE BEST EFFORTS 99
Exercise COOPERATIVE BEST EFFORTS 99

Vertaling van "best-effort internet " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
best efforts commitment | agency agreement | best efforts | best efforts underwriting

placement pour compte | convention de placement pour compte


best efforts sale [ best effort sale ]

vente sans garantie d'émission


best efforts underwriting [ best efforts offering ]

convention de placement pour compte [ placement pour compte ]


best-effort service | BES | best effort | BE

service au mieux | service sans garantie | service meilleur effort


Exercise COOPERATIVE BEST EFFORTS 99 [ Ex COOPERATIVE BEST EFFORTS 99 ]

exercice COOPERATIVE BEST EFFORTS 99 [ Ex COOPERATIVE BEST EFFORTS 99 ]


best efforts obligation | best endeavours obligation

obligation de moyens








best efforts underwriting

placement à la commission (CH), meilleurs efforts (syndicat de placement) émetteur supporte le risque de l'émission
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Signatories and the European Commission will jointly develop an enhanced communication strategy that should help in reaping the full benefits of the MoU as an effort towards best practice for Rights Owners and Internet Platforms to curb online counterfeits.

Les signataires et la Commission européenne vont élaborer ensemble une stratégie de communication améliorée qui devrait permettre de tirer pleinement parti du protocole d’accord en tant que tentative de promouvoir, auprès des titulaires des droits et des plateformes internet, les meilleures pratiques de lutte contre la contrefaçon en ligne.


6. Stresses that net neutrality, in line with a best-effort Internet and the non-discriminatory access to and transmission of all audiovisual content, guarantees a pluralist supply of information and a diversity of opinion and culture, and therefore represents a key element analogous to the ‘must-carry’ principle of the converged media landscape; calls on the Commission, therefore, to ensure, in a legally binding manner, compliance with the principles of internet neutrality, since this is vital where media convergence is concerned;

6. souligne que la neutralité du réseau, au sens d'un internet «au mieux», de l'accès sans discrimination et de la transmission sans discrimination de tous les contenus audiovisuels, est garante d'une offre pluraliste d'information et de la diversité d'opinion et de culture, et qu'elle représente donc un élément clé analogue au principe de «must-carry» du monde convergent des médias; demande donc à la Commission d'assurer de manière juridiquement contraignante, le respect des principes de neutralité d'internet, étant donné qu'il est indispensable dans le contexte de la convergence des médias;


42. Underlines that a well functioning Digital Single Market can unlock Europe’s growth and employment potential especially for young people; calls for renewed efforts to bridge the broadband gap and accelerate very high speed networks roll-out, in line with the objectives of the Digital Agenda; calls for ‘light’ procedures in the digital market that allow for quick adapting to technological developments and innovation; regrets the Commission’s reluctance to seriously guarantee best-effort Internet access;

42. souligne qu'un marché numérique unique fonctionnant correctement peut débloquer la croissance et le potentiel en matière d'emploi en Europe, notamment chez les jeunes; demande un renouvellement des efforts pour combler la fracture du haut débit et accélérer le déploiement des réseaux à très grande vitesse, conformément aux objectifs de l'"Agenda numérique"; plaide pour la mise en place de procédures légères sur le marché numérique, qui permettent une adaptation rapide à l'évolution des technologies et à l'innovation; déplore les réticences de la Commission à garantir sérieusement un accès solide à l'internet;


16. Urges the competent national authorities to ensure that traffic-management interventions do not involve anti-competitive or harmful discrimination; believes specialised (or managed) services should not be detrimental to the safeguarding of robust ‘best effortinternet access, thus fostering innovation and freedom of expression, ensuring competition and avoiding a new digital divide;

16. prie instamment les autorités nationales compétentes de s'assurer que les interventions sur la gestion du trafic n'impliquent pas de discrimination anticoncurrentielle; estime que la spécialisation (ou la gestion) des services ne devrait pas porter atteinte au maintien d'un accès à Internet solide, sans garantie de performances, favorisant ainsi l'innovation et la liberté d'expression, garantissant la concurrence et évitant une nouvelle fracture numérique;


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15. Recognises that reasonable traffic management is required to ensure that the end user's connectivity is not disrupted by network congestion; notes that, in this context, operators may, subject to the scrutiny of the NRAs, use procedures to measure and shape internet traffic in order to maintain networks' functional capacity and stability and to meet quality-of-service requirements; urges the competent national authorities to use their full powers under the Universal Services Directive to impose minimum quality-of-service standards, and believes that ensuring quality in time-critical service traffic shall not be an argument for abandoning ...[+++]

15. reconnaît la nécessité d'une gestion raisonnable du trafic afin de garantir que la connectivité des utilisateurs finaux n'est pas interrompue par une congestion du réseau; note, à cet égard, que les opérateurs peuvent, sous le contrôle des ARN, appliquer des procédures permettant de mesurer et d'orienter le trafic afin de garantir la capacité de fonctionnement des réseaux et de répondre aux exigences en matière de qualité du service; prie instamment les autorités nationales compétentes d'utiliser pleinement leurs pouvoirs au titre de la directive «service universel» pour imposer des normes minimales de qualité de service, et consid ...[+++]


15. Recognises that reasonable traffic management is required to ensure that the end user’s connectivity is not disrupted by network congestion; notes that, in this context, operators may, subject to NRAs’ scrutiny, use procedures to measure and shape internet traffic in order to maintain networks’ functional capacity and stability and to meet quality-of-service requirements; urges the competent national authorities to use their full powers under the Universal Services Directive to impose minimum quality-of-service standards, and believes that ensuring quality in time-critical service traffic shall not be an argument for abandoning ...[+++]

15. reconnaît la nécessité d'une gestion raisonnable du trafic afin de garantir que la connectivité des utilisateurs finaux n'est pas interrompue par une congestion du réseau; note, à cet égard, que les opérateurs peuvent, sous le contrôle des ARN, appliquer des procédures permettant de mesurer et d'orienter le trafic afin de garantir la capacité de fonctionnement des réseaux et de répondre aux exigences en matière de qualité du service; prie instamment les autorités nationales compétentes d'utiliser pleinement leurs pouvoirs au titre de la directive "service universel" pour imposer des normes minimales de qualité de service, et consid ...[+++]


The Commission remains committed to this objective, and to ensuring that the maintenance of a robust best-efforts internet to which everyone has access.

La Commission réaffirme son engagement à atteindre cet objectif et à assurer le maintien d'un Internet solide, sans garantie de performances, auquel chacun a accès.


Several respondents are concerned about new internet business models causing net neutrality problems in the future, and have asked the Commission to provide clarity on the distinction between the "best-efforts" internet and "managed services".

plusieurs des participants à la consultation craignent que les nouveaux modèles commerciaux de l’internet n’engendrent à l’avenir des problèmes de neutralité et ont demandé à la Commission de clarifier la distinction entre le «service sans garantie de performance» et les «services gérés»;


Signatories and the European Commission will jointly develop an enhanced communication strategy that should help in reaping the full benefits of the MoU as an effort towards best practice for Rights Owners and Internet Platforms to curb online counterfeits.

Les signataires et la Commission européenne vont élaborer ensemble une stratégie de communication améliorée qui devrait permettre de tirer pleinement parti du protocole d’accord en tant que tentative de promouvoir, auprès des titulaires des droits et des plateformes internet, les meilleures pratiques de lutte contre la contrefaçon en ligne.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'best-effort internet' ->

Date index: 2021-05-15
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