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Benefit
Benefit payment
FESLF
FIR
FIR quantum cascade laser
FIR-QCL
FUV
FUV radiation
Far East scarlatiniform fever
Far East scarlatinoid fever
Far East scarlet-like fever
Far Eastern scarlatiniform fever
Far IR
Far IR radiation
Far UV
Far UVR
Far infrared
Far ultraviolet
Far-UV radiation
Far-infrared QCL
Far-infrared quantum cascade laser
Far-infrared radiation
Far-ultraviolet radiation
Granting of a benefit
Granting of benefits
Hard ultraviolet
National insurance benefit
Payment of a benefit
Provision of a benefit
Provision of benefits
Receipt of benefits
Social allowance
Social benefit
Social insurance benefit
Social security benefit
Social security payment
THz QCL
THz quantum cascade laser
Terahertz QCL
Terahertz quantum cascade laser
Welfare benefit

Traduction de «benefit far » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
far ultraviolet | far UV | far UVR | far-ultraviolet radiation | far-UV radiation

radiation ultraviolette lointaine | rayonnement ultraviolet lointain | ultraviolet lointain | UV lointain [Abbr.]


Far East scarlet-like fever [ FESLF | Far East scarlatiniform fever | Far East scarlatinoid fever | Far Eastern scarlatiniform fever ]

fièvre scarlatiniforme d'Extrême-Orient


far-ultraviolet radiation [ far-UV radiation | far UVR | far UV ]

rayonnement ultraviolet lointain [ radiation ultraviolette lointaine | rayonnement UV lointain | ultraviolet lointain | UV lointain ]


benefit | benefit payment | national insurance benefit | social allowance | social benefit | social insurance benefit | social security benefit | social security payment | welfare benefit

prestation de sécurité sociale | prestation sociale


granting of a benefit | granting of benefits | payment of a benefit | provision of a benefit | provision of benefits | receipt of benefits

bénéfice de prestations | octroi de prestations | octroi d'une prestation | service de prestations | service d'une prestation


far-ultraviolet radiation | FUV radiation | far ultraviolet | FUV | far UV | hard ultraviolet

rayonnement ultraviolet lointain | ultraviolet lointain | UV lointain | rayons ultraviolets lointains | ultraviolets lointains


far-infrared radiation [ FIR | far IR radiation | far IR ]

rayonnement infrarouge lointain [ rayonnement dans l'infrarouge lointain | rayons infrarouges lointains | rayons I.R. lointains | radiation infrarouge lointaine | rayon infrarouge lointain ]


far infrared | FIR | far IR | far-infrared radiation

infrarouge lointain | IR lointain | lointain infrarouge | lointain IR | rayonnement infrarouge lointain


Pyknoachondrogenesis is a lethal skeletal osteochondrodysplasia characterised by severe generalised osteosclerosis. The disease is very rare and only five cases (four males and one female) have been reported in the literature so far. Pyknoachondrogen

pycnoachondrogénèse


terahertz quantum cascade laser | THz QCL | THz quantum cascade laser | terahertz QCL | far-infrared quantum cascade laser | FIR-QCL | FIR quantum cascade laser | far-infrared QCL

laser à cascade quantique térahertz | LCQ térahertz | laser à cascade térahertz | laser à cascade THz | laser térahertz | laser à cascade quantique en infrarouge lointain | LCQ en IR lointain
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The benefits far outweigh the economic costs.

Les bénéfices l'emportent largement sur les coûts économiques.


Q. whereas the analysis of the CIP Eco-Innovation Initiative shows that the expected environmental, economic and employment benefits far outweigh the public costs;

Q. considérant que l'analyse de l'initiative en faveur de l'éco-innovation du CIP indique que les avantages environnementaux, économiques et en termes d'emplois dépassent de loin les dépenses publiques;


Q. whereas the analysis of the CIP Eco-Innovation Initiative shows that the expected environmental, economic and employment benefits far outweigh the public costs;

Q. considérant que l'analyse de l'initiative en faveur de l'éco-innovation du CIP indique que les avantages environnementaux, économiques et en termes d'emplois dépassent de loin les dépenses publiques;


The Commission Communication of 10 January 2007 entitled ‘Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond’ clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50 % by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30 % in the developed world by 2020 is required, rising to 60 %-80 % by 2050, that this reduction is technically feasible and the benefits far outweigh the costs, but that, to achieve it, all mitigation options must be harnessed.

La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius — Route à suivre à l’horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l’optique d’une division par deux des émissions de gaz à effet de serre dans le monde d’ici à 2050, il faudra réduire de 30 % les émissions des pays développés d’ici à 2020, puis de 60 à 80 % d’ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l’emportent largement sur les coûts, il conviendra d’exploiter toutes les possibilités de réduction des émissions pour y parvenir.


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The Commission Communication of 10 January 2007 entitled ‘Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond’ clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50 % by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30 % in the developed world by 2020 is required, rising to 60 %-80 % by 2050, that this reduction is technically feasible and the benefits far outweigh the costs, but that, to achieve it, all mitigation options must be harnessed.

La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius — Route à suivre à l’horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l’optique d’une division par deux des émissions de gaz à effet de serre dans le monde d’ici à 2050, il faudra réduire de 30 % les émissions des pays développés d’ici à 2020, puis de 60 à 80 % d’ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l’emportent largement sur les coûts, il conviendra d’exploiter toutes les possibilités de réduction des émissions pour y parvenir.


(3) Commission Communication of 10 January 2007 "Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond" clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50% by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30% in the developed world by 2020 is required, rising to 60-80% by 2050, that this reduction is technically feasible and the benefits far outweigh the costs, but that, to achieve it, all mitigation options must be harnessed.

(3) La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius - Route à suivre à l'horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l'optique d'une division par deux des émissions de CO2 dans le monde d'ici à 2050, il faudra réduire de 30% les émissions des pays développés d'ici à 2020, puis de 60 à 80% d'ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l'emportent largement sur les coûts, il conviendra d'exploiter toutes les possibilités de réduction des émissions pour y parvenir.


As I see it, maritime policy and management in Europe would benefit far more from practice-based campaigns among Member States and other players aimed at far-reaching cooperation than from all kinds of new rules and regulations.

De mon point de vue, la mise en œuvre d’actions axées sur les pratiques et impliquant une vaste coopération entre les États membres et les autres parties intéressées serait beaucoup plus bénéfique pour la politique et la gestion maritimes en Europe qu’une série de nouvelles réglementations.


As I see it, maritime policy and management in Europe would benefit far more from practice-based campaigns among Member States and other players aimed at far-reaching cooperation than from all kinds of new rules and regulations.

De mon point de vue, la mise en œuvre d’actions axées sur les pratiques et impliquant une vaste coopération entre les États membres et les autres parties intéressées serait beaucoup plus bénéfique pour la politique et la gestion maritimes en Europe qu’une série de nouvelles réglementations.


The provisions of Article 10 and of Title III shall not apply to the special non-contributory cash benefits referred to in Article 4(2a). The persons to whom this Regulation applies shall receive these benefits exclusively in the territory of the Member State in which they reside and under the legislation of that State, in so far as these benefits are mentioned in Annex IIa. Benefits shall be paid by, and at the expense of, the institution of the place of residence’.

Les dispositions de l'article 10 et du titre III ne sont pas applicables aux prestations spéciales en espèces à caractère non contributif visées à l'article 4, paragraphe 2 bis. Les personnes auxquelles le présent règlement est applicable bénéficient de ces prestations exclusivement sur le territoire de l'État membre dans lequel elles résident et au titre de la législation de cet État, pour autant que ces prestations soient mentionnées à l'annexe II bis. Les prestations sont servies par l'institution du lieu de résidence et à sa charge».


1. If, under the legislation designated by virtue of Articles 67 and 68, no right is acquired to the payment of additional or special family benefits for orphans, such benefits shall be paid by default, and in addition to the other family benefits acquired in accordance with the abovementioned legislation, under the legislation of the Member State to which the deceased worker was subject for the longest period of time, in so far as the right was acquired under that legislation.

1. Si, en vertu de la législation désignée au titre des articles 67 et 68, aucun droit n'est ouvert à des prestations familiales supplémentaires ou spéciales pour orphelins, ces prestations sont accordées par défaut, et en complément des autres prestations familiales acquises au titre de la législation visée ci-dessus, en vertu de la législation de l'État membre à laquelle le travailleur défunt a été soumis le plus longtemps, pour autant que le droit soit ouvert en vertu de cette législation.


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