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Be of the opinion that
Be of the view that
Be satisfied that
Believe that the moon is made of green cheese
Central Hungary
Hungary
Regions of Hungary
Republic of Hungary
Treaty of Accession 2003
Treaty of Athens
Verily believe
When there are grounds for believing

Vertaling van "believes that hungary " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Treaty between the Kingdom of Belgium, the Kingdom of Denmark, the Federal Republic of Germany, the Hellenic Republic, the Kingdom of Spain, the French Republic, Ireland, the Italian Republic, the Grand Duchy of Luxembourg, the Kingdom of the Netherlands, the Republic of Austria, the Portuguese Republic, the Republic of Finland, the Kingdom of Sweden, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland (Member States of the European Union) and the Czech Republic, the Republic of Estonia, the Republic of Cyprus, the Republic of Latvia, the Republic of Lithuania, the Republic of Hungary, the Repu ...[+++]

traité d'Athènes | Traité relatif à l'adhésion de la République tchèque, de la République d'Estonie, de la République de Chypre, de la République de Lettonie, de la République de Lituanie, de la République de Hongrie, de la République de Malte, de la République de Pologne, de la République de Slovénie et de la République slovaque à l'Union européenne


be of the opinion that [ be of the view that | be satisfied that | verily believe ]

juger que [ être d'avis que | être convaincu que | estimer que ]




Hungary [ Republic of Hungary ]

Hongrie [ République de Hongrie ]


Hungary | Republic of Hungary

la Hongrie | la République de Hongrie


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


To be short, I believe this to be the land that God gave to Cain

fin, j'estime mieux que autrement que c'est la terre que Dieu donna à Cayn


believe that the moon is made of green cheese

prendre des vessies pour des lanternes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Believes that Hungary is a test for the EU to prove its capacity and political willingness to react to threats and breaches of its own founding values by a Member State; deplores the existence of similar developments in some other Member States and considers that the inaction of the EU may have contributed to such developments, which show worrying signs, similar to those in Hungary, of the rule of law being undermined; believes that this raises serious concerns as to the ability of the Union to ensure continuing respect for the political Copenhagen criteria once a Member State has acceded to the Union;

5. estime que la Hongrie constitue un test de la capacité et de la volonté politique de l'Union de réagir aux menaces et aux violations de ses propres valeurs fondamentales par un État membre; déplore l'existence de phénomènes similaires dans certains autres États membres et considère que la passivité de l'Union pourrait avoir contribué à de telles évolutions, qui révèlent, comme en Hongrie, des symptômes inquiétants d'atteintes à l'état de droit; estime que cela soulève de sérieuses questions quant à la capacité de l'Union d'assurer le respect continu des critères politiques de Copenhague après l'adhésion d'un État membre à l'Union;


6. Notes that these developments have led to concerns regarding the principles of the rule of law, democracy and fundamental rights in Hungary over the past years, which, taken together, could represent an emerging systemic threat to the rule of law in this Member State; is of the opinion, contrary to the statement made by the Commission before Parliament on 2 December 2015, that the conditions for the activation of the rule of law framework and Article 7(1) are fully met; believes that Hungary presents a test for the EU to prove its capacity and willingness to react to threats to and breaches of its own founding values by a Member Sta ...[+++]

6. relève que ces événements ont suscité des inquiétudes au sujet des principes de l'état de droit, de la démocratie et des droits fondamentaux en Hongrie au cours des dernières années, qui, au total, pourraient constituer l'émergence d'une menace systémique pour l'état de droit dans cet État membre; estime que, contrairement à la déclaration faite par la Commission devant le Parlement le 2 décembre 2015, les conditions pour l'activation du cadre de l'état de droit et pour l'application de l'article 7, paragraphe 1, sont pleinement réunies; estime que la Hongrie permet de tester la capacité et la volonté de l'Union de réagir aux menaces et aux violations d ...[+++]


6. Notes that the constitutional, legal and political developments have given rise to concerns regarding the principles of the rule of law, democracy and fundamental rights in Hungary in recent years, and that these developments, taken together, clearly represent an emerging systemic threat to the rule of law in this Member State; believes that Hungary is a test for the EU to prove its capacity and willingness to react to threats to and breaches of its own founding values by a Member State; regrets that the inaction of the EU may have contributed to similar developments in some other Member States, such as Poland, where thare are worry ...[+++]

6. relève que les événements sur le plan constitutionnel, juridique et politique ont suscité des inquiétudes au sujet des principes de l'état de droit, de la démocratie et des droits fondamentaux en Hongrie ces dernières années et que ces événements, pris ensemble, attestent l'émergence d'une menace systémique pour l'état de droit dans cet État membre; estime que la Hongrie permet de tester la capacité et la volonté de l'Union de réagir aux menaces et aux violations de ses propres valeurs fondamentales par un État membre; regrette que l'inaction de l'Union ait potentiellement contribué à l'apparition de phénomènes similaires dans d'autres États membres, co ...[+++]


6. Notes that the developments in Hungary have led to concerns regarding the principles of the rule of law, democracy and fundamental rights over the past few years, which, taken together, could represent an emerging systemic threat to the rule of law in this Member State; believes that Hungary is a test for the EU to prove its capacity and willingness to react to threats and breaches of its own founding values by a Member State; notes with concern that developments in some other Member States such as Poland show worrying signs of similar undermining of the rule of law as in Hungary;

6. relève que les événements en Hongrie ont, au cours des dernières années, suscité des inquiétudes quant aux principes de l'état de droit, de la démocratie et des droits fondamentaux, qui, au bout du compte, pourraient constituer l'émergence d'une menace systémique pour l'état de droit dans cet État membre; estime que la Hongrie permet de tester la capacité et la volonté de l'Union de réagir aux menaces et aux violations de ses propres valeurs fondamentales par un État membre; note avec inquiétude que les évolutions dans certains autres États membres, notamment en Pologne, montrent des similitudes tendant à saper l'état de droit, comme en Hongrie;


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The Commission believes that Hungary has not taken measures that should have been in place since 2005 to protect citizens' health, and is asking Hungary to take forward-looking, speedy and effective action to keep the period of non-compliance as short as possible.

La Commission estime que la Hongrie n’a pas pris les dispositions qui auraient dû être appliquées depuis 2005 pour protéger la santé des citoyens, et demande dès lors à cet État membre de prendre des mesures ambitieuses, rapides et efficaces afin que la période de non-conformité soit la plus courte possible.


In Italy, as many as 81 % hold this view, and in Cyprus, France, Greece, Hungary, Romania and Spain, 70-75 % of survey participants believe that this is the case.

En Italie, la proportion atteint jusqu'à 81 % des personnes consultées, alors qu'à Chypre, en France, en Grèce, en Hongrie, en Roumanie et en Espagne, elle atteint entre 70 % et 75 %.


We grant Hungary the extension of the transitional period for three additional and final years because we believe that this will provide the country with the opportunity to continue its preparatory work towards full liberalisation.

Nous accordons à la Hongrie une dernière prolongation de trois ans pour lui permettre de continuer à préparer la libéralisation complète du marché.


Europeans are unsure about how to best stimulate economic recovery: 74% believe that measures to reduce national public deficits and debt cannot wait (85% in Sweden, 84% in Hungary, 83% in Germany, 82% in Belgium and Cyprus, and 80% in the Czech Republic, Greece and Slovenia).

Les Européens hésitent quant à la meilleure façon de relancer l’économie: 74 % d’entre eux jugent que les mesures de réduction de la dette et des déficits publics nationaux ne peuvent attendre (85% en Suède, 84% en Hongrie, 83% en Allemagne, 82% en Belgique et à Chypre, et 80% en République tchèque, en Grèce et en Slovénie).


101. Draws attention to Hungary’s advocacy of a stronger CFSP; trusts that Hungary will play an active part in developing the policy; believes that Hungary’s experience in relations with the Balkan countries will be particularly useful from the point of view of forging ties between that region and the Union;

101. attire l'attention sur la prise de position hongroise en faveur du renforcement de la PESC; est confiant que la Hongrie contribuera activement à son développement; considère que l'expérience de la Hongrie dans les relations avec les pays des Balkans sera particulièrement utile dans la perspective d'ancrer cette région à l'Union européenne;


The ESC believes that Hungary should press ahead with its efforts and that cooperation between the European Union institutions and the Hungarian government should be stepped up.

Le Comité encourage la Hongrie à poursuivre ses efforts et à renforcer la collaboration entre les institutions de l'Union européenne et le gouvernement hongrois.




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Date index: 2021-10-29
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