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Be of the opinion that
Be of the view that
Be satisfied that
Laws on the transportation of dangerous goods
Legislation on the transportation of dangerous goods
SURE
SURE Programme
Transportation of dangerous goods legislation
Verily believe

Vertaling van "believe the transportation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Accuracy and Accountability in Scholarly Information, Can you believe what you read? The quality of information in the electronic age

L'exactitude et la responsabilité en matière de diffusion du savoir, Pouvons-nous croire ce que nous lisons, La qualité de l'information à l'ère de l'électronique


be of the opinion that [ be of the view that | be satisfied that | verily believe ]

juger que [ être d'avis que | être convaincu que | estimer que ]


Only Those Who Believe Can Stay the Course in Turbulent Times: A Value-Based, Strategic Approach to the Management and Development of Corrections

Vaincre les vicissitudes par la fermeté de ses convictions : La gestion et le perfectionnement des services correctionnels : une approche stratégique fondée sur les valeurs


A rare genetic disorder of metabolite absorption or transport with characteristics of persistently decreased riboflavin serum levels due to a primary genetic defect in the mother and which leads to clinical and biochemical findings consistent with a

déficit maternel en riboflavine


A rare genetic disorder of thiamine metabolism and transport with characteristics of the childhood-onset of recurrent episodes of flaccid paralysis and encephalopathy, associated with bilateral striatal necrosis and chronic progressive axonal polyneu

polyneuropathie progressive avec nécrose striatale bilatérale


Multiannual Programme (1998-2002) of Actions in the nuclear sector, relating to the safe transport of radioactive materials and to safeguards and industrial cooperation to promote certain aspects of the safety of nuclear installations in countries currently participating in the TACIS programme | Multiannual Programme of actions in the nuclear sector, relating to the safe transport of radioactive materials and to safeguards and industrial cooperation to promote safety features of nuclear installations in countries participating in the ...[+++]

programme pluriannuel (1998-2002) d'activités dans le secteur nucléaire, relatives à la sécurité du transport des matières radioactives ainsi qu'au contrôle de sécurité et à la coopération industrielle de manière à promouvoir certains aspects de la sécurité des installations nucléaires dans les pays participant actuellement au programme TACIS | programme pluriannuel d'activités dans le secteur nucléaire, relatives à la sécurité du transport des matières radioactives ainsi qu'au contrôle de sécurité et à la coopération industrielle de ...[+++]


liaise between the customer and various transportation services | perform liaison activities with transport services on behalf of the client | liaise between the client and various transportation services | liaise with transportation companies on behalf of the customer

assurer la liaison entre le client et les différents services de transport


Protocol drawn up on the basis of Article K.3 of the Treaty on European Union, on the scope of the laundering of proceeds in the Convention on the use of information technology for customs purposes and the inclusion of the registration number of the means of transport in the Convention

Protocole établi sur la base de l'article K.3 du traité sur l'Union européenne, relatif au champ d'application du blanchiment de revenus dans la convention sur l'emploi de l'informatique dans le domaine des douanes et à l'inclusion du numéro d'immatriculation du moyen de transport dans la convention


Committee of Government Experts on the Co-ordination of Studies to be carried out by the Member States in connection with the Proposal for a Council Decision on the Introduction of a Common System of Charging for the Use of Transport Infrastructure

Comité d'experts gouvernementaux pour la coordination des études à effectuer par les Etats membres en relation avec la proposition de décision du Conseil concernant l'instauration d'un système commun de tarification de l'usage des infrastructures de transport


legislation on the transportation of dangerous goods | transportation of dangerous goods legislation | laws on the transportation of dangerous goods | legal requirements governing the transportation of dangerous goods

lois sur le transport de marchandises dangereuses
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Manufacturers who consider or have reason to believe that transportable pressure equipment which they have placed on the market is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC and with this Directive shall immediately take the necessary corrective measures to bring the transportable pressure equipment into conformity, to withdraw it or to recall it, if appropriate.

4. Les fabricants qui considèrent ou ont des raisons de croire qu'un équipement sous pression transportable qu'ils ont mis sur le marché n'est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE et à la présente directive prennent sans délai les mesures correctives nécessaires pour le mettre en conformité, le retirer ou le rappeler, s'il y a lieu.


Where a distributor considers or has reason to believe that transportable pressure equipment is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or this Directive, he shall not make the transportable pressure equipment available on the market until it has been brought into conformity.

Lorsqu'un distributeur considère ou a des raisons de croire qu'un équipement sous pression transportable n'est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE ou à la présente directive, il ne met pas cet équipement à disposition sur le marché tant qu'il n'a pas été mis en conformité.


4. Manufacturers who consider or have reason to believe that transportable pressure equipment which they have placed on the market is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or with this Directive shall immediately take the necessary corrective measures to bring the transportable pressure equipment into conformity, to withdraw it or to recall it, if appropriate.

4. Les fabricants qui considèrent ou ont des raisons de croire qu'un équipement sous pression transportable qu'ils ont mis sur le marché n'est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE ou à la présente directive prennent sans délai les mesures correctives nécessaires pour le mettre en conformité, le retirer ou le rappeler, s'il y a lieu.


Where a distributor considers or has reason to believe that transportable pressure equipment is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or with this Directive, he shall not make the transportable pressure equipment available on the market until it has been brought into conformity.

Lorsqu’un distributeur estime ou a des raisons de croire qu’un équipement sous pression transportable n’est pas en conformité avec les annexes de la directive 2008/68/CE ou la présente directive, il ne peut mettre cet équipement à disposition sur le marché qu’après sa mise en conformité.


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3. Distributors who consider or have reason to believe that transportable pressure equipment which they have made available on the market is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or with this Directive shall make sure that the corrective measures necessary to bring that transportable pressure equipment into conformity, to withdraw it or to recall it, if appropriate, are taken.

3. Les distributeurs qui estiment ou ont des raisons de croire qu’un équipement sous pression transportable qu’ils ont mis à disposition sur le marché n’est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE ou à la présente directive s’assurent que les mesures correctives nécessaires sont prises pour le mettre en conformité, le retirer ou le rappeler, s’il y a lieu.


1. Where the market surveillance authorities of one Member State have taken action pursuant to Article 20 of Regulation (EC) No 765/2008 or where they have sufficient reason to believe that transportable pressure equipment covered by this Directive presents a risk to the health or safety of persons or to other aspects of public interest protection covered by this Directive, they shall carry out an evaluation in relation to the transportable pressure equipment concerned covering all the requirements laid down in this Directive.

1. Lorsque les autorités de surveillance du marché d’un État membre ont pris des mesures conformément à l’article 20 du règlement (CE) no 765/2008 ou qu’elles ont des raisons suffisantes de croire qu’un équipement sous pression transportable couvert par la présente directive présente un risque pour la santé ou la sécurité des personnes ou pour d’autres aspects relatifs à la protection de l’intérêt public couverts par la présente directive, elles effectuent une évaluation de l’équipement sous pression transportable en cause en tenant compte de toutes les exigences définies dans la présente directive.


5. Importers who consider or have reason to believe that transportable pressure equipment which they have placed on the market is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or with this Directive shall immediately take the corrective measures necessary to bring the transportable pressure equipment into conformity, to withdraw it or to recall it, if appropriate.

5. Les importateurs qui estiment ou ont des raisons de croire qu’un équipement sous pression transportable qu’ils ont mis sur le marché n’est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE ou à la présente directive prennent sans délai les mesures correctives nécessaires pour le mettre en conformité, le retirer ou le rappeler, s’il y a lieu.


4. Manufacturers who consider or have reason to believe that transportable pressure equipment which they have placed on the market is not in conformity with the Annexes to Directive 2008/68/EC or with this Directive shall immediately take the corrective measures necessary to bring the transportable pressure equipment into conformity, to withdraw it or to recall it, if appropriate.

4. Les fabricants qui estiment ou ont des raisons de croire qu’un équipement sous pression transportable qu’ils ont mis sur le marché n’est pas conforme aux annexes de la directive 2008/68/CE ou à la présente directive prennent sans délai les mesures correctives nécessaires pour le mettre en conformité, le retirer ou le rappeler, s’il y a lieu.


16. Believes that transport fuel supplies could be expanded by facilitating the production of unconventional oil and liquid fuels based on natural gas or coal where this is economically reasonable; supports the development and production of alternative vehicles and fuels , such as biofuels, hydrogen-fuel cell vehicles and hybrid vehicles; also supports efforts to find innovative solutions for the management of transport systems in general, including measures related to vehicle energy efficiency;

16. estime que l'approvisionnement en carburants pour le transport pourrait être amélioré en facilitant la production de pétrole non conventionnel et de carburants liquides fabriqués à partir du gaz naturel ou du charbon, dans les cas où cette production est raisonnable du point de vue économique; soutient le développement et la production des véhicules et carburants alternatifs, tels que les véhicules à pile à hydrogène / combustible et les véhicules hybrides, et les biocarburants; soutient également les efforts visant à trouver des solutions innovantes pour la gestion des systèmes de transport en général, y compris des mesures relati ...[+++]


16. Believes that transport fuel supplies could be expanded by facilitating the production of unconventional oil and liquid fuels based on natural gas or coal where this is economically reasonable; supports the development and production of alternative fuels, such as biofuels, hydrogen-fuel cell vehicles and hybrid vehicles; also supports efforts to find innovative solutions for the management of transport systems in general, including measures on vehicle energy efficiency;

16. estime que l'approvisionnement en carburants pour le transport pourrait être amélioré en facilitant la production de pétrole non conventionnel et de carburants liquides fabriqués à partir du gaz naturel ou du charbon, dans les cas où cette production est raisonnable du point de vue économique; soutient le développement et la production des carburants alternatifs, tels que les biocarburants, des véhicules à hydrogène / véhicules électriques à pile à combustible et des véhicules hybrides; soutient également les efforts visant à trouver des solutions innovantes pour la gestion des systèmes de transport en général, y compris des mesure ...[+++]




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'believe the transportation' ->

Date index: 2022-11-15
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