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3-phase fault
Appraise for faults in the vehicle's electric system
Diagnose fuel systems
Diagnosing fuel system faults
Error in the rotational order
Error in the service order
Evidence record production data for quality control
Fault detection
Fault finding
Fault in the interpretation
Fault liability fault liability
Fault localization
Fault location
Fault tracing
Fault tracking
Fuel systems fault repairing
Inspect for faults in a vehicle's electric system
Inspect for faults in the vehicle's electric system
Inspecting for faults in the vehicle's electric system
Interpretation fault
Liability based on fault liability based on fault
No fault
No fault insurance
No-fault
No-fault automobile insurance
No-fault insurance
No-fault liability insurance
PIP
Personal injury protection
Record production data for quality control
Repair fuel system faults
Rotation fault
Rotational fault
Serving out of order
Symmetrical fault
Three-phase fault
Trouble detection
Trouble finding
Trouble locating
Trouble location

Traduction de «being the fault » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
appraise for faults in the vehicle's electric system | inspect for faults in a vehicle's electric system | inspect for faults in the vehicle's electric system | inspecting for faults in the vehicle's electric system

inspecter le circuit électrique d'un véhicule à la recherche de défauts | vérifier l'absence de défauts sur le circuit électrique d'un véhicule


angle between sliding stripes of a fault and the strike-line of the fault itself

angle des surfaces glissées


error in the service order [ serving out of order | rotational fault | error in the rotational order | rotation fault ]

erreur du serveur [ erreur dans l'ordre de rotation | erreur dans la rotation | erreur dans l'ordre du service ]


fault localization [ fault detection | fault location | fault finding | fault tracking | fault tracing | trouble detection | trouble location | trouble locating | trouble finding ]

localisation des dérangements [ détection des dérangements | recherche des dérangements | repérage de dérangements | localisation des défauts | détection de défauts ]


no-fault insurance | no fault insurance | no fault | no-fault | no-fault automobile insurance | personal injury protection | PIP | no-fault liability insurance

assurance sans égard à la responsabilité | assurance sans égard à la faute | no-fault


fault in the interpretation [ interpretation fault ]

faute d'interprétation


fault liability fault liability | liability based on fault liability based on fault

responsabilité basée sur la faute


3-phase fault | symmetrical fault | three-phase fault

défaut symétrique | défaut triphasé


diagnosing fuel system faults | fuel systems fault repairing | diagnose fuel systems | repair fuel system faults

établir le diagnostic d’un circuit de carburant


chronicle machinery fault statistics for quality assurance | document machinery fault statistics for quality assurance | evidence record production data for quality control | record production data for quality control

tenir un registre de données de production pour le contrôle de la qualité
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(q) any other cause arising without the actual fault and privity of the carrier, or without the fault or neglect of the agents or servants of the carrier, but the burden of proof shall be on the person claiming the benefit of this exception to show that neither the actual fault or privity of the carrier nor the fault or neglect of the agents or servants of the carrier contributed to the loss or damage.

q) de toute autre cause ne provenant pas du fait ou de la faute du transporteur ou du fait ou de la faute des agents ou préposés du transporteur, mais le fardeau de la preuve incombera à la personne réclamant le bénéfice de cette exception et il lui appartiendra de montrer que ni la faute personnelle ni le fait du transporteur n’ont contribué à la perte ou au dommage.


Then there are the remarks by the Quebec Liberal leader, Jean Charest, so vigorously supported now by the federal Liberal Party. In the 1997 election campaign, in a leaders' debate and here and there across the country—and he was right to say it—he said “The problems in health care are not Harris' fault, they are not Klein's fault, they are not Rochon's fault, they are not Bouchard's fault, they are the fault of the Prime Minister of Canada”.

Tant et si bien que je me rappelle ce que disait le chef libéral du Québec, Jean Charest—que le Parti libéral fédéral appuie maintenant de toutes ses forces—durant la campagne électorale de 1997, lors du débat des chefs et un peu partout au Canada—et il avait bien raison de dire cela—il disait donc: «Les problèmes en matière de santé, ce n'est pas la faute de Harris, ce n'est pas la faute de Klein, ce n'est pas la faute de Rochon, ce n'est pas la faute de Bouchard; c'est la faute du premier ministre du Canada».


Probably there is fault in all four areas. The building code is at fault, the inspectors are at fault, the builder is at fault and the architects are at fault.

Il est probable que les quatre parties soient en faute: le code du bâtiment, les inspecteurs, l'entrepreneur et les architectes.


In conclusion, it is very important to state that even though this Agreement clearly has some major faults, it in no way implies that the EU could not have a mutually beneficial FPA with Morocco in the future. Cooperation with Moroccan authorities has, throughout the process of preparing this recommendation, been highly satisfactory.

En conclusion, il importe de préciser que si cet accord présente, à l'évidence, des carences majeures, cela n'implique pas que l'Union européenne ne puisse pas avoir à l'avenir un accord de partenariat dans le secteur de la pêche avec le Maroc qui soit dans l'intérêt mutuel des deux parties. Tout au long de l'élaboration de la présente recommandation, la coopération avec les autorités marocaines a été extrêmement satisfaisante.


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– (DE) Apart from the application from the enterprise Heidelberger Druckmaschinen, I have, without reservations, voted in favour of all of the applications for mobilisation of the European Globalisation Adjustment Fund that have been voted on today, as I support the general idea of the Globalisation Adjustment Fund and, in particular, the direct support given to the people who, through no fault of their own, have lost their jobs as a result of globalisation. However, with regard to the aforementioned enterprise, Heidelberger Druckmasc ...[+++]

– (DE) À part la demande de l’entreprise Heidelberger Druckmaschinen, j’ai voté sans réserve pour toutes les demandes de mobilisation du Fonds européen d’ajustement à la mondialisation qui ont été soumises au vote aujourd’hui, car je soutiens l’idée générale du Fonds d’ajustement à la mondialisation et, en particulier, le soutien direct accordé aux personnes qui ont perdu leur emploi à la suite de la mondialisation et qui n’y sont pour rien. Cependant, en ce qui concerne l’entreprise susmentionnée, Heidelberger Druckmaschinen, je me suis abstenue.


In spite of that, cancer incidence rates continue to rise. Is this the doctors’ fault or the patients’ fault?

Malgré cela, les taux d’incidence du cancer continuent d’augmenter. Est-ce la faute des médecins ou celle des patients?


Although there are differences of opinion in our group, as there were before the war, the great majority of us take the view that there is one thing we should be saying to our American friends. It is that, whilst international institutions such as the United Nations, NATO, and, of course, this integrated European structure, the European Union, may have their faults, because they are manned by human beings, we do agree that they have a vision for the future, and, no matter what the imperfections of these structures of peace, we will not allow anyone to jeopardise these institu ...[+++]

Nous disons une chose à nos amis américains, et la grande majorité de notre groupe soutient également cette opinion (il y a naturellement des divergences d'opinion au sein de notre groupe, et elles existaient déjà avant la guerre) : nous sommes d'accord pour dire que les organisations internationales, qui ont bien sûr leurs défauts, car ce sont des hommes qui y travaillent, les organisations comme les Nations unies, l'OTAN et bien entendu, cette structure européenne intégrée, l'Union européenne, ont une perspective d'avenir, et nous n'autoriserons personne à remettre en cause le cœur même de ces institutions et de ces œuvres de paix, que ...[+++]


It is true that the problems faced by passengers are not entirely the fault of the airlines; they are also caused by the airports, and we must confront both of these situations.

Ce qui est sûr c’est que les problèmes des passagers ne dépendent pas seulement des compagnies aériennes, mais aussi des aéroports et nous devons faire face à ces deux situations.


Can the minister confirm this arithmetic and advise this chamber as to whether the fault lies with the federal Liberal government, or whether the fault lies with the provincial Liberal government, or whether the fault lies with both governments?

Le ministre peut-il confirmer ces chiffres et faire savoir à la Chambre si c'est le gouvernement libéral fédéral ou le gouvernement libéral provincial ou les deux qui sont responsables de la situation?


This legal principle is closely linked to what have been the two fundamental principles of European environment policy since the adoption of the Single Act, namely prevention and the "polluter pays" principle. 1 COM(93) 47. After setting out the problems of implementing a fault-based liability regime, the communication looks at a no-fault (strict) liability system because of the difficulty of defining criteria of fault and establishing proof of fault.

Ce principe juridique est étroitement lié aux deux principes de base de la politique environnementale européenne, depuis l'adoption de l'acte unique, que sont la prévention et le principe du "pollueur payeur" (1) COM(93) 47 Après avoir exposé les problèmes liés à la mise en oeuvre d'un régime juridique de responsabilité avec faute, la communication considère un système de responsabilité sans faute en raison de la difficulté de définir les critères d'une faute et d'établir la preuve de la faute.


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