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Before tax
Before tax changes
Before taxes
Before-tax
Before-tax profit
Cash flow before taxation
Cash flow before taxes
EBT
Earnings before taxes
Gross cash flow
Income before taxes
Net operating profit before taxes
PBT
Pre-tax
Pre-tax profit or loss
Pretax
Profit before tax
Profit before taxes
Profit or loss before tax
Profit or loss before taxation
Profits before taxation

Vertaling van "before taxes remains " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
profit before tax [ profit before taxes | before-tax profit ]

néfice avant impôts


pre-tax | pretax | before tax | before-tax

avant impôts | avant imposition


pre-tax profit or loss | profit or loss before tax | profit or loss before taxation

résultat avant impôt


pre-tax [ before tax | before taxes | pretax ]

avant impôts [ avant effets d'impôt | avant impôt ]


earnings before taxes | EBT | profit before taxes | PBT

bénéfice avant impôts | BAI | résultat avant impôts


income before taxes | profits before taxation

bénéfice avant déduction des impôts | bénéfice avant impôts


cash flow before taxation | cash flow before taxes | gross cash flow

cash flow avant impôts | cash flow brut


pre-tax | before taxes

avant impôts | avant impôt | avant effets d'impôts | avant déduction des impôts




net operating profit before taxes

résultat net avant impôt
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since the launch of the Lisbon Strategy more than 25 legislative measures have been adopted to extend the reforms in these areas (including the tax package aimed at curbing harmful tax competition), but a number of proposals (including directives on professional qualifications and intellectual property rights) remain pending before the Council and the European Parliament.

Depuis le lancement de la stratégie de Lisbonne, plus de 25 mesures législatives ont été adoptées pour étendre les réformes dans ces secteurs (y compris l'ensemble de mesures visant à limiter la concurrence fiscale dommageable), mais une série de propositions (dont des directives sur les qualifications professionnelles et les droits de propriété intellectuelle) demeurent en suspens devant le Conseil et le Parlement européen.


I determined that if we were to divide up the wages of those who remained working among the rest of the membership, it would amount to $5 a day each before taxes.

Je suis arrivé à la conclusion que si nous divisons le salaire des employés qui continuent de travailler par l'ensemble des membres, cela représente 5 $ par jour par travailleur, avant impôt.


(i) on or before the last day of each three-month period in the taxation year (or if the period that remains in a taxation year after the end of the last such three-month period is less than three months, on or before the last day of that remaining period), an amount equal to 1/4 of the total of the amounts estimated by it to be the taxes payable by it under this Part and Part VI. 1 for the taxation year,

(i) le quart du total des sommes qu’elle estime être ses impôts payables pour l’année en vertu de la présente partie et de la partie VI. 1, au plus tard le dernier jour de chaque trimestre de l’année ou, s’il reste moins de trois mois à l’année d’imposition après l’expiration du dernier trimestre, au plus tard le dernier jour de la période restante,


Bearing in mind that the contracting authority or contracting entity is responsible for the consequences of possible erroneous decisions, contracting authorities and contracting entities should also remain free to consider that there has been grave professional misconduct, where, before a final and binding decision on the presence of mandatory exclusion grounds has been rendered, they can demonstrate by any appropriate means that an economic operator has violated its obligations, including obligations relating to the p ...[+++]

Compte tenu du fait qu’ils sont responsables des conséquences d’éventuelles décisions erronées, les pouvoirs adjudicateurs et entités adjudicatrices devraient également avoir la faculté de considérer qu’il y a eu faute professionnelle grave lorsque, avant qu’une décision finale et contraignante quant à l’existence de motifs d’exclusion obligatoire ne soit prise, ils peuvent démontrer, par tout moyen approprié, qu’un opérateur économique a manqué à ses obligations, y compris ses obligations relatives au paiement d’impôts ou taxes ou de cotisations de sécurité sociale, sauf dis ...[+++]


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Articles 63 and 65 of Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax must be interpreted as meaning that, in circumstances such as those of the case in the main proceedings, where a building right is established in favour of a company with a view to the construction of a building of which it is to own 75 % of the total built area, in consideration for the construction of the remaining 25 %, which that company undertakes to deliver in a fully completed state to the persons who established that building right, they do not preclude the value added tax on the supply of the construction services from ...[+++]

Les articles 63 et 65 de la directive 2006/112/CE du Conseil, du 28 novembre 2006, relative au système commun de taxe sur la valeur ajoutée, doivent être interprétés en ce sens que, dans des circonstances telles que celles de l’affaire au principal, lorsqu’un droit de superficie est constitué au profit d’une société en vue de l’édification d’un bâtiment dont elle deviendra propriétaire à hauteur de 75 % de la surface bâtie totale, en contrepartie de la construction des 25 % restants, que cette société s’engage à livrer en état d’achèvement complet aux per ...[+++]


The data compiled by Statistics Canada shows that, adjusted for inflation, median family income before taxes remains essentially unchanged at $55,000 and continues at about that mark today.

Selon les données compilées par Statistique Canada, compte tenu de l'inflation, le revenu familial médian, pour l'essentiel, ne varie pas et se situe encore aujourd'hui à 55 000 $.


Under the proposal by Mr. McTeague, the contribution would be before taxes, and then I presume the contribution by the federal government to that account would remain.

Selon la proposition de M. McTeague, la cotisation serait faite avant impôt, puis je présume que la contribution du gouvernement fédéral à cet égard resterait la même.


In the medium to long term, the planned result before tax in 2006 of EUR [...]** (according to the revised medium‐term plan and on the basis of the above three measures) would fall by about EUR [...]** to just under EUR [...]**, [...]** of this amount on account of the loss of Berliner Bank’s income to the group and the remainder on account of the delays in staff cutbacks, the loss of the planned increase in fee income and remaining (fixed) costs (especially in the context of back‐office diseconomies of scale).

À moyen et à long terme, le résultat prévu avant impôts pour 2006 de [...]* euros (selon le plan à moyen terme remanié et sur la base de ces trois mesures) diminuerait d'environ [...]* euros pour tomber à un peu moins de [...]* euros, dont [...]* en raison de la disparition de la contribution de Berliner Bank aux résultats du groupe, le reste étant dû au report de la réduction de personnel, à la perte de l'augmentation prévue du produit des commissions et des coûts (fixes) rémanents (en particulier en rapport avec les déséconomies d'é ...[+++]


Since the launch of the Lisbon Strategy more than 25 legislative measures have been adopted to extend the reforms in these areas (including the tax package aimed at curbing harmful tax competition), but a number of proposals (including directives on professional qualifications and intellectual property rights) remain pending before the Council and the European Parliament.

Depuis le lancement de la stratégie de Lisbonne, plus de 25 mesures législatives ont été adoptées pour étendre les réformes dans ces secteurs (y compris l'ensemble de mesures visant à limiter la concurrence fiscale dommageable), mais une série de propositions (dont des directives sur les qualifications professionnelles et les droits de propriété intellectuelle) demeurent en suspens devant le Conseil et le Parlement européen.


The situation on 1 November 1999 shows that the United Kingdom remains the most expensive EU market, while Finland and the Netherlands are the Member states where prices before tax are generally the lowest.

La situation au 1 novembre 1999 montre que le Royaume-Uni est encore le marché de l'Union européenne où les prix sont les plus élevés, tandis que la Finlande et les Pays-Bas sont les États membres où les prix hors taxes enregistrés sont généralement les plus bas.




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Date index: 2021-01-14
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