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ADBA
Appropriate disclosed basis of accounting
Basis of accounting other than GAAP
Chronic unemployment
Chronically unemployed
Concealed unemployment
Disguised unemployment
Fictitious unemployment
Frictional unemployment
Hard core unemployment
Hard-core unemployed
Hard-core unemployed worker
Hard-core unemployment
Hidden unemployment
Long-term unemployed
Long-term unemployed worker
Long-term unemployment
OCBOA
Other comprehensive basis of accounting
Other comprehensive financial reporting framework
Period of unemployment
Rate of unemployment
Spell of unemployment
Stretch of unemployment
UI action center
UI action centre
Unemployed help center
Unemployed help centre
Unemployed period
Unemployed person
Unemployment
Unemployment benefit
Unemployment insurance
Unemployment insurance action center
Unemployment insurance action centre
Unemployment level

Traduction de «basis unemployment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
unemployment [ frictional unemployment | rate of unemployment | unemployment level ]

chômage [ chômage frictionnel | niveau de chômage | taux de chômage ]


unemployment insurance [ unemployment benefit ]

assurance chômage [ allocation de chômage ]




chronically unemployed [ hard-core unemployed | hard-core unemployed worker | long-term unemployed | long-term unemployed worker ]

chômeur chronique [ chômeur de longue date ]


basis of accounting other than generally accepted accounting principles | ADBA | appropriate disclosed basis of accounting | basis of accounting other than GAAP | comprehensive basis of accounting other than generally accepted accounting principles | comprehensive basis of accounting other than International Accounting Standards or national standards | OCBOA | other comprehensive basis of accounting | other comprehensive financial reporting framework

référentiel comptable autre que les principes comptables généralement reconnus | référentiel comptable autre que les règles comptables généralement admises | règles comptables autres que les principes comptables généralement reconnus | règles comptables autres que les PCGR | règles comptables appropriées communiquées au lecteur | référentiel comptable autre que les normes internationales ou nationales | autre référentiel comptable applicable


concealed unemployment | disguised unemployment | hidden unemployment

chômage caché | chômage invisible | chômage non connu | chômage non déclaré


chronic unemployment | long-term unemployment | hard-core unemployment | hard core unemployment

cmage chronique | chômage endémique


disguised unemployment | hidden unemployment | concealed unemployment | fictitious unemployment

chômage déguisé | chômage camouflé | chômage invisible | chômage caché


unemployed help centre [ unemployed help center | UI action centre | UI action center | unemployment insurance action centre | unemployment insurance action center ]

centre d'action pour les chômeurs


period of unemployment [ spell of unemployment | stretch of unemployment | unemployed period ]

période de chômage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Points out that young unemployed people come from a wide variety of groups and therefore have to be classified according to their needs and abilities if the measures taken are to be implemented to more useful effect; considers it necessary to identify the key competences that will enable these young people to enter the labour market more rapidly and on a more permanent and sustainable basis; believes that attention should be focused in particular on young people who have no qualifications and are not in education, employment, or training; ...[+++]

3. souligne que les jeunes chômeurs ne constituent pas un groupe homogène et qu'il est donc nécessaire de définir les différents groupes existants en fonction de leurs besoins et de leurs capacités pour améliorer la mise en œuvre des mesures adoptées; estime qu'il y a lieu de définir les compétences-clés permettant à ces jeunes d'accéder de manière plus rapide, plus stable et plus durable au marché du travail; est persuadé qu'il convient d'accorder une importance particulière aux jeunes qui ne disposent pas de diplôme, ne font pas d'étude, ne travaillent pas et ne suivent pas de formation;


The transitional provision laid down in the regulation must therefore also apply to wholly unemployed frontier workers who, taking into account the links they have maintained in the Member State where they were last employed, receive unemployment benefit from it on the basis of the legislation of that Member State while the relevant situation remains unchanged.

Le dispositif transitoire du règlement doit donc s'appliquer également aux travailleurs frontaliers se trouvant en chômage complet qui, compte tenu des liens qu’ils ont conservés dans l’État membre de leur dernier emploi, perçoivent de celui-ci des allocations de chômage sur le fondement de la législation de cet État aussi longtemps que la situation qui a prévalu reste inchangée.


The Commission should draw up a new method of measuring regional development, not only on the basis of GDP and unemployment rates, but also on the basis of other qualitative and quantitative indicators which reflect the real living standards of the population.

La Commission devrait définir une nouvelle méthode pour mesurer le développement régional, qui se fonde non seulement sur le PIB et le taux de chômage, mais également sur d’autres indicateurs qualitatifs et quantitatifs reflétant les niveaux de vie réels de la population.


This bill aims in particular to: reduce the qualifying period to a minimum of 360 hours regardless of the regional unemployment rate—this will eliminate the inequities between regions on the basis of their unemployment rates; increase the benefit period from 45 to 50 weeks—in this way, we will be able to limit the effects of the gap or black hole, which currently leaves the unemployed suffering for sometimes as long as 10 weeks; increase the rate of weekly benefits to 60% of insurable earnings rather than 55% as is currently the cas ...[+++]

Ce projet de loi vise notamment à: réduire la période minimale de qualification à 360 heures et ce, indépendamment du taux de chômage régional — cette mesure permettra d'éliminer les iniquités entre les régions en fonction du taux de chômage; augmenter la durée de la période de prestations de 45 à 50 semaines — de cette façon, nous pourrons enrayer les effets du trou noir qui, en ce moment, plonge les chômeurs dans la détresse, parfois jusqu'à 10 semaines; augmenter les prestations hebdomadaires à 60 p. 100 du revenu assurable plutôt que 55 p. 100, comme c'est le cas à l'heure actuelle — les emplois précaires sont généralement les moin ...[+++]


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The remainder is neither for nor against. These figures are fairly reassuring in one sense but, in another, they give cause for concern: 65% of those surveyed think that enlargement will bring an increase in drugs trafficking, international organised crime and unemployment, which is exactly the opposite of what, on the basis of analyses, I genuinely believe will happen in the future.

D'un côté, ces chiffres sont assez réconfortants, mais de l'autre, ils sont aussi préoccupants : 65 % des personnes interrogées pensent en effet que l'élargissement provoquera une augmentation du trafic des stupéfiants, de la criminalité internationale organisée et du chômage, ce qui est à l'exact opposé de ce que je pense, sérieusement et sur la base d'analyses, qu'il se produira à l'avenir.


It should not be forgotten that the absorption of high rates of unemployment presupposes the consistent achievement of a 3% rate of growth, a target which cannot be said to have been met on a permanent basis in our economy.

On ne saurait oublier que la résorption de taux de chômage élevés présuppose l’obtention durable d’un taux de croissance de 3 %, objectif dont on ne peut dire qu’il ait été atteint sur une base permanente dans notre économie.


On the basis of these measurements, Greece has a considerable amount of ground to make up in several areas (it has the highest energy intensity in the EU, very low labour productivity, a high unemployment rate, almost non-existent continuous learning, the lowest expenditure on education, research and the new technologies, the lowest level of internet access, very high telecommunications prices, a big gap between rich and poor Greeks, the second highest persistence of poverty, one of the highest rates of taxation of low-paid workers, etc.).

Sur la base de cette évaluation, la Grèce accuse des retards importants dans plusieurs domaines (elle a l'intensité énergétique de l'économie la plus forte de l'Union européenne, une productivité du travail très faible, un taux de chômage élevé, un système de formation permanente presque inexistant, les dépenses publiques consacrées à l'éducation, à la recherche et aux nouvelles technologies les plus modestes, le plus petit nombre de liaisons à Internet, un écart très important entre les revenus des plus riches et ceux des plus pauvres ; elle occupe la deuxième place en termes de persistance de la pauvreté, elle a l'une des fiscalités les plus défavorables ...[+++]


Compared with what Quebec receives through FORD-Q, if we consider the number of unemployed workers concerned in Quebec and compare this with the number of unemployed workers in the maritimes, the latter receive four times as much for an equivalent number of unemployed, if we look at it on that basis.

Comparativement à ce que le Québec reçoit par l'entremise du BFDR, quand on prend le nombre de chômeurs concernés au Québec et qu'on compare avec le nombre de chômeurs concernés dans les provinces Maritimes, ces dernières reçoivent quatre fois plus pour un nombre équivalent de chômeurs, si on utilise le critère des chômeurs comme base.


They may be earning around $15,000 a year and paying unemployment insurance to subsidize those who work on a seasonal basis and may earn $30,000 or $40,000 a year (1200) If someone is earning on a seasonal basis twice as much as someone working on a full time basis, is it appropriate for the lower paid person to be subsidizing the incomes of those higher paid people?

Ils touchent un salaire d'environ 15 000 $ par année et cotisent au régime d'assurance-chômage pour subventionner les travailleurs saisonniers qui gagnent peut-être 30 000 $ ou 40 000 $ par année (1200) Si un travailleur saisonnier gagne deux fois plus qu'un travailleur à plein temps, est-il convenable que le gagne-petit subventionne l'autre?


This population ceiling for each Member State will be fixed by the Commission on the basis of the total population of the areas in each Member State which meet the Community criteria, and the seriousness of structural problems assessed on the basis of total unemployment and long-term unemployment outside Objective 1 regions.

Ce plafond de population sera fixé par la Commission sur la base de la population totale des zones de chaque Etat membre qui répondent aux critères communautaires et de la gravité des problèmes structurels, évaluée sur la base du nombre total des chômeurs et des chômeurs de longue durée en-dehors des régions relevant de l'objectif n° 1.


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