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Agreement
Branch in third country
Canada-United States Safe Third Country Agreement
Citizen of a third country
Concept of safe third country
Dublin Regulation
EC agreement
EC third country convention
EU-third country agreement
European Union agreement
ITAAO
International agreement
Mediterranean non-member countries
Mediterranean region
Mediterranean third countries
Safe Third Country Agreement
Safe third country concept
Safe third country principle
Third country
Third country branch
Third state
Third-country national
Third-state national

Vertaling van "basis for third-country " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
concept of safe third country | safe third country concept | safe third country principle

concept de pays tiers sûr | notion de pays tiers sûr


Mediterranean third countries [ Mediterranean non-member countries | Mediterranean region(STW) ]

pays tiers méditerranéens


third-country national | third-state national | citizen of a third country

ressortissant d'un État tiers




agreement (EU) [ EC agreement | EC third country convention | European Union agreement | EU-third country agreement | international agreement (EU) ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]


branch in third country | third country branch

succursale dans pays tiers


Dublin Regulation | Regulation (EC) No 343/2003 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an asylum application lodged in one of the Member States by a third-country national | Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person

Règlement (CE) n° 343/2003 du Conseil du 18 février 2003 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans l'un des États membres par un ressortissant d'un pays tiers | Règlement (UE) n° 604/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l’État membre responsable de l’examen d’une demande de protection internationale introduite dans l’un des États membres par un ressortissant de pays tiers ou un apatride | règlement de Dublin


Safe Third Country Agreement [ Canada-United States Safe Third Country Agreement ]

Entente sur les tiers pays sûrs [ Entente sur les tiers pays sûrs entre le Canada et les États-Unis ]




Ordinance of 18 April 2007 on the Import and Transit by Air of Animals from Third Countries [ ITAAO ]

Ordonnance du 18 avril 2007 concernant l'importation et le transit d'animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITA ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to provide a basis for third-country firms to benefit from a passport enabling them to provide investment services and carry out investment activities throughout the EU, the regime should harmonise the existing fragmented framework, ensure certainty and uniform treatment of third-country firms accessing the European Union, ensure that an effective equivalence assessment is carried out by the Commission, prioritising the assessment of the EU's largest trading partners and areas within the scope of the G-20 programme, in relation to the regulatory and supervisory framework of third countries and should provide for a comparable lev ...[+++]

Afin de fournir une base permettant aux entreprises de pays tiers d'obtenir un passeport qui leur permette d'offrir des services d'investissement et d'exercer des activités d'investissement dans toute l'UE, ce régime devrait harmoniser les règles actuelles, garantir aux entreprises de pays tiers qui s'implantent dans l'Union européenne un traitement sûr et uniforme, offrir l'assurance que la Commission vérifie l'équivalence effective du cadre de réglementation et de surveillance des pays tiers en accordant la priorité aux principaux partenaires commerciaux de l'UE et aux domaines relevant du programme du G-20, et proposer un niveau de pr ...[+++]


This Directive aims at simplifying the recognition of certificates by introducing a centralised and harmonised procedure for a Community-wide recognition of third countries complying with the STCW Convention and establishing a specific procedure for the withdrawal of the recognition, as well as for the monitoring on a regular basis of third countries' compliance with the STCW Convention.

Cette directive vise à simplifier la reconnaissance des brevets en introduisant une procédure centralisée et harmonisée pour la reconnaissance à l'échelle communautaire des pays tiers qui respectent la convention sur les normes de formation des gens de mer, de délivrance des brevets et de veille (convention STCW) et à prévoir une procédure spécifique pour la révocation de la reconnaissance, ainsi que pour le contrôle régulier de la conformité des pays tiers avec la convention STCW.


This legislative proposal aims at simplifying the recognition of certificates by introducing a centralised and harmonised procedure for Community-wide recognition of third countries complying with the STCW Convention and establishing a specific procedure for the withdrawal of recognition as well as for the monitoring on a regular basis of third countries' compliance with the STCW Convention.

Cette proposition législative a pour objet de simplifier la reconnaissance des brevets en introduisant une procédure centralisée et harmonisée pour la reconnaissance à l'échelle communautaire des pays tiers qui respectent la convention STCW et de mettre en place une procédure spécifique pour la révocation de la reconnaissance, ainsi que pour le contrôle régulier de la conformité des pays tiers avec la convention STCW.


9. Stresses that any system to give victims access to state compensation must also be available, on a non-discriminatory basis, to third-country nationals legally resident in Union territory;

9. souligne que tout mécanisme d'accès des victimes à l'indemnisation publique doit être étendu, de façon non discriminatoire, aux ressortissants de pays tiers résidant légalement dans le territoire de l'Union;


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10. Stresses that any system to give victims access to state compensation must also be available, on a non-discriminatory basis, to third-country nationals legally resident in Union territory;

10. souligne que tout mécanisme d'accès des victimes à l'indemnisation publique doit être étendu, de façon non discriminatoire, aux ressortissants de pays tiers résidant légalement dans le territoire de l'Union;


9. Stresses that any system to give victims access to state compensation must also be available, on a non-discriminatory basis, to third-country nationals legally resident in Union territory.

9. souligne que tout mécanisme d'accès des victimes à l'indemnisation publique doit être étendu, de façon non discriminatoire, aux ressortissants de pays tiers résidant légalement dans le territoire de l'Union.


(16) As regards implementation of the budget, there should be clarification of the various possible methods of implementing the budget, either on a centralised basis by the Commission or on a shared basis with the Member States or on a decentralised basis with third countries receiving external aid or jointly with international organisations.

(16) En matière d'exécution du budget, il convient de clarifier les différents modes d'exécution possibles du budget, soit de manière centralisée par la Commission, soit de manière partagée avec les États membres ou décentralisée avec les pays tiers bénéficiaires d'aides extérieures, soit enfin de manière conjointe avec des organisations internationales.


- improve the basis of third country legislation;

- l'amélioration des bases législatives dans les pays tiers;


Amount deemed necessary: ECU 967 million Indicative breakdown by field: - Rational use of energy 27% (RD 12%, Demonstration 15%) - Renewable energies 45% (RD 28%, Demonstration 17%) - Fossil fuels 28% (RD 5%, Demonstration 23%) As well as providing for the opening of all the programmes in the Fourth Framework Programme, the Council decided, in the case of the following programmes, on the possibility of participation, on a project-by-project basis, by third-country research bodies: - Standardization, measurement and testing; - Marine science and technology; - Information technology; - Non-nuclear energy (RD part only).

Montant estimé nécessaire: 967 MECU Répartition indicative par domaine: - Utilisation rationnelle de l'énergie - 27% (RD - 12%, Démonstration - 15%) - Energies renouvelables - 45% (RD - 28%, Démonstration - 17%) - Combustibles fossiles - 28% (RD - 5%, Démonstration - 23%) Pour les programmes suivants, outre l'ouverture déjà prévue pour l'ensemble des programmes du 4ème Programme-Cadre, le Conseil a retenu la possibilité d'une participation, projet par projet, d'organismes de recherche de pays tiers : - Normalisation, mesures et essais; - Sciences et tec ...[+++]


In this context, Mr FISCHLER will stress that there is no basis for third countries to apply any restriction on EU beef exports (as there is a total ban on UK beef exports).

Dans ce contexte, M. FISCHLER soulignera qu'il n'y a aucune raison pour les pays tiers de restreindre les exportations de viande bovine de l'UE, étant donné qu'il existe un embargo total sur les exportations britanniques de viande bovine.


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