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BISD
Basic Instruments and Selected Documents
Basic act
Basic instrument
Basic legal act
Basic legal issues
Basic legal notions
Intergovernmental legal instrument
International instrument
International legal instrument
Legal instrument

Vertaling van "basic legal instrument " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
basic act | basic instrument | basic legal act

acte de base


international instrument | international legal instrument

instrument international


a protocol, another legal instrument or an agreed outcome with legal force under the Convention

un protocole, un autre instrument juridique ou un texte établi d'un commun accord ayant valeur juridique dans le cadre de la convention








intergovernmental legal instrument

instrument juridique intergouvernemental




Basic Instruments and Selected Documents (BISD) [ BISD ]

Instruments de base et documents divers (IBDD) [ BISD ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore ratification of the basic legal instrument is urgent.

Il est dès lors urgent de ratifier l'acte juridique de base.


Senator LaPierre: Ms Sinclair, your department seems to lay emphasis on, or consider the basic instrument for the maintenance of our sovereignty, the legal instruments that you negotiate, if I have understood correctly.

Le sénateur LaPierre: Mme Sinclair, je crois comprendre que votre ministère semble mettre l'accent sur les instruments juridiques que vous négociez ou qu'il les considère comme l'instrument essentiel de la préservation de la souveraineté.


My reaction is that when we are dealing with something as fundamental as basic Canadian legal instruments for the protection of human rights, we need to examine all of the implications.

Je crois que, lorsque nous discutons de quelque chose d'aussi fondamental que nos instruments juridiques de protection des droits de la personne, il nous faut tenir compte de toutes les répercussions.


C. whereas Article 2(2) of the Comitology Decision introduces measures where a basic legal instrument adopted by codecision provides for measures of general scope designed to amend non-essential elements of that instrument, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing the instrument with new non-essential elements; whereas it is up to the Union legislator to define, on a case-by-case basis, the essential elements of each legislative act that can only be amended by means of a legislative procedure,

C. considérant que l'article 2, paragraphe 2, de la décision sur la comitologie introduit des mesures dans lesquelles un instrument juridique de base adopté en codécision prévoit des mesures de portée générale ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de cet instrument, y compris en supprimant certains de ces éléments ou en complétant cet instrument par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels; considérant qu'il appartient au législateur de l'Union de définir, au cas par cas, les éléments essentiels de chaque acte ...[+++]


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C. whereas Article 2(2) of the Comitology Decision introduces measures where a basic legal instrument adopted by codecision provides for measures of general scope designed to amend non-essential elements of that instrument, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing the instrument by the addition of new non-essential elements; whereas it is up to the Union legislator to define, on a case-by-case basis, the essential elements of each legislative act that can only be amended by means of a legislative procedure,

C. considérant que l'article 2, paragraphe 2, de la décision sur la comitologie introduit des mesures dans lesquelles un instrument juridique de base adopté en codécision prévoit des mesures de portée générale visant à modifier des éléments non essentiels de cet instrument, entre autres en supprimant certains de ces éléments ou en complétant cet instrument par l'adjonction de nouveaux éléments non essentiels; considérant qu'il appartient au législateur de l'Union de définir, au cas par cas, les éléments essentiels de chaque acte légi ...[+++]


C. whereas Article 2(2) of the Comitology Decision introduces measures where a basic legal instrument adopted by codecision provides for measures of general scope designed to amend non-essential elements of that instrument, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing the instrument with new non-essential elements; whereas it is up to the Union legislator to define, on a case-by-case basis, the essential elements of each legislative act that can only be amended by means of a legislative procedure,

C. considérant que l'article 2, paragraphe 2, de la décision sur la comitologie introduit des mesures dans lesquelles un instrument juridique de base adopté en codécision prévoit des mesures de portée générale ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de cet instrument, y compris en supprimant certains de ces éléments ou en complétant cet instrument par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels; considérant qu'il appartient au législateur de l'Union de définir, au cas par cas, les éléments essentiels de chaque acte ...[+++]


The conditions governing the application of the PRAC are defined in the new Article 5a of Decision 1999/468/EEC as amended: the basic legal instrument must be adopted under the codecision procedure and must empower the Commission to adopt ‘measures of general scope designed to amend non-essential elements of that instrument, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing the instrument by the addition of new non-essential elements’ (hereafter: ‘quasi-legislative measures’).

Les conditions de l'application de la PRAC sont définies au nouvel article 5 bis de la décision 1999/468/CEE telle que modifiée: l'acte juridique de base doit être adopté selon la procédure de codécision et doit habiliter la Commission à adopter des «mesures de portée générale ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de cet acte, y compris en supprimant certains de ces éléments où en le complétant par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels» (ci-après dénommées "mesures quasi-législatives").


The conditions governing the application of the PRAC are defined in the new Article 5a of Decision 1999/468/EEC as amended: the basic legal instrument must be adopted under the codecision procedure and must empower the Commission to adopt ‘measures of general scope designed to amend non-essential elements of that instrument, inter alia by deleting some of those elements or by supplementing the instrument by the addition of new non-essential elements’ (hereafter: ‘quasi-legislative measures’).

Les conditions de l'application de la PRAC sont définies au nouvel article 5 bis de la décision 1999/468/CEE telle que modifiée: l'acte juridique de base doit être adopté selon la procédure de codécision et doit habiliter la Commission à adopter des «mesures de portée générale ayant pour objet de modifier des éléments non essentiels de cet acte, y compris en supprimant certains de ces éléments où en le complétant par l'ajout de nouveaux éléments non essentiels» (ci-après dénommées "mesures quasi-législatives").


We were challenged to greater advocacy and to use these legal instruments as tools of advocacy on behalf of these children whose basic human rights are routinely denied and seriously violated.

Ils nous ont mis au défi de faire davantage pour défendre leurs droits et nous ont invités à recourir à ces instruments juridiques comme autant d'outils dans la lutte menée au nom de ces enfants dont les droits humains fondamentaux sont quotidiennement bafoués et gravement violés.


SAVE and ALTENER form the most important part of the multiannual Energy Framework Programme, which consists of seven separate legal instruments, a basic Decision and six specific Programmes (the others being ETAP, SURE, SYNERGY and CARNOT, adopted, together with the basic Decision, on 14 December 1998).

Les programmes SAVE et ALTENER constituent la partie la plus importante du programme-cadre pluriannuel dans le secteur de l'énergie, qui comprend sept instruments juridiques distincts : une décision de base et six programmes spécifiques (les autres programmes étant ETAP, SYNERGY, CARNOT et SURE qui ont été adoptés en même temps que la décision de base, le 14 décembre 1998).




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Date index: 2022-01-21
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