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4.7
Advance CBR
Advance cross-border ruling
Border checkpoint
Border crossing
Border crossing facility
Border post
Border-crossing
CBR
Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum
Canada-United States Cross-Border Crime Forum
Cross-border activity
Cross-border commuter
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border distance sales
Cross-border distance selling
Cross-border issue
Cross-border perspective
Cross-border ruling
Cross-border tax ruling
Cross-border worker
ETC
European cross-border cooperation
European interregional cooperation
European territorial co-operation
European territorial cooperation
European trans-national cooperation
European transnational cooperation
Frontier commuter
Frontier worker
Interreg
Person with a cross-border commuter permit
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective

Vertaling van "based on cross-border " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


advance CBR | advance cross-border ruling | cross-border ruling | cross-border tax ruling | CBR [Abbr.]

décision fiscale anticipée en matière transfrontière


border crossing [ border crossing facility | border post | border checkpoint ]

poste frontalier


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

coopération transfrontalière [ intégration frontalière ]


cross-border commuter | cross-border worker

travailleur transfrontière


cross-border distance sales | cross-border distance selling

vente transfrontalière à distance


European territorial cooperation [ ETC | European cross-border cooperation | European interregional cooperation | European territorial co-operation | European transnational cooperation | European trans-national cooperation | Interreg ]

coopération territoriale européenne [ coopération interrégionale européenne | coopération transfrontalière européenne | coopération transnationale européenne | Interreg ]


border crossing [ border-crossing ]

passage de la frontière [ passage à la frontière | traversée de la frontière | franchissement de la frontière | mouvements transfrontaliers | mouvements transfrontières ]


Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum [ Canada-United States Cross-Border Crime Forum ]

Forum sur la criminalité transfrontalière Canada-États-Unis


cross-border commuter | frontier worker | frontier commuter | person with a cross-border commuter permit

frontalier | frontalière | travailleur frontalier | travailleuse frontalière | titulaire d'une autorisation frontalière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The selection criteria are based on cross-border impact, synergy with other Community programmes like Interreg and Phare, and absorption capacity.

Les critères de sélection sont basés sur l'impact transfrontalier, la synergie avec les autres programmes communautaires, tels qu'Interreg ou Phare, et la capacité d'absorption.


Combined network solutions, although less universal than such overarching solutions as TARGET or EU ACHs, might also offer promising solutions in view of the experience which the industry has already gained with regard to some existing schemes based on cross-border co-operation.

Sans avoir le caractère universel des solutions globales de type TARGET ou CCI, la mise à profit des réseaux existants peut aussi constituer une solution intéressante en raison de l'expérience déjà acquise par le secteur dans l'utilisation de systèmes fondés sur la coopération transfrontalière. Elle peut aussi être une première étape vers la mise au point, à terme, d'une solution globale.


However, the CCCTB will create a more transparent, efficient and fair system for calculating the tax base of cross-border companies, which will substantially reform corporate taxation throughout the EU.

L'ACCIS créera néanmoins un système plus transparent, plus efficace et plus équitable pour calculer l'assiette imposable des entreprises transfrontières, ce qui va réformer en profondeur l'impôt sur les sociétés dans l'ensemble de l'Union.


However, the CCCTB will create a more transparent, efficient and fair system for calculating the tax base of cross-border companies, which will substantially reform corporate taxation throughout the EU.

L'ACCIS créera néanmoins un système plus transparent, plus efficace et plus équitable pour calculer l'assiette imposable des entreprises transfrontières, ce qui va réformer en profondeur l'impôt sur les sociétés dans l'ensemble de l'Union.


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EU level cooperation is therefore essential for dealing with both a possible large-scale cyber-attack in several Member States and smaller-scale but potentially more frequent cyber incidents. A blueprint for a coordinated reaction, based on cross-border exchange of information, will be needed to address such incidents in the most efficient way.

La coopération au niveau de l’UE est dès lors indispensable pour faire face, d'une part, à une éventuelle cyberattaque de grande ampleur dans plusieurs États membres et, d'autre part, à des cyberincidents de moindre ampleur mais susceptibles de se multiplier. Un plan d'action prévoyant une réaction coordonnée, fondée sur l’échange transfrontière d’informations, sera nécessaire pour remédier le plus efficacement possible à de tels incidents.


11. Calls on the Member States to fulfil the requirements laid down in, and to implement, the EU Floods Directive; urges that flood-risk maps should be taken into account in territorial planning management; stresses that effective flood prevention must be based on cross-border strategies;

11. invite les États membres à se conformer aux exigences de la directive européenne relative à l'évaluation et à la gestion des risques d'inondation et à mettre en œuvre cette dernière; demande instamment que les cartes des risques d'inondations soient prises en compte dans le cadre de l'aménagement du territoire; souligne qu'une prévention efficace des inondations doit reposer sur des stratégies transfrontalières;


21. Welcomes the EU's commitment to increasing aid to conflict-afflicted populations and calls on the Government of Burma/Myanmar to allow aid agencies and the United Nations access to ethnic states, or to ensure that local community-based and cross-border aid is provided in order to reach these vulnerable populations;

21. salue la volonté de l'Union d'accroître l'aide en faveur des populations touchées par des conflits et demande au gouvernement de la Birmanie / du Myanmar de permettre aux organismes d'aide et aux Nations unies d'accéder à ces populations vulnérables dans les États ethniques ou les communautés locales afin de leur prodiguer une aide transfrontière;


24. Welcomes the European Union commitment to increase aid to conflict afflicted populations, and calls upon the government of Burma/Myanmar to allow aid agencies and the United Nations access in ethnic states, or local community based and cross-border aid is provided to reach these vulnerable populations;

24. salue la volonté de l'Union d'accroître l'aide en faveur des populations touchées par des conflits et demande au gouvernement de la Birmanie / du Myanmar de permettre aux organismes d'aide et aux Nations unies d'accéder à ces populations vulnérables dans les États ethniques ou les communautés locales afin de leur prodiguer une aide transfrontière;


21. Welcomes the EU’s commitment to increasing aid to conflict-afflicted populations and calls on the Government of Burma/Myanmar to allow aid agencies and the United Nations access to ethnic states, or to ensure that local community-based and cross-border aid is provided in order to reach these vulnerable populations;

21. salue la volonté de l'Union d'accroître l'aide en faveur des populations touchées par des conflits et demande au gouvernement de la Birmanie / du Myanmar de permettre aux organismes d'aide et aux Nations unies d'accéder à ces populations vulnérables dans les États ethniques ou les communautés locales afin de leur prodiguer une aide transfrontière;


6. Calls on the Member States to fulfil the requirements laid down in and to implement the EU Floods Directive; urges that flood-risk maps should be taken into account in territorial planning management; stresses that effective flood prevention has to be based on cross-border strategies; encourages neighbouring Member States to step up their cooperation in dealing with prevention of natural disasters, thereby ensuring that the best possible use is made of EU funds allocated for this purpose;

6. invite les États membres à se conformer aux exigences de la directive européenne relative à l'évaluation et à la gestion des risques d'inondation et de mettre en œuvre cette dernière; demande instamment que les cartes des risques d'inondations soient prises en compte dans le cadre de l'aménagement du territoire; souligne qu'une prévention efficace des inondations doit reposer sur des stratégies transfrontalières; incite les États membres voisins à coopérer davantage en matière de prévention des catastrophes naturelles tout en veillant à ce que les crédits européens alloués à cette fin soient utilisés le plus efficacement possible;


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