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.995 fine gold bar
.995 gold bar
.995 pure gold bar
.9999 fine gold bar
.9999 gold bar
.9999 pure gold bar
Adenofibromatous hypertrophy
Adenoma
Alcoholic hallucinosis
Ataxia telangiectasia
Bar
Bull bar
Chain bar
Chain blade
Chain guide
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Color bar generator
Color pattern generator
Color-bar generator
Colour bar generator
Colour pattern generator
Colour-bar generator
Crash bar
Cutter bar
Cutting bar
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Enlargement
Fibroadenoma
Fibroma
Four nines fine gold bar
Four nines gold bar
Front safari bar
Gold bar to a purity of .995
Gold bar to a purity of .9999
Good Delivery
Good Delivery bar
Guide bar
Guide blade
Guide plate
Hypertrophy
Jealousy
London Delivery bar
London Good Delivery bar
Louis-Bar
Median bar
Myoma
Nudge bar
Of prostate
Panic bar
Panic exit bar
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Push bar
Roo bar
Safari bar
Safari light bar
Safari lightbar
Standard 400-oz. gold bar
Standard bar
Sword
Trade bar
Two nines five fine gold bar
Two nines five gold bar

Traduction de «bars in relation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bar | chain bar | chain blade | chain guide | cutter bar | cutting bar | guide bar | guide blade | guide plate | sword

guide-chaîne


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


.9999 fine gold bar [ .9999 gold bar | four nines fine gold bar | four nines gold bar | gold bar to a purity of .9999 | .9999 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 9999 [ lingot d'or à une pureté de ,9999 | lingot d'or à une pureté de 999 [0]/00 | lingot d'or pur à 9999 | lingot d'or pur à ,9999 | lingot d'or pur à 999 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 9999 | barre d'or à une pureté de ,9999 | barre d'or à une pureté de 999 [0]/00 | bar ]


London Good Delivery bar [ London Delivery bar | Good Delivery bar | Good Delivery | standard 400-oz. gold bar | standard bar | trade bar ]

lingot bonne livraison [ lingot d'or standard de 400 onces | barre d'or standard de 400 onces ]


.995 fine gold bar [ .995 gold bar | two nines five fine gold bar | two nines five gold bar | gold bar to a purity of .995 | .995 pure gold bar ]

lingot d'or à une pureté de 995 [ lingot d'or à une pureté de ,995 | lingot d'or à une pureté de 995 [0]/00 | lingot d'or pur à 995 | lingot d'or pur à ,995 | lingot d'or pur à 995 [0]/00 | barre d'or à une pureté de 995 | barre d'or à une pureté de ,995 | barre d'or à une pureté de 995 [0]/00 | barre d' ]


color bar generator | color pattern generator | color-bar generator | colour bar generator | colour pattern generator | colour-bar generator

générateur de barres couleur


crash bar | panic bar | panic exit bar | push bar

barre anti-panique | serrure anti-panique


safari bar | nudge bar | safari light bar | safari lightbar | bull bar | roo bar | front safari bar

barre pare-choc safari | barre parechoc safari | barre safari | parechoc safari | pare-buffle


Ataxia telangiectasia [Louis-Bar]

Ataxie télangiectasique [Louis-Bar]


Adenofibromatous hypertrophy | Adenoma (benign) | Enlargement (benign) | Fibroadenoma | Fibroma | Hypertrophy (benign) | Myoma | of prostate | Median bar (prostate) Prostatic obstruction NOS

Adénome (bénin) de la prostate Barre moyenne [barrière de Mercier] (prostatique) Fibroadénome | Fibrome | Hyperplasie adénofibromateuse | Hyperplasie (bénigne) | Hypertrophie (bénigne) | Myome | de la prostate | Obstruction prostatique SAI
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
One provision made at the request of the Canadian Bar Association relates to the ability of someone accused of an offence, where property has been seized and that property is believed to be proceeds of crime, to have access through an order of a judge to those proceeds in order to provide for reasonable living and legal expenses.

Une disposition proposée à la demande de l'Association du Barreau canadien concerne la possibilité pour un prévenu, lorsque des biens ont été saisis et qu'on croit qu'ils proviennent d'activités criminelles, d'avoir accès à ces produits pour assumer des frais de subsistance raisonnables et les frais juridiques.


For example, we're seeking strong rules in relation to intellectual property protection and enforcement for our innovators; we're seeking to raise the bar in relation to reducing non-tariff barriers to trade; we are trying to ensure effective competition rules for state-owned enterprises; and we're focusing on transparency and regulatory coherence.

Ainsi, on cherche à établir dans le cadre du PTP des règles solides relatives à la protection et au respect de la propriété intellectuelle pour nos innovateurs. On cherche également à lever la barre en ce qui a trait aux obstacles non-tarifaires au commerce, aux entreprises d'État, à la transparence et à la cohérence réglementaire.


Mr. Barton Rosborough, Secretary-Treasurer, National Criminal Justice Section, Canadian Bar Association: It is an honour for me to be present at this committee today to provide you with what information the Canadian Bar Association can in relation to Bill C-17.

M. Barton Rosborough, secrétaire-trésorier, Section nationale de droit pénal, Association du Barreau canadien: C'est un honneur pour moi de comparaître aujourd'hui devant le comité pour vous fournir l'information dont dispose l'Association du Barreau canadien relativement au projet de loi C-17.


16. Welcomes the recent decisions taken by the Brussels and Paris Bars recognising the differences between court-related activities of lawyers and other activities falling within the scope of the Transparency Register; moreover, invites the Council of Bars and Law Societies of Europe to encourage its members to adopt similar measures;

16. se félicite des récentes décisions prises par le barreau de Bruxelles et le barreau de Paris de reconnaître les différences entre les activités judiciaires des avocats et d'autres activités relevant du champ d'application du registre de transparence; invite en outre le Conseil des barreaux européens à encourager ses membres à adopter des mesures similaires;


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16. Welcomes the recent decisions taken by the Brussels and Paris Bars recognising the differences between court-related activities of lawyers and other activities falling within the scope of the Transparency Register; moreover, invites the Council of Bars and Law Societies of Europe to encourage its members to adopt similar measures;

16. se félicite des récentes décisions prises par le barreau de Bruxelles et le barreau de Paris de reconnaître les différences entre les activités juridiques des avocats et d'autres activités relevant du champ d'application du registre de transparence; invite en outre le Conseil de l'ordre des avocats européens à encourager ses membres à adopter des mesures similaires;


(Return tabled) Question No. 1149 Mr. Kennedy Stewart: With regard to the emigration of skilled Canadian workers: (a) how does the government measure the emigration of Canadian workers skilled in fields related to science and technology; (b) how does the government measure the number of Canadian-educated post-graduates in fields related to science and technology that take up employment outside of Canada; (c) what programs are in place to retain Canadian-educated post-graduates in fields related to science and technology and how is the effectiveness of these programs measured and publicly reported; (d) what measures are used to support ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1149 M. Kennedy Stewart: En ce qui concerne l’émigration des travailleurs canadiens qualifiés: a) comment le gouvernement mesure-t-il l’émigration des travailleurs canadiens qualifiés dans les domaines des sciences et de la technologie; b) comment le gouvernement mesure-t-il le nombre de Canadiens diplômés de deuxième et troisième cycle dans les domaines des sciences et de la technologie qui acceptent un emploi à l’étranger; c) quels programmes a-t-on mis en place dans le but de garder au pays les Canadiens diplômés de deuxième et troisième cycle dans les domaines des sciences et de la technologie et ...[+++]


41. Calls for a thorough reform of career management for senior employees, who are currently penalised from the age of 50 by discrimination on recruitment, inadequate access to training, particularly in new technology, the absence of recognition of acquired experience and the rarity of professional advancement; recalls that age bars in relation to skills training are discriminatory and calls on Member States to highlight this to employers and training providers; to that end, calls for the effective transposition and implementation of Council Directive 2000/78/EC of 27 November 2000 establishing a general framework for equal treatment i ...[+++]

41. appelle à une réforme profonde de la gestion des carrières des salariés seniors actuellement pénalisés dès 50 ans à cause des discriminations à l'embauche, d'un accès insuffisant aux formations, notamment aux nouvelles technologies, de l'absence de reconnaissance des acquis de l'expérience et de la rareté des promotions professionnelles; rappelle que les restrictions liées à l'âge en matière de formation professionnelle sont discriminatoires et appelle les États membres à en informer clairement les employeurs et les formateurs; à cet effet, demande la transposition immédiate et l'application effective de la directive 2000/78/CE du Conseil du 27 novembre 2000 portant création d'un cadre général en faveur de l'égalité de traitement en m ...[+++]


41. Calls for a thorough reform of career management for senior employees, who are currently penalised from the age of 50 by discrimination on recruitment, inadequate access to training, particularly in new technology, the absence of recognition of acquired experience and the rarity of professional advancement; recalls that age bars in relation to skills training are discriminatory and calls on Member States to highlight this to employers and training providers; to that end, calls for the effective transposition and implementation of Council Directive 2000/78/EC of 27 November 2000 establishing a general framework for equal treatment i ...[+++]

41. appelle à une réforme profonde de la gestion des carrières des salariés seniors actuellement pénalisés dès 50 ans à cause des discriminations à l'embauche, d'un accès insuffisant aux formations, notamment aux nouvelles technologies, de l'absence de reconnaissance des acquis de l'expérience et de la rareté des promotions professionnelles; rappelle que les restrictions liées à l'âge en matière de formation professionnelle sont discriminatoires et appelle les États membres à en informer clairement les employeurs et les formateurs; à cet effet, demande la transposition immédiate et l'application effective de la directive 2000/78/CE du Conseil du 27 novembre 2000 portant création d'un cadre général en faveur de l'égalité de traitement en m ...[+++]


42. Calls for a thorough reform of career management for senior employees, who are currently penalised from the age of 50 by discrimination on recruitment, inadequate access to training, particularly in new technology, the absence of recognition of acquired experience and the rarity of professional advancement; recalls that age bars in relation to skills training are discriminatory and calls on Member States to highlight this to employers and training providers; to that end, calls for the effective transposition and implementation of Directive 2000/78/EC as soon as possible which outlaws discrimination on the basis of age in training a ...[+++]

42. appelle à une réforme profonde de la gestion des carrières des salariés seniors actuellement pénalisés dès 50 ans à cause des discriminations à l'embauche, d'un accès insuffisant aux formations, notamment aux nouvelles technologies, de l'absence de reconnaissance des acquis de l'expérience et de la rareté des promotions professionnelles; rappelle que les restrictions liées à l'âge en matière de formation professionnelle sont discriminatoires et appelle les États membres à en informer clairement les employeurs et les formateurs; à cet effet, demande la transposition immédiate et l'application effective de la directive 2000/78/CE qui déclare illégale la discrimination fondée sur l'âge dans ...[+++]


In these tables, the light brown bars indicate obligations that flow directly from the Official Languages Act; the green bar indicates obligations related to the nature of the office; and the red and blue bars indicate obligations related to significant demand.

Dans ces tableaux, la couleur orange correspond aux obligations découlant directement de la Loi sur les langues officielles; le vert, aux obligations liées à la vocation du bureau; le rouge et le bleu aux obligations relatives à la demande importante.




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Date index: 2022-04-01
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