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Admitted on bail
Admitted to bail
Award criteria
Bailed
Brain death criteria
Brain-death criteria
Contract award criteria
Criteria for brain death
Criteria for the award of the contract
DoD Trusted Computer System Evaluation Criteria
Global principles of social accountability
Global standards of social accountability
Livestock feed production quality criteria
No bail-out clause
No bail-out principle
No bail-out rule
Orange Book
Quality criteria for livestock feed production
SA8000
SA8000 criteria
There are three criteria for the denying of bail.
Trusted Computer Systems Evaluation Criteria
Trusted Computing System Evaluation criteria

Traduction de «bail criteria » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ensure compliance with accounting information disclosure criteria | make sure disclosure criteria of accounting information is compliant | ensure compliance with disclosure criteria of accounting information | ensuring compliance with disclosure criteria of accounting information

assurer la conformité aux critères de divulgation des informations comptables


award criteria | contract award criteria | criteria for the award of the contract

critères d'attribution | critères d'attribution du marché


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés


Department of Defense Trusted Computer System Evaluation Criteria [ Trusted Computing System Evaluation criteria | Orange Book | DoD Trusted Computer System Evaluation Criteria | Trusted Computer Systems Evaluation Criteria ]

livre orange [ critères TCSEC ]


typology of quality criteria for livestock feed production | typology of quality standards for livestock feed production | livestock feed production quality criteria | quality criteria for livestock feed production

critères de qualité pour la production d’aliments pour animaux de rapport | critères de qualité pour la production d’aliments pour animaux d’élevage | critères de qualité pour la production d’aliments pour le bétail


An intermediate form of lichen myxedematosus (a form of mucin dermal deposit) which does not meet the criteria for either scleromyxedema or the localized form. Three clinical subtypes have been described and include scleromyxedema without monoclonal

lichen myxoedémateux atypique


no bail-out principle | no bail-out rule | no bail-out clause

clause de non-renflouement | principe du no bail out | règle du no bail-out


criteria for brain death [ brain-death criteria | brain death criteria ]

critères de la mort cérébrale


admitted to bail [ admitted on bail | bailed ]

mis en liberté sous caution [ admis à caution ]


global standards of social accountability | SA8000 criteria | global principles of social accountability | SA8000

SA8000
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Bill C-260 would apply after the bail criteria has been applied and the young person has been found to be ineligible for judicial interim release.

Le projet de loi C-260 entrerait en jeu une fois que les critères de caution auraient été appliqués et que le jeune serait jugé inadmissible à la mise en liberté provisoire par voie judiciaire.


The provision of the Young Offenders Act that is the subject of Bill C-260 takes effect after the bail criteria have been applied and the youth has been found to be ineligible for judicial interim release.

La disposition de la Loi sur les jeunes contrevenants qui fait l'objet du projet de loi C-260 entre en vigueur une fois que les critères concernant la caution ont été appliqués et que le jeune n'a pas été jugé admissible à une mise en liberté provisoire par voie judiciaire.


European Commission specifies criteria for banks to hold easily 'bail-inable' instruments in case of resolution // Brussels, 23 May 2016

La Commission européenne précise les critères de détention par les banques d'instruments se prêtant facilement à un renflouement interne en cas de résolution // Bruxelles, le 23 mai 2016


Today's proposed Delegated Regulation specifies the criteria that authorities responsible for resolving banks will need to consider when setting the minimum requirements for own funds and eligible liabilities (MREL) – or easily 'bail-inable' instruments - for the purpose of loss absorption and recapitalisation of banks.

Le règlement délégué présenté aujourd'hui précise les critères à l'aune desquels les autorités chargées de la résolution bancaire devront fixer des exigences minimales de détention de fonds propres et d'engagements éligibles (ci-après, l'«EMEE»), c'est-à-dire d'instruments se prêtant facilement à un renflouement interne, aux fins de l’absorption des pertes et de la recapitalisation des banques.


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where the decision that relates to the minimum requirement on own funds and eligible liabilities provides that such requirement is partially met at consolidated or individual level for the Union parent undertaking through contractual bail-in instruments, the decision shall also include details demonstrating the satisfaction of the group-level resolution authority that the instruments qualify as a contractual bail-in instruments in accordance to the criteria set in Article 45(14) of Directive 2014/59/EU.

lorsque la décision concernant l'exigence minimale de fonds propres et d'engagements éligibles prévoit que cette exigence est partiellement respectée au niveau consolidé ou au niveau individuel de l'entreprise mère dans l'Union au moyen d'instruments de renflouement interne contractuels, cette décision précise sur quels éléments l'autorité de résolution au niveau du groupe se fonde pour considérer que les instruments en question sont des instruments de renflouement interne contractuels au sens des critères énoncés à l'article 45, paragraphe 14, de la directive 2014/59/UE.


2. Where the decision that relates to the minimum requirement on own funds and eligible liabilities provides that this is partially met at consolidated or individual level for the Union parent undertaking or any of the group's subsidiaries through contractual bail-in instruments, the decision shall also include details demonstrating the satisfaction of the resolution authorities that the instruments qualify as contractual bail-in instruments in accordance with the criteria set out in Article 45(14) of Directive 2014/59/EU.

2. Lorsque la décision concernant l'exigence minimale de fonds propres et d'engagements éligibles prévoit que cette exigence est partiellement respectée au niveau consolidé ou au niveau individuel de l'entreprise mère dans l'Union ou de l'une quelconque des filiales du groupe au moyen d'instruments contractuels de renflouement interne, cette décision précise sur quels éléments les autorités de résolution se fondent pour considérer que les instruments en question sont des instruments de renflouement interne contractuels au sens des critères énoncés à l'article 45, paragraphe 14, de la directive 2014/59/UE.


One is bail, where the decision to detain is for different purposes and according to different criteria, in which case you do not need a direct comparison necessarily between the two because the decision to imprison after conviction is for a different purpose and follows different criteria.

La première a rapport au cautionnement. Dans ce cas-là, on décide de détenir la personne pour des raisons et critères différents; il ne faut donc pas nécessairement faire une comparaison directe entre les deux, puisque la décision de détenir la personne après le prononcé de la peine repose sur d'autres raisons et d'autres critères.


(80)The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Unionin order to: specifythe definitions of "critical functions" and "core business lines", specify the circumstances when an institution is failing or likely to fail specify the circumstances when the asset separation tool should be applied specify the liabilities excluded from the scope of application of the bail-in tool, specify the circumstances when exclusion from the bail-in tool is necessary to ensure the continuation of critical operations and core business lines, specify the ...[+++]

(80)La Commission devrait être habilitée à adopter des actes délégués, conformément à l’article 290 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, aux fins suivantes: préciser la définition des «fonctions critiques» et des «activités fondamentales»; préciser les circonstances dans lesquelles la défaillance d'un établissement est avérée ou prévisible; préciser les circonstances dans lesquelles il y a lieu de recourir à l’instrument de séparation des actifs; préciser les engagements exclus du champ d’application de l’instrument de renflouement interne; préciser les circonstances nécessitant une exclusion du champ d'application de cet instrument afin d'assurer la poursuite d'opérations critiques et d'activités fondamentales; pré ...[+++]


Within the limits set out in paragraph 2b, in order to ensure that the entity referred to in Article 2 can be resolved by the application of the resolution tools including, where appropriate, the bail–in tool, in a way that meets the resolution objectives, the determination referred to in paragraph 1 shall be made on the basis of the following criteria:

Dans les limites fixées au paragraphe 2 ter, afin d'obtenir que la résolution de l'entité visée à l'article 2 puisse être assurée par l'application des instruments de résolution, dont, le cas échéant, l'instrument de renflouement interne, d'une manière qui réponde aux objectifs de la résolution, la détermination visée au paragraphe 1 est effectuée selon les critères suivants:


There are three criteria for the denying of bail.

Trois critères permettent de refuser une libération sous caution.


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