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Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad ball handing
Bad catching
Bad debt account
Bad debt provision
Bad debt reserve
Bad debts reserve
Bad reception
Curtail spending
Cut back on spending
Cut down on expenses
Cut expenditures
Cut spending
Double touch
Expenditure review
Flexible spending account
Government spending review
Health care expense account
Health care reimbursement account
Health care spending account
Health services spending account
Health spending account
Health spending plan
Now it has gone deeper than just bad spending.
Provision for bad and doubtful debts
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Provision for uncollectible accounts
Re-align spending
Realign spending
Reallocate spending
Reserve for bad debts
Reserve for doubtful debts
Restrain spending
Shift spending
Spending agencies
Spending departments
Spending review

Vertaling van "bad spending " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


health care spending account | health care reimbursement account | health care expense account | health spending account | health spending plan | health services spending account | flexible spending account

compte gestion-santé | compte de gestion santé


allowance for doubtful accounts | allowance for bad debts | bad debts reserve | provision for bad debts | bad debt account

provision pour créances douteuses | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances


reallocate spending [ re-align spending | realign spending | shift spending ]

réaffecter les dépenses


cut expenditures [ cut spending | curtail spending | restrain spending | cut down on expenses | cut back on spending ]

diminuer les dépenses [ comprimer les dépenses | tailler dans les dépenses | couper dans les dépenses | réduire les dépenses | réduire les frais | couper les dépenses ]


bad debt reserve | provision for bad and doubtful debts | provision for bad debts | provision for doubtful debts | reserve for doubtful debts

provision pour créances douteuses | réserve pour créances douteuses


allowance for doubtful accounts | allowance for bad debts | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts | provision for uncollectible accounts

provision pour créances douteuses | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | provision pour créances irrécouvrables


bad ball handing | bad catching | bad reception | double touch

double touche | drible en l'air | mauvaise réception


spending agencies | spending departments

organisme dépensier


expenditure review | government spending review | spending review

réexamen des dépenses
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With the Reform Party as the official opposition, and these Liberals know it, the government is finally going to learn the difference between good spending and bad spending.

Le Parti réformiste forme l'opposition officielle et les libéraux savent, par conséquent, que le gouvernement va finalement devoir apprendre à faire la différence entre de bonnes dépenses et de mauvaises dépenses.


Furthermore, the Auditor General told us yesterday that the federal government had a bad spending habit.

D'ailleurs, le vérificateur général nous a dit hier que dépenser était une mauvaise manie du fédéral.


Mr. Speaker, if the minister is able to pick up her phone and call Canada Post to find out about the NDP's bad spending, why was this government not able to pick up the phone and give an answer to the Quebec minister who asked for no-fly zones on October 24 of last year and to address the issue that same day?

Monsieur le Président, si la ministre est capable de prendre son téléphone et d'appeler Postes Canada pour avoir des réponses sur les mauvaises dépenses du NPD, pourquoi ce gouvernement était-il incapable de prendre son téléphone, de répondre au ministre du Québec qui lui demandait des zones d'exclusion aérienne le 24 octobre dernier et de régler cela la journée même?


We are also spending taxpayers’ monies on propping up companies that have failed and are being badly governed, as well as badly run banks.

À côté de cela, nous dépensons l’argent des contribuables pour renflouer des entreprises mal administrées qui ont fait faillite ainsi que des banques mal gérées.


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We continue to pretend that EU economies are not as badly contaminated by bad debt and slump as elsewhere, yet even in Germany output is falling at the staggering annualised rate of 8% and government finances everywhere are stretched to the limit as tax revenue falls and welfare spending rises, and as governments take over private debts and try vainly to stimulate growth.

Nous continuons à prétendre que les économies européennes ne sont pas aussi contaminées par des créances douteuses et des baisses soudaines qu’ailleurs, pourtant même en Allemagne la production recule au taux annuel stupéfiant de 8 % et partout, les finances publiques sont utilisées au maximum vu que les recettes fiscales baissent et que les dépenses sociales augmentent, et vu que les gouvernements prennent en charge des dettes privées et essaient vainement de stimuler la croissance.


The problem is that these guidelines have been the same for the last 15 years: employment flexibility, immigration to renew the population and provide cheap labour, deregulation of public services, wage restraint, Malthusian budgetary policies, liberalisation of external trade, competition, etc. This array is well known and so are its results: unemployment, lower spending power and increased poverty, de-industrialisation, social disintegration, etc. It is time for us to ask: is it because the Member States are not diligent enough in obeying orders that things are going badly, or rathe ...[+++]

Le problème, c'est que ces orientations sont les mêmes depuis 15 ans: flexibilité du travail, immigration pour renouveler les populations et fournir une main-d'œuvre bon marché, dérégulation des services publics, modération salariale, politiques budgétaires malthusiennes, libéralisation du commerce extérieur, concurrence.La panoplie est connue et ses résultats aussi: chômage, baisse du pouvoir d'achat et accroissement de la pauvreté, désindustrialisation, désintégration sociale.Il serait temps de s'interroger: est-ce parce que les États ne se plient pas assez aux ordres que les choses vont mal, ou au contraire parce qu'ils s'y plient tro ...[+++]


Now it has gone deeper than just bad spending.

Maintenant, c'est pire que de l'argent mal dépensé.


The good news here is that spending related to the Lisbon Strategy has been increased by EUR 2.5 billion, but there is bad news in that this spending will amount to barely EUR 74 billion compared with the EUR 371 billion earmarked for agricultural policy and natural resources, as well as the EUR 308 billion earmarked for cohesion policy.

Ici, la bonne nouvelle, c’est que les dépenses liées à la stratégie de Lisbonne ont été augmentées de 2,5 milliards d’euros, mais il y a une mauvaise nouvelle: ces dépenses se monteront à 74 milliards d’euros à peine, par rapport aux 371 milliards d’euros consacrés à la politique agricole et aux ressources naturelles, et aux 308 milliards d’euros dédiés à la politique de cohésion.


We are asking to be told where money is spent badly; if a Member State is spending badly, we want it to be said that that State is spending badly, that it is not Brussels.

Si un État membre dépense mal l’argent, nous voulons que l’on dise que c’est l’État membre qui dépense mal l’argent, et non Bruxelles.


We are rapidly approaching a point where we will be working for governments full time just to pay for their debt creating policies and bad spending decisions.

Nous approchons rapidement du point où nous travaillerons à plein temps pour les gouvernements, simplement pour payer les politiques créatrices de déficit et leurs mauvaises décisions sur le plan des dépenses.


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