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4x2 unit
Assess performance of rail operations
Assess performance of railroad operations
Axle behaviour
Axle load
Axle performance
Axle weight
Bearing axle
Conduct performance assessments of rail operations
Dead axle
Drive axle
Driven axle
Driving axle
Lazy axle
Live axle
Live rear axle
Load per axle
Motor axle
Non-driven axle
Non-driving axle
Non-powered axle
Perform rail operations performance evaluations
Powered axle
Rigid live axle
Rigid rear-driving axle
Single engine overhung scraper
Single engine two-axle scraper
Solid rear axle
Split rear axle
Tag axle
Tag-along axle
Trailer axle
Trailing axle
Travelling axle
Two axle all wheel scraper
Two axle scraper
Two axle scraper combination
Two-axle all-wheel scraper combination
Weight per axle

Vertaling van "axle performance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
axle behaviour | axle performance

comportement des essieux | tenue des essieux


powered axle | driven axle | live axle | driving axle | drive axle | motor axle | travelling axle

pont moteur | essieu moteur | essieu motorisé


tag axle | trailing axle | tag-along axle | lazy axle | bearing axle | trailer axle

essieu traîné | essieu porteur suiveur | essieu suiveur | essieu traînard | essieu porteur traînard | donkey | essieu de type donkey


two-axle all-wheel scraper combination [ 4x2 unit | single engine overhung scraper | single engine two-axle scraper | two axle all wheel scraper | two axle scraper combination | two axle scraper ]

scraper automoteur [ décapeuse automotrice ]


non-powered axle [ non-driven axle | non-driving axle | dead axle | trailing axle ]

essieu non moteur


rigid rear-driving axle | rigid live axle | split rear axle | live rear axle | solid rear axle

pont rigide | pont arrière rigide | essieu arrière rigide | pont non suspendu


axle load | axle weight | load per axle | weight per axle

charge à l’essieu | charge par essieu | poids par essieu


powered axle [ driven axle | driving axle | live axle ]

pont moteur [ essieu rigide moteur | essieu moteur ]


drive axle | driving axle | powered axle

arbre moteur | essieu moteur


assess performance of railroad operations | conduct performance assessments of rail operations | assess performance of rail operations | perform rail operations performance evaluations

évaluer les performances d’opérations ferroviaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘technically permissible maximum mass on the axle’ (m) means the mass corresponding to the maximum permissible static vertical load transmitted to the ground by the wheels of the axle, on the basis of the construction features of the axle and of the vehicle and their design performances.

13) «masse maximale techniquement admissible sur l’essieu» (m): la masse correspondant à la charge verticale statique maximale admissible transmise au sol par les roues de l’essieu, sur la base des caractéristiques de construction de l’essieu et du véhicule et de leur conception.


‘technically permissible maximum mass on a group of axles’ (μ) means the mass corresponding to the maximum permissible static vertical load transmitted to the ground by the wheels of the group of axles, on the basis of the construction features of the group of axles and of the vehicle and their design performances.

14) «masse maximale techniquement admissible sur un groupe d’essieu» (μ): la masse correspondant à la charge verticale statique maximale admissible transmise au sol par les roues du groupe d’essieux, sur la base des caractéristiques de construction du groupe d’essieux et du véhicule et de leur conception.


a framework directive to establish the principles of infrastructure charging and a pricing structure, including a common methodology to incorporate internal and external costs and aiming to create the conditions for fair competition between modes (a) In the case of road transport, charges will vary according to the vehicle's environmental performance (exhaust gas emissions and noise), the type of infrastructure (motorways, trunk and urban roads), distance covered, axle weight and degree of congestion (b) In the case of rail transport, ...[+++]

une directive-cadre sur les principes de tarification de l'usage des infrastructures et la structure des redevances, comprenant une méthodologie commune de la tarification des coûts internes et externes et visant à créer une concurrence équitable entre les modes.a) Dans le secteur des transports routiers, les redevances seront modulées en fonction des performances environnementales des véhicules (émissions de gaz et de bruit), du type d'infrastructure utilisé (autoroutes, routes nationales et urbaines), de la distance parcourue, du poids et du niveau de congestion.b) Dans le secteur ferroviaire, les redevances seront modulées selon la ra ...[+++]


‘Technically permissible maximum mass per axle’ means the mass corresponding to the maximum permissible static vertical load transmitted to the ground by the wheels of the axle, on the basis of the construction features of the axle and of the vehicle and their design performances irrespective from the load capacity of the tyres or tracks.

par «masse maximale techniquement admissible par essieu», on entend la masse correspondant à la charge verticale statique maximale admissible transmise au sol par les roues de l’essieu, sur la base des caractéristiques de construction de l’essieu et du véhicule et de leur conception, indépendamment de la capacité de charge des pneumatiques ou des chenilles.


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a description of operation in normal mode, including the operational characteristics and limitations of the unit (e.g. vehicle gauge, maximum design speed, axle loads, brake performance, compatibility with train detection systems),

une description de l’exploitation en mode normal, y compris les caractéristiques d’exploitation et les limites de l’unité (par exemple, gabarit de véhicule, vitesse de conception maximale, charges à l’essieu, performances de freinage, compatibilité avec les systèmes de détection des trains),


‘technically permissible maximum mass on a group of axles’ (μ) means the mass corresponding to the maximum permissible static vertical load transmitted to the ground by the wheels of the group of axles, on the basis of the construction features of the group of axles and of the vehicle and their design performances;

14) «masse maximale techniquement admissible sur un groupe d’essieu» (μ): la masse correspondant à la charge verticale statique maximale admissible transmise au sol par les roues du groupe d’essieux, sur la base des caractéristiques de construction du groupe d’essieux et du véhicule et de leur conception;


‘technically permissible maximum mass on the axle’ (m) means the mass corresponding to the maximum permissible static vertical load transmitted to the ground by the wheels of the axle, on the basis of the construction features of the axle and of the vehicle and their design performances;

13) «masse maximale techniquement admissible sur l’essieu» (m): la masse correspondant à la charge verticale statique maximale admissible transmise au sol par les roues de l’essieu, sur la base des caractéristiques de construction de l’essieu et du véhicule et de leur conception;


Brake forces per axle (N)(see point 4.2, Appendix 1 of Annex VII)Axle 1T1 = .% PeT1 = .% PeAxle 2T2 = .% PeT2 = .% PeAxle 3T3 = .% PeT3 = .% PePredicted actuator stroke (mm)(see point 4.3.1.1, Appendix 1 of Annex VII)Axle 1S1 = .S1 = .Axle 2S2 = .S2 = .Axle 3S3 = .S3 = .Average output thrust (N)(see point 4.3.1.2, Appendix 1 of Annex VII)Axle 1ThA1 = .ThA1 = .Axle 2ThA2 = .ThA2 = .Axle 3ThA3 = .ThA3 = .Braking performance (N)(see point 4.3.1.4, Appendix 1 of Annex VII)Axle 1T1 = .T1 = .Axle 2T2 = .T2 = .Axle 3T3 = .T3 = .Type 0 subjec ...[+++]

Énergie absorbée par essieu, N (voir point 4.2 de l'appendice I de l'annexe VII) Essieu 1T1 = .% PeT1 = .% PeEssieu 2T2 = .% PeT2 = .% PeEssieu 3T3 = .% PeT3 = .% PeCourse calculée du récepteur (mm)(voir point 4.3.1.1 de l'appendice I de l'annexe VII) Essieu 1S1 = .S1 = .Essieu 2S2 = .S2 = .Essieu 3S3 = .S3 = .Poussée moyenne du récepteur (N)(voir point 4.3.1.2 de l'appendice I de l'annexe VII) Essieu 1ThA1 = .ThA1 = .Essieu 2ThA2 = .ThA2 = .Essieu 3ThA3 = .ThA3 = .Efficacité de freinage (N)(voir point 4.3.1.4 de l'appendice 1 de l'annexe VII)Essieu 1T1 = .T1 = .Essieu 2T2 = .T2 = .Essieu 3T3 = .T3 = .Résultat d'essai du type 0 sur la re ...[+++]


v1=initial speed (km/h) v2=final speed (km/h) Po=mass of the drawing vehicle (kg) under test conditions P1=mass of the trailer borne by the non-braked axle(s) (kg) P2=mass of the trailer borne by the braked axle (kg) 3.2.Inertia dynamometer tests 3.2.1.The test machine shall have a rotary inertia simulating that part of the linear inertia of the vehicle mass acting upon one wheel, necessary for the cold performance and residual performance tests, and capable of being operated at constant speed for the purpose of the test described in ...[+++]

3.2.Essais dynamométriques par inertie 3.2.1.La machine d'essai doit avoir une inertie rotative simulant la partie de l'inertie linéaire de la masse du véhicule agissant sur une roue, qui est nécessaire aux essais de performance à froid et de performance résiduelle, et doit pouvoir fonctionner à une vitesse constante pour les besoins de l'essai décrit aux points 3.5.2 et 3.5.3 ci-après.




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'axle performance' ->

Date index: 2021-09-17
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