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Air safety
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Attributed aviation emissions
Aviation SARP
Aviation emission report
Aviation safety
Aviation security
Aviation standards and recommended practices
Cap-and-trade system
Carbon market
ETS
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Historical aviation emissions
ICAO
Inductively coupled argon plasma spect
Inductively coupled plasma emission spectroscopy
Inductively-coupled plasma-atomic emission spectroscopy
International Civil Aviation Organisation
International Civil Aviation Organization
International emissions trading
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
Official aviation standards and recommended practices
Prepare aviation equipment for training purposes

Traduction de «aviation emissions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
historical aviation emissions

émissions historiques du secteur de l'aviation


aviation emission report

déclaration d'émissions du secteur de l'aviation


attributed aviation emissions

émissions de l’aviation attribuées


International Civil Aviation Organisation aviation operating practices | official aviation standards and recommended practices | aviation SARP | aviation standards and recommended practices

normes et pratiques recommandées en matière d'aviation


International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]

Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


arrange aviation equipment and facilities for training activities | facilitate aviation training through preparation of equipment and facilities | prepare aviation equipment and facilities for training purposes | prepare aviation equipment for training purposes

préparer des équipements et des installations aéronautiques à des fins de formation


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


inductively-coupled plasma-atomic emission spectroscopy [ inductively coupled plasma atomic emission spectroscopy | inductively coupled plasma optical emission spectroscopy | inductively coupled plasma emission spectroscopy | inductively coupled argon plasma emission spectroscopy | inductively coupled argon plasma spect ]

spectroscopie d'émission avec plasma induit par haute fréquence [ SE/PIHF | spectroscopie d'émission de plasma induit par haute fréquence | spectroscopie d'émission avec plasma inductif HF | spectroscopie d'émission optique avec une source de plasma d'argon induit par haute fréquence ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to facilitate progress towards a global approach to tackle aviation emissions at the International Civil Aviation Organisation, the Council and the European Parliament decided to defer the enforcement of certain obligations arising prior to the 38th session of the ICAO Assembly under Directive 2003/87/EC (1) which established the EU's emissions trading system (ETS).

En vue de faciliter le passage à une approche globale de la réduction des émissions du transport aérien au sein de l'Organisation de l’aviation civile internationale, le Conseil et le Parlement européen ont décidé de reporter l’application de certaines obligations nées avant la 38e session de l’Assemblée de l’OACI en vertu de la directive 2003/87/CE (1), qui a établi le système d’échange de quotas d’émission (SEQE) de l’Union européenne.


Partly at the instigation of the EU, inter alia through the suspension of Directive 2008/101/EC (directive including aviation activities in the greenhouse gas emission allowance trading scheme) for operators flying to or from the European Economic Area (EEA) by the ‘stop the clock’ decision of early 2013, the International Civil Aviation Organization (ICAO) Assembly decided on 4 October 2013, in line with the roadmap adopted for 2016 — the date of the next three-yearly ICAO meeting — to draw up a worldwide market-based mechanism for international aviation emissions and if approved, apply it from 2020.

En partie grâce à l'action de l'UE, et notamment du moratoire — la décision dite «suspensive» de début 2013 — sur l'application de la directive 2008/101/CE (intégration des activités aériennes dans le système communautaire d’échange de quotas d’émission de gaz à effet de serre) aux compagnies aériennes assurant des vols à destination ou en provenance de l'espace économique européen (EEE), l'Assemblée de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) a décidé, le 4 octobre 2013, d'élaborer d'ici 2016 (prochaine réunion triennale de l'OACI), au moyen de la feuille de route approuvée, un mécanisme mondial, fondé sur le marché, ...[+++]


6. RECALLS that a measure applied to aviation and maritime transport should have the primary goal to allow for the sector to contribute through mitigation to the 2 degree objective established by the UNFCCC; REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and could generate large financial flows, as highlighted in the AGF and the G20 reports; In this context, TAKES NOTE of the Commission's work on carbon pricing of international aviation and maritime transport and the options under consideration in the context of ICAO and IMO for global measures to address emissions in the aviation and maritime sec ...[+++]

6. RAPPELLE qu'une mesure appliquée au transport aérien et maritime devrait avoir pour finalité première de permettre à ce secteur de contribuer, par des efforts d'atténuation, à l'objectif de 2° C fixé par la CCNUCC; RÉAFFIRME que la tarification du carbone dans le secteur du transport aérien et maritime international générerait le signal de prix nécessaire pour obtenir, de façon efficace, des réductions plus importantes des émissions provenant de ce secteur et pourrait occasionner d'importants flux financiers, comme l'indiquent les rapports du Groupe consultatif sur le financement de la lutte contre le changement climatique et du G20; ...[+++]


In 2012, the aviation emissions cap will be set at 97% of the 2004-06 average aviation emissions and in the period from 2013 to 2020 the cap is reduced to 95%.

En 2012, le plafond des émissions de l'aviation sera fixé à 97 % des émissions moyennes de l'aviation sur la période 2004-2006, et il sera ramené à 95 % pour la période comprise entre 2013 et 2020.


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Is inclusion of aviation into the EU ETS the only action that the EU takes to reduce aviation emissions?

L'inclusion de l'aviation dans le SEQE est-elle la seule mesure prise par l'UE pour réduire les émissions du secteur aérien?


The environmental impact of including aviation in the EU ETS will be significant because aviation emissions, which are currently growing rapidly, will be capped at below their average level in 2004-2006.

L'inclusion de l'aviation dans le SEQE aura un impact considérable sur le plan environnemental car les émissions du transport aérien, qui connaissent actuellement une augmentation rapide, seront plafonnées à un niveau qui est inférieur à leur niveau moyen sur la période 2004-2006.


The potential reduction in harmful emissions through optimised routing is estimated at 6 to 12% of total aviation emissions.

Selon des estimations, la réduction potentielle des émissions néfastes grâce à l’optimisation des itinéraires représenterait entre 6 % et 12 % du total des émissions du secteur de l’aviation.


By contrast, the concept of voluntary emissions trading as well as incorporating international aviation emissions into States’ existing emissions trading schemes has been explicitly endorsed by ICAO.

En revanche, l’idée d’échange des droits d’émission sur base volontaire de même que celle d’intégrer les émissions dues au transport aérien international dans les systèmes existants d’échange des droits d’émission des États a été expressément approuvée par l’OACI.


Based on this figure for average annual aviation emissions in 2004-2006, the number of aviation allowances to be created in 2012 amounts to 212,892,052 tonnes of CO2 , and the number of aviation allowances to be created each year from 2013 onwards amounts to 208,502,525 tonnes of CO2.

Sur la base de ce chiffre correspondant aux émissions annuelles moyennes de l'aviation pendant la période 2004‑2006, le nombre de quotas pour l'aviation à créer en 2012 s'élève à 212,892,052 tonnes de CO2 et le nombre de quotas à créer chaque année à partir de 2013 s'élève à 208,502,525 tonnes de CO2.


95 % of the average emissions over the 2004-2006 period is set as the annual cap* for aviation emissions for the period from 2013 to 2020.

Le plafond * annuel des émissions de l’aviation pour la période comprise entre 2013 et 2020 est fixé à 95 % des émissions moyennes de l’aviation sur la période 2004-2006.


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