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Breeze settling pond
Breeze settling tank
Confer in judicial cases
Decanting basin
Fall velocity
Final clarification basin
Final clarification tank
Final clarifier
Final sedimentation tank
Final settling basin
Final settling tank
Free settling
Free-settling
Negotiate in legal cases
Omnibus I Directive
Secondary settling basin
Secondary settling tank
Settle in judicial cases
Settle in legal cases
Settlement tank
Settling basin
Settling chamber
Settling in Canada
Settling in your own downwash
Settling pit
Settling pond
Settling rate
Settling tank
Settling tank for quenching water
Settling velocity
Settling with power
Terminal fall velocity
Terminal settling velocity
Unhindered settling
Vortex ring condition
Vortex ring state
Vortex-ring state

Vertaling van "authorities to settle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
breeze settling pond | breeze settling tank | settling basin | settling pond | settling tank for quenching water

bassin de décantation de l'eau d'extinction


final sedimentation tank [ final settling tank | final settling basin | final clarifier | secondary settling tank | secondary settling basin | final clarification tank | final clarification basin ]

clarificateur [ décanteur secondaire | décanteur final ]


decanting basin | settlement tank | settling pit | settling pond | settling tank

bassin de décantation | décanteur


settling velocity | terminal settling velocity | settling rate | fall velocity | terminal fall velocity

vitesse de sédimentation | vitesse limite de sédimentation | vitesse de chute | vitesse limite de chute


settling tank | settling basin | settling chamber

décanteur | bassin de décantation


free-settling [ unhindered settling | free settling ]

sédimentation libre [ sédimentation diffuse | décantation diffuse | sédimentation en chute libre ]


Settling in Canada - Information for people intending to settle in Canada [ Settling in Canada ]

S'établir au Canada - Renseignements pour les gens qui désirent s'établir au Canada [ S'établir au Canada ]


Directive 2010/78/EU amending Directives 98/26/EC, 2002/87/EC, 2003/6/EC, 2003/41/EC, 2003/71/EC, 2004/39/EC, 2004/109/EC, 2005/60/EC, 2006/48/EC, 2006/49/EC and 2009/65/EC in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Banking Authority), the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus I Directive

directive Omnibus I | Directive 2010/78/UE du Parlement européen et du Conseil du 24 novembre 2010 modifiant les directives 98/26/CE, 2002/87/CE, 2003/6/CE, 2003/41/CE, 2003/71/CE, 2004/39/CE, 2004/109/CE, 2005/60/CE, 2006/48/CE, 2006/49/CE et 2009/65/CE en ce qui concerne les compétences de l’Autorité européenne de surveillance (Autorité bancaire européenne), l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles) et l’Autorité européenne de surveillance (Autorité européenne des marchés financiers


settle in judicial cases | settle in legal cases | confer in judicial cases | negotiate in legal cases

négocier dans des affaires juridiques


vortex ring state | vortex-ring state | settling in your own downwash | settling with power | vortex ring condition

état de vortex
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If competent authorities or Deposit Guarantee Schemes cannot reach an agreement or if there is a dispute about the interpretation of such agreement, the European Banking Authority shall settle disagreements pursuant to [Article 11 of the EBA regulation].

Si les autorités compétentes ou les systèmes de garantie des dépôts ne parviennent pas à passer un accord, ou si l'interprétation d'un tel accord donne lieu à un différend, l'Autorité bancaire européenne règle ce différend conformément à [l'article 11 du règlement ABE].


ESMA should act within the scope of this Regulation by safeguarding the stability of financial markets in emergency situations, ensuring the consistent application of Union rules by national supervisory authorities and settling disagreements between them.

L'AEMF devrait agir dans le cadre du présent règlement en préservant la stabilité des marchés financiers dans les situations d'urgence, en veillant à l'application cohérente des règles de l'Union par les autorités nationales de surveillance et en réglant leurs éventuels désaccords.


(7) ESMA should act within the scope of this Regulation by safeguarding the stability of financial markets in emergency situations and ensuring the consistent application of Union rules by national supervisory authorities and settling disagreements between them.

(7) L'AEMF devrait agir dans le cadre du présent règlement en préservant la stabilité des marchés financiers dans les situations d'urgence, en veillant à l'application cohérente des règles de l'Union par les autorités nationales de surveillance et en réglant leurs éventuels désaccords.


26. Urges the international and local authorities to settle the legal status of the stateless Roma, Ashkali and Egyptians living in Kosovo, including their rights of ownership; calls on the authorities to improve the situation of these communities by guaranteeing equal access to mainstream quality education and, where possible, to education in their mother tongue, by granting access to the labour market and to healthcare, by providing adequate sanitary and housing conditions and by ensuring participation in social and political life;

26. invite instamment les autorités locales et internationales à régler le statut juridique des apatrides roms, ashkali et égyptiens vivant au Kosovo, y compris leur droit à la propriété; demande aux autorités d'améliorer la situation de ces communautés en leur garantissant un accès égal à une éducation de qualité, telle qu'accessible à l'ensemble de la population, et, si possible, à une éducation dans leur langue maternelle, en leur donnant accès au marché de l'emploi et aux soins de santé, en leur offrant des conditions sanitaires ...[+++]


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26. Urges the international and local authorities to settle the legal status of the stateless Roma, Ashkali and Egyptians living in Kosovo, including their rights of ownership; calls on the authorities to improve the situation of these communities by guaranteeing equal access to mainstream quality education and, where possible, to education in their mother tongue, by granting access to the labour market and to healthcare, by providing adequate sanitary and housing conditions and by ensuring participation in social and political life;

26. invite instamment les autorités locales et internationales à régler le statut juridique des apatrides roms, ashkali et égyptiens vivant au Kosovo, y compris leur droit à la propriété; demande aux autorités d'améliorer la situation de ces communautés en leur garantissant un accès égal à une éducation de qualité, telle qu'accessible à l'ensemble de la population, et, si possible, à une éducation dans leur langue maternelle, en leur donnant accès au marché de l'emploi et aux soins de santé, en leur offrant des conditions sanitaires ...[+++]


25. Urges the international and local authorities to settle the legal status of the stateless Roma, Ashkali and Egyptians living in Kosovo, including their rights of ownership; calls on the authorities to improve the situation of these communities by guaranteeing equal access to mainstream quality education and, where possible, to education in their mother tongue, granting access to the labour market and to healthcare, providing adequate sanitary and housing conditions and ensuring participation in social and political life;

25. invite instamment les autorités locales et internationales à régler le statut juridique des apatrides roms, ashkali et égyptiens vivant au Kosovo, y compris leur droit à la propriété; demande aux autorités d'améliorer la situation de ces communautés en leur garantissant un accès égal à une éducation traditionnelle de qualité et, si possible, à une éducation dans leur langue maternelle, en leur donnant accès au marché de l'emploi et aux soins de santé, en leur offrant des conditions sanitaires et de logement correctes et en veillant à leur participation à la vie sociale et politique;


In order to ensure efficient and effective supervision and a balanced consideration of the positions of the competent authorities in different Member States, the Authority should be able to settle disagreements in cross-border situations between those competent authorities with binding effect, including within colleges of supervisors.

Pour assurer une surveillance efficiente et effective et une prise en compte équilibrée des points de vue des autorités compétentes d’États membres différents, l’Autorité devrait être habilitée à imposer un règlement des différends dans des situations transfrontalières entre ces autorités compétentes, y compris au sein des collèges d’autorités de surveillance.


9. Commends Croatia for the positive and leading role it plays in south-eastern Europe and welcomes in this respect the activities of the Croatian Government in its current capacity as Chairman-in-Office of the South-East European Cooperation Process; urges the Croatian authorities to settle once and for all the border issues with neighbouring countries;

9. félicite la Croatie pour son influence positive et dominante en Europe du Sud-Est et salue à ce propos les activités du gouvernement croate en sa qualité actuelle de président en exercice du Processus de coopération dans l'Europe du Sud-Est; exhorte les autorités croates à résoudre une fois pour toutes les problèmes de frontières avec les pays voisins;


In 16 MS this cooperation amongst authorities is settled in written cooperation agreements.

Dans 16 États membres, cette coopération entre autorités est établie dans des accords de coopération écrits.


The Commission reminded the Member State of the final deadline of 31 March 2003 referred to in the second subparagraph of Article 52(4) of Regulation (EC) No 1260/1999 and held long discussions with the national authorities to settle the outstanding problems relating to closure of the programming period.

La Commission a rappelé à l'État membre la date limite du 31 mars 2003 visée à l'article 52, quatrième paragraphe, deuxième alinéa, du règlement 1260/99, et elle a eu une longue concertation avec les autorités nationales pour régler les problèmes en suspens entravant la clôture de cette période de programmation.


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