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Apply cross-reference tools for product determination
Consult iconographic sources
Counter-check
Cross balance
Cross balancing
Cross check
Cross checking
Cross reference iconographic sources
Cross verification
Cross-check
Cross-check penalty
Cross-checking
Cross-checking matrix
Cross-checking penalty
Crosschecking
Crossed check
Crossed cheque
Double check
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Study iconographic sources

Vertaling van "authorities to cross-check " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cross-checking penalty | cross-check penalty | cross-checking | cross-check

pénalité pour double-échec | pénalité pour double échec | punition pour double-échec | punition pour double échec | double-échec | double échec


apply cross-reference tools for product determination | implement cross checking processes for production classification | apply cross-reference tools for product identification | implement cross checking processes for production analysis

utiliser des outils de référence croisée pour identifier des produits


cross check | cross verification | double check | double verification

reconnaissance contradictoire


cross checking [ cross check | cross balancing ]

recoupement [ contre-vérification | comparaison ]


cross-checking [ crosschecking | cross-check ]

double échec [ charge avec le bâton | charge avec la crosse ]








cross-checking matrix

matrice de vérification du réacheminement


check iconographic sources: verify iconographic sources | study iconographic sources | consult iconographic sources | cross reference iconographic sources

consulter des sources iconographiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the Member State of destination to inform the Member State of import if the VAT number of the customer, albeit valid, had been used by the importer without their knowledge; the tax authorities to cross-check the customs information with the VAT recapitulative statements and to detect undervaluation at the moment of import, designed to avoid customs duties; automated access to the VAT Information Exchange System (VIES) by customs authorities responsible for checking the conditions for the VAT exemption in customs procedures 42 and 63.

à l'État membre de destination d'informer l'État membre d'importation que le numéro de TVA de l'acquéreur ou du preneur, quoique valide, a été utilisé par l'importateur à leur insu; aux autorités fiscales de recouper les informations douanières avec les états récapitulatifs de TVA et de déceler, au moment de l'importation, les cas de sous-évaluation visant à éluder les droits de douane; aux autorités fiscales chargées de vérifier les conditions d'exonération de la TVA dans les régimes douaniers 42 et 63 de bénéficier d'un accès automatisé au système d'échange d'informations sur la TVA (VIES).


152. Calls on the Commission to set up a system for the exchange of information between national audit authorities so that accounting entries for transactions between two or more Member States may be cross-checked, with a view to combating cross-border fraud affecting the Structural Funds and, in view of the new arrangements applying under the 2014-2020 multiannual financial framework, the ESI funds (European Social Fund (ESF), Cohesion Fund (CF), European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD), European Maritime and Fisherie ...[+++]

152. demande à la Commission de prévoir un système d'échange d'information entre les autorités nationales de contrôle, afin de permettre une comparaison des écritures comptables croisées relatives aux transactions entre deux ou plusieurs États membres pour lutter contre les fraudes transnationales au niveau des Fonds structurels, et, dans la perspective des nouvelles dispositions du cadre financier pluriannuel 2014-2020, dans la catégorie plus large de fonds relevant du CSC (Fonds social européen-FSE, Fonds européen de développement régional-FEDER, Fonds de cohésion-FC, Fonds européen agricole pour le développement rural-FEADER, Fonds eu ...[+++]


148. Calls on the Commission to set up a system for the exchange of information between national audit authorities so that accounting entries for transactions between two or more Member States may be cross-checked, with a view to combating cross-border fraud affecting the Structural Funds and, in view of the new arrangements applying under the 2014-2020 multiannual financial framework, the ESI funds (European Social Fund (ESF), Cohesion Fund (CF), European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD), European Maritime and Fisherie ...[+++]

148. demande à la Commission de prévoir un système d'échange d'information entre les autorités nationales de contrôle, afin de permettre une comparaison des écritures comptables croisées relatives aux transactions entre deux ou plusieurs États membres pour lutter contre les fraudes transnationales au niveau des Fonds structurels, et, dans la perspective des nouvelles dispositions du cadre financier pluriannuel 2014-2020, dans la catégorie plus large de fonds relevant du CSC (Fonds social européen-FSE, Fonds européen de développement régional-FEDER, Fonds de cohésion-FC, Fonds européen agricole pour le développement rural-FEADER, Fonds eu ...[+++]


4. Where the integrated system provides for the pre-established form and the corresponding graphic material referred to in Article 72(3) of Regulation (EU) No 1306/2013 through a GIS-based interface, enabling the processing of the spatial and alphanumerical data of the areas declared (hereinafter referred to as ‘geo-spatial aid application form’), Member States may decide to introduce a system of preliminary cross-checks (hereinafter referred to as ‘preliminary checks’), which shall include at least the cross-checks referred to in points (a), (b) and (c) of the first subparagraph of Article 29(1) of this Regulation.

4. Lorsque le système intégré prévoit la fourniture du formulaire préétabli et du matériel graphique correspondant visés à l'article 72, paragraphe 3, du règlement (UE) no 1306/2013 grâce à une interface reposant sur le SIG, permettant le traitement des données spatiales et alphanumériques des surfaces déclarées (ci-après dénommé le «formulaire de demande d'aide géospatiale»), les États membres peuvent décider d'introduire un système de contrôles croisés préliminaires (ci-après dénommés les «contrôles préliminaires») incluant au minimum les contrôles croisés visés à l'article 29, paragraphe 1, premier alinéa, points a), b) et c), du prés ...[+++]


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for consulting data, is reserved exclusively to duly authorised staff of the visa authorities and authorities competent for checks at the external border crossing points, immigration checks and asylum, and is limited to the extent the data is required for the performance of their tasks.

aux fins de la consultation des données est exclusivement réservé au personnel dûment autorisé des autorités chargées des visas et de celles chargées des contrôles aux frontières extérieures, des contrôles de l’immigration et de l’asile, dans la mesure nécessaire à l’accomplissement de leurs tâches.


43. Stresses that the correct operation of the customs system has direct consequences in terms of the calculation of VAT; is deeply worried that customs checks in the EU are not functioning properly, resulting in significant VAT losses; finds it unacceptable that, in most Member States, the tax authorities have no direct access to customs data, and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible; points out that organised crime is well aware of the weaknesses of the actual system;

43. insiste sur le fait que le fonctionnement correct du système douanier a des conséquences directes sur le calcul de la TVA; s'inquiète vivement de ce que les contrôles douaniers pratiqués dans l'Union ne fonctionnent pas correctement, ce qui entraîne des pertes de TVA considérables; juge inacceptable que, dans la plupart des États membres, les administrations fiscales n'aient pas d'accès direct aux données douanières et qu'un recoupement automatisé avec les données fiscales ne soit, par conséquent, pas possible; relève que le crime organisé est pleinement conscient des faiblesses du système en vigueur;


43. Stresses that the correct operation of the customs system has direct consequences in terms of the calculation of VAT; is deeply worried that customs checks in the EU are not functioning properly, resulting in significant VAT losses ; finds it unacceptable that, in most Member States, the tax authorities have no direct access to customs data, and that automated cross-checking with tax data is therefore not possible; points out that organised crime is well aware of the weaknesses of the actual system;

43. insiste sur le fait que le fonctionnement correct du système douanier a des conséquences directes sur le calcul de la TVA; s'inquiète vivement de ce que les contrôles douaniers pratiqués dans l'Union ne fonctionnent pas correctement, ce qui entraîne des pertes de TVA considérables ; juge inacceptable que, dans la plupart des États membres, les administrations fiscales n'aient pas d'accès direct aux données douanières et qu'un recoupement automatisé avec les données fiscales ne soit, par conséquent, pas possible; relève que le crime organisé est pleinement conscient des faiblesses du système en vigueur;


Moreover, companies will, as of 2010, have to submit monthly summary declarations for cross-border transactions within the EU, as a result of which the tax authorities will automatically receive the necessary information to cross-check intra-community transactions.

En outre, à compter de 2010, les entreprises devront déposer des déclarations sommaires mensuelles pour les opérations intracommunautaires au sein de l’UE. Les administrations fiscales recevront ainsi automatiquement les informations nécessaires pour vérifier par recoupement les transactions intracommunautaires.


for consulting data, is reserved exclusively to duly authorised staff of the visa authorities and authorities competent for checks at the external border crossing points, immigration checks and asylum, and is limited to the extent the data is required for the performance of their tasks.

aux fins de la consultation des données est exclusivement réservé au personnel dûment autorisé des autorités chargées des visas et de celles chargées des contrôles aux frontières extérieures, des contrôles de l’immigration et de l’asile, dans la mesure nécessaire à l’accomplissement de leurs tâches.


for consulting data, is reserved exclusively to duly authorised staff of the visa authorities and authorities competent for checks at the external border crossing points, immigration checks and asylum, and is limited to the extent the data is required for the performance of their tasks.

aux fins de la consultation des données est exclusivement réservé au personnel dûment autorisé des autorités chargées des visas et de celles chargées des contrôles aux frontières extérieures, des contrôles de l’immigration et de l’asile, dans la mesure nécessaire à l’accomplissement de leurs tâches.




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'authorities to cross-check' ->

Date index: 2022-07-22
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