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ACL
Access authority
Access authorization
Access authorization table
Access control list
Access grant
Access list
Access permission
Author's right of access
Authoring Tool Accessibility Guidelines 1.0
Authorisation
Authorization
Authorization for Building Access
Authorization for Building Access During Silent Hours
Authorization list
Authorization table
Authorized access to public network
Network access authorisation
Network access authorization
Right of access
Right of access to the work

Vertaling van "authorities an accessible " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Authoring Tool Accessibility Guidelines 1.0

Règles d'accessibilité pour les outils d'édition 1.0


access control list | ACL | access list | access authorization table | authorization table | authorization list

liste des droits d'accès | liste de contrôle d'accès | liste d'accès | liste de contrôle des accès | liste des autorisations | table des contrôles d'accès | table des droits d'accès


access authorization | access permission | access grant | access authority

autorisation d'accès | permission d'accès


network access authorisation | network access authorization

habilitation d'accès au réseau


author's right of access | right of access to the work | right of access

droit de l'auteur d'accéder à l'oeuvre | droit d'accès de l'auteur | droit d'accès


access authorization | authorization | authorisation

autorisation d'accès | autorisation


authorized access to public network

accès autorisé au réseau public


prohibition of privileged access of public authorities to financial institutions

interdiction de l'accès privilégié des autorités publiques aux institutions financières


Authorization for Building Access During Silent Hours

Autorisation d'accès dans l'immeuble après les heures de travail


Authorization for Building Access

Autorisation d'accès dans l'immeuble
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) A band may make by-laws for the purpose of regulating, on its Category IA or IA-N land, the exercise of residence or access rights conferred by sections 103 to 106, but, except in the case of an authorization to reside under paragraph 103(2)(a) or an authorization of access under paragraph 105(5)(e), such a by-law may not, notwithstanding section 8, unreasonably restrict or, except as provided by subsection 103(3) effectively deny any such residenc ...[+++]

(2) La bande peut, par règlement administratif, régir l’exercice des droits de résidence ou d’accès visés aux articles 103 à 106 sur les terres de catégorie IA ou IA-N qui lui sont attribuées, mais, sous réserve des autorisations de résidence ou d’accès prévues respectivement aux alinéas 103(2)a) et 105(5)e), elle ne peut, malgré l’article 8, ainsi les restreindre abusivement ni, sauf cas prévu au paragraphe 103(3), les refuser effectivement.


The database is not accessible to the public and it is an offence for anyone who is not specifically authorized to access information from the database.

La base de données n'est pas accessible au public et toute personne qui tente de la consulter sans en avoir reçu l'autorisation expresse commet un délit.


Moreover, support for enforcement authorities from ECHA was requested by Member State Competent Authorities and the Commission to ensure that national enforcement authorities have access to the ECHA’s tools required for their purposes and facilitate the interaction with ECHA.

Moreover, support for enforcement authorities from ECHA was requested by Member State Competent Authorities and the Commission to ensure that national enforcement authorities have access to the ECHA's tools required for their purposes and facilitate the interaction with ECHA.


BR. whereas mass surveillance activities give intelligence agencies access to personal data stored or otherwise processed by EU individuals under cloud services agreements with major US cloud providers; whereas the US intelligence authorities have accessed personal data stored or otherwise processed in servers located on EU soil by tapping into the internal networks of Yahoo and Google; whereas such activities constitute a violation of international obligations and of European fundamental rights standards including the right to priv ...[+++]

BR. considérant que les activités de surveillance de masse donnent aux agences de renseignement l'accès aux données à caractère personnel stockées ou autrement traitées par les particuliers de l'Union européenne dans le cadre d'accords de services en nuage avec les grands fournisseurs d'informatique en nuage américains; que les services de renseignement américains ont accédé à des données à caractère personnel stockées ou autrement traitées dans des serveurs localisés sur le sol européen en exploitant les réseaux internes de Yahoo et Google; que de telles activités constituent une violation des obligations internationales et des normes ...[+++]


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BQ. whereas mass surveillance activities give intelligence agencies access to personal data stored or otherwise processed by EU individuals under cloud services agreements with major US cloud providers; whereas the US intelligence authorities have accessed personal data stored or otherwise processed in servers located on EU soil by tapping into the internal networks of Yahoo and Google; whereas such activities constitute a violation of international obligations and of European fundamental rights standards including the right to priv ...[+++]

BQ. considérant que les activités de surveillance de masse donnent aux agences de renseignement l'accès aux données à caractère personnel stockées ou autrement traitées par les particuliers de l'Union européenne dans le cadre d'accords de services en nuage avec les grands fournisseurs d'informatique en nuage américains; que les services de renseignement américains ont accédé à des données à caractère personnel stockées ou autrement traitées dans des serveurs localisés sur le sol européen en exploitant les réseaux internes de Yahoo et Google; que de telles activités constituent une violation des obligations internationales et des normes ...[+++]


The amendments would include: a modification of the act's purpose; modification of a port authority's access to federal funding; adding provisions regarding the power of a port authority to borrow money; providing additional regulatory powers to the governor in council; adding provisions regarding port amalgamation; modifying provisions regarding the appointment of directors of port authorities; and finally, adding a penalty scheme and streamlining certain other important provisions.

Dans ce dernier cas, il y a eu fusion avec les installations du Fraser et de North-Fraser. Les modifications proposées sont les suivantes : modifier l’objet de la loi; changer les règles d’accès aux fonds fédéraux pour les administrations portuaires; ajouter des dispositions relatives au pouvoir d’emprunt des administrations portuaires; accorder des pouvoirs réglementaires additionnels au gouverneur en conseil; ajouter des dispositions relatives aux fusions d’administrations portuaires; modifier les dispositions relatives à la nomination des administrateurs d’administrations portuaires; ajouter un régime de pénalités et moderniser certaines ...[+++]


If the port authority, like the Toronto Port Authority, has access to this infrastructure fund and because it has very little control by the local communities and government, it could have access to a lot of funds that were supposed to be destined for municipalities to fix highways, potholes, build community centres and all of those things.

Puisque les collectivités locales et le gouvernement ont très peu de contrôle sur ces fonds, les administrations portuaires, comme l'Administration portuaire de Toronto, pourraient avoir accès à une grande partie des fonds qui étaient censés permettre aux municipalités de réparer les autoroutes et les nids-de-poule et de construire des centres communautaires, entre autres.


Thus, the amendment provides port authorities greater access to federal funds but does not truly reflect the intent of Recommendation 5.2 of the CMA Review Panel, which was to give port authorities the same access to federal funds as other companies.

Ainsi, la modification accorde à l’administration portuaire un plus grand accès aux fonds fédéraux, mais ne rend pas véritablement l’intention de la recommandation 5.2 du Comité d’examen de la LMC, qui était d’accorder aux administrations portuaires l’accès qu’ont d’autres sociétés aux fonds fédéraux.


K. whereas the world wide web consortium set up the web accessibility initiative (WAI) and the latter has developed the web content accessibility guidelines version 1.0 called "the guidelines" which are nowadays considered to be the global standard for the designing of accessible websites; furthermore the W3C / WAI has developed a set of guidelines called authoring tools accessibility guidelines (ATAG) 1.0 for software developers, which explain how to make a variety of authoring tools support the production of accessible web content ...[+++]

K. considérant que le consortium World Wide Web a lancé l'initiative pour l'accessibilité du Web (WAI), dans le cadre de laquelle ont été mises au point les instructions pour l'accessibilité du contenu Web (version 1.0) dénommées "les instructions", considérées aujourd'hui comme la norme mondiale pour la conception de sites Web accessibles; considérant qu'outre la W3C/WAI a mis au point, à l'intention des développeurs de logiciels, la version 1.0 d'un ensemble d'instructions relatives à l'accessibilité des outils de création (Author ...[+++]


K. Whereas the World Wide Web Consortium set up the Web Accessibility Initiative (WAI) and the latter has developed the Web Content Accessibility Guidelines version 1.0 named "the Guidelines" nowadays considered to be the global standard for the designing of accessible Web sites; besides the W3C / WAI has developed a set of guidelines called Authoring Tools Accessibility Guidelines (ATAG) 1.0 for software developers, that explains how to make a variety of authoring tools support the production of accessible Web content, and also how ...[+++]

K. considérant que le consortium World Wide Web a lancé l'initiative pour l'accessibilité du Web (WAI), dans le cadre de laquelle ont été mises au point les instructions pour l'accessibilité du contenu Web (version 1.0) dénommée "les instructions", considérées aujourd'hui comme la norme mondiale pour la conception de sites Web accessibles; considérant qu'outre W3C, la W3C/WAI a mis au point, à l'intention des développeurs de logiciels, la version 1.0 d'un ensemble d'instructions relatives à l'accessibilité des outils de création (Aut ...[+++]




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'authorities an accessible' ->

Date index: 2021-01-27
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