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Auditor General
Auditor's review
Auditor-general
Comptroller and auditor general
DADP
Five-year review of quotas
General Review of Quotas
General review standards
Generally accepted standards for review engagements
Quinquennial review of quotas
Review engagement standards
Review standards
Standards applicable to review engagements

Vertaling van "auditor general reviewed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Assistant Auditor General/Deputy Auditor General Reviewed Draft [ AAG/DAG Reviewed Draft ]

Ébauche révisée du vérificateur général adjoint/sous-vérificateur général [ Ébauche révisée du VGA/SVG ]


auditor's review

examen d'audit | examen par un auditeur


An Act to amend the Auditor General Act (approval of appropriations of the office of the Auditor General and an audit of the office of the Auditor General)

Loi modifiant la Loi sur le vérificateur général (approbation des crédits du Bureau du vérificateurs général et vérification du Bureau du vérificateur général


An Act to amend the Financial Administration Act and the Auditor General Act (review of budget speech)

Loi modifiant la Loi sur la gestion des finances publiques et la Loi sur le vérificateur général (examen du discours sur le budget)


generally accepted standards for review engagements | general review standards | review engagement standards | review standards | standards applicable to review engagements

normes d'examen généralement reconnues | normes d'examen limité






General Review of Quotas | five-year review of quotas | quinquennial review of quotas

révision générale des quotes-parts | révision quinquennale des quotes-parts


comptroller and auditor general

vérificateur des comptes


Decision on Review of Article 17.6 of the Agreement on Implementation of Article VI of the General Agreement on Tariffs and Trade 1994 [ DADP ]

Décision sur l'examen de l'article 17.6 de l'Accord sur la mise en oeuvre de l'article VI de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce de 1994 [ DADP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The general recommendations from the reviewers were to emphasise the support to projects to develop business plans and to organise, when appropriate, more on-site reviews (this is also recommended by the Court of Auditors in its Special report).

Dans leurs recommandations générales, les évaluateurs ont préconisé de mettre l'accent sur le soutien à l'élaboration de plans d'exploitation pour les projets et d'organiser, le cas échéant, davantage de contrôles sur place (c'est également ce qu'a recommandé la Cour des comptes dans son rapport spécial).


Since Chapter 29 of the Auditor General's report, which was the first Auditor General review of the SBLA in a number of years, was tabled only last December, there was insufficient time to complete the comprehensive review and consultations necessary to develop and gain passage of new legislation and the related regulations for a March 31, 1998 deadline.

Le chapitre 29 du rapport du vérificateur général, qui, pour la première fois depuis un certain nombre d'années, s'est penché sur la LPPE, n'a été remis qu'en décembre dernier et nous n'avons pas eu le temps d'effectuer l'examen compréhensif ni de procéder aux consultations qui nous auraient permis d'élaborer un nouveau projet de loi et un nouveau règlement, tout en respectant la date butoir du 31 mars 1998.


Following Mr. Telegdi's turning to the Auditor General, I would like to ask if the committee would agree with having the Auditor General review the business plan and the work plan that have been mentioned.

Après que M. Telegdi s'est adressé au vérificateur général, j'ai demandé que le comité approuve l'idée de demander au vérificateur général de revoir le plan d'activité et le plan de travail dont on a parlé.


In 1995, the Auditor General reviewed the radioactive waste disposal practices in Canada and came to the conclusion that we had the expertise to move toward disposal from storage and recommended strongly that we do so.

En 1995, le vérificateur général a examiné les méthodes d'élimination des déchets radioactifs au Canada.


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If I have properly understood the Conservative government's position upon reviewing the “Report of the Chief Electoral Officer of Canada on the 40th General Election”, as regards the increased powers the Chief Electoral Officer is asking for, it would be preferable to call on an external auditor to review the books of a political party.

Si je comprends bien la position du gouvernement conservateur lorsqu'il a analysé le « Rapport du directeur général des élections du Canada sur la 40 élection générale », pour ce qui est des pouvoirs accrus que demande le directeur général d'Élections Canada, il vaudrait beaucoup mieux demander à un vérificateur externe de faire la tenue de livres d'un parti politique.


However, this should not lead to a situation where Member States have a general duty to prevent statutory auditors or audit firms from providing non-audit services to their audit clients. For the purposes of determining whether it is appropriate, in cases of self-interest or self-review, that a statutory auditor or audit firm should not carry out statutory audits, so as to safeguard the statutory auditor's or audit firm's independence, the factors to be taken into account should include the question whether or not the audited public-interest entity has issued transferable sec ...[+++]

Pour déterminer s'il y a lieu qu'un contrôleur légal des comptes ou un cabinet d'audit n'effectue pas d'audit en cas d'autorévision ou d'intérêt personnel, à l'effet de garantir l'indépendance du contrôleur légal des comptes ou du cabinet d'audit, les facteurs à prendre en considération devraient inclure la question de savoir si oui ou non l'entité d'intérêt public contrôlée a émis des valeurs négociables sur un marché réglementé au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 14), de la directive 2004/39/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant les marchés d'instruments financiers .


However, this should not lead to a situation where Member States have a general duty to prevent statutory auditors or audit firms from providing non-audit services to their audit clients. For the purposes of determining whether it is appropriate, in cases of self-interest or self-review, that a statutory auditor or audit firm should not carry out statutory audits, so as to safeguard the statutory auditor's or audit firm's independence, the factors to be taken into account should include the question whether or not the audited public-interest entity has issued transferable sec ...[+++]

Pour déterminer s'il y a lieu qu'un contrôleur légal des comptes ou un cabinet d'audit n'effectue pas d'audit en cas d'autorévision ou d'intérêt personnel, à l'effet de garantir l'indépendance du contrôleur légal des comptes ou du cabinet d'audit, les facteurs à prendre en considération devraient inclure la question de savoir si oui ou non l'entité d'intérêt public contrôlée a émis des valeurs négociables sur un marché réglementé au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 14), de la directive 2004/39/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant les marchés d'instruments financiers


However, this should not lead to a situation where Member States have a general duty to prevent statutory auditors or audit firms from providing non-audit services to their audit clients. For the purposes of determining whether it is appropriate, in cases of self-interest or self-review, that a statutory auditor or audit firm should not carry out statutory audits, so as to safeguard the statutory auditor's or audit firm's independence, the factors to be taken into account should include the question whether or not the audited public-interest entity has issued transferable sec ...[+++]

Pour déterminer s'il y a lieu qu'un contrôleur légal des comptes ou un cabinet d'audit n'effectue pas d'audit en cas d'autorévision ou d'intérêt personnel, à l'effet de garantir l'indépendance du contrôleur légal des comptes ou du cabinet d'audit, les facteurs à prendre en considération devraient inclure la question de savoir si oui ou non l'entité d'intérêt public contrôlée a émis des valeurs négociables sur un marché réglementé au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 14), de la directive 2004/39/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 concernant les marchés d'instruments financiers (11).


The general recommendations from the reviewers were to emphasise the support to projects to develop business plans and to organise, when appropriate, more on-site reviews (this is also recommended by the Court of Auditors in its Special report).

Dans leurs recommandations générales, les évaluateurs ont préconisé de mettre l'accent sur le soutien à l'élaboration de plans d'exploitation pour les projets et d'organiser, le cas échéant, davantage de contrôles sur place (c'est également ce qu'a recommandé la Cour des comptes dans son rapport spécial).


The auditor general reviewed only two programs. He did not review the contribution that entrepreneurs and tourism, for example, made to the Atlantic economy.

Le vérificateur général a examiné seulement deux programmes et n'a pas tenu compte de la contribution des entrepreneurs et du tourisme, par exemple, à l'économie du Canada atlantique.




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'auditor general reviewed' ->

Date index: 2021-02-15
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