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Assess social service user's situation
Assess social service users' situation
Assess social service users' situations
Audiovisual service
Bell Special Needs Services
Communicate with social service users
Communicate with social services users
Community Based Services to Special Needs Children
Deal with social service users' needs
Digital interactive audiovisual service
Identify healthcare service users needs
Needs met by service
Pass on information to social service users
Pre-need services
Pre-need supplies
Service need determination
Service needs determination
Special Needs services

Vertaling van "audiovisual services need " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


digital interactive audiovisual service

service audiovisuel interactif numérique


Green Paper on the development of the new audiovisual services

Livre vert sur le développement des nouveaux services audiovisuels


Needs met by service

besoins de soins de santé comblés par le service


communicate with social services users | deal with social service users' needs | communicate with social service users | pass on information to social service users

communiquer avec les usagers de services sociaux


service need determination [ service needs determination ]

détermination des besoins de services [ DBS | détermination des besoins en services ]


assess social service users' situations | identify healthcare service users needs | assess social service users' situation | assess social service user's situation

évaluer la situation d’un usager des services sociaux


Bell Special Needs Services [ Special Needs services ]

Services adaptés Bell


pre-need supplies | pre-need services

fournitures de prévoyance | services de prévoyance


Community Based Services to Special Needs Children

Services communautaires aux enfants ayant des besoins spéciaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, EU countries must consider whether significant new audiovisual services envisaged by public service broadcasters fulfil the conditions of the Amsterdam Protocol in serving the democratic, social and cultural needs of the society, without having disproportionate effects on trading conditions and competition.

Les pays de l’UE doivent toutefois déterminer si les nouveaux services de médias audiovisuels importants envisagés par les organismes publics de radiodiffusion remplissent les conditions énoncées dans le protocole d’Amsterdam, à savoir s’ils satisfont les besoins sociaux, démocratiques et culturels de la société, sans savoir d’effets disproportionnés sur les conditions des échanges et la concurrence.


The Commission will make specific proposals regarding the coordinated release of the 700 MHz band, which is particularly well-suited for ensuring the provision of broadband services in rural areas, while accommodating the specific needs of audiovisual media distribution.

La Commission formulera des propositions concrètes pour la libération coordonnée de la bande de 700 MHz, qui se prête particulièrement bien à la fourniture de services à haut débit dans les zones rurales, compte tenu également des besoins particuliers liés à la diffusion de médias audiovisuels.


The Commission's strategy for the Digital Single Market highlights the importance of the 700 MHz frequency band for ensuring the provision of broadband services in rural areas and stresses the need for a coordinated release of that frequency band, while accommodating the specific needs of audiovisual media distribution, in order to encourage investment in high-speed broadband networks and facilitate the proliferation of advanced di ...[+++]

La stratégie de la Commission pour un marché unique numérique souligne l'importance de la bande 700 MHz pour la fourniture de services à haut débit dans les zones rurales et insiste sur la nécessité d'assurer une libération coordonnée de cette bande de fréquences, tout en tenant compte des besoins particuliers liés à la diffusion de médias audiovisuels, afin d'encourager les investissements dans les réseaux ultra-rapides à haut débit et de favoriser la multiplication de services numériques avancés.


It is this legal clarity that the new audiovisual services need, and, by being taken into consideration in this directive, that is what they are getting; it is only when the primary purpose of this directive is fulfilled that it actually becomes effective, so let me reiterate, and make it abundantly clear, that this directive does not cover those emails that are private or not public, any more than it covers the electronic editions of newspapers, for they have nothing to do with its primary purpose.

C’est de cette clarté juridique dont les nouveaux services audiovisuels ont besoin et le fait d’être pris en compte dans cette directive la leur apporte. Ce n’est que si l’objectif principal de cette directive est rempli qu’elle devient réellement efficace. Par conséquent, permettez-moi de me répéter encore une fois pour qu’il soit clair que cette directive ne couvre pas les messages de courrier électronique privés ou non publics, pas plus qu’elle ne couvre les éditions électroniques de journaux, car ils n’ont rien à voir avec son objectif principal.


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It is this legal clarity that the new audiovisual services need, and, by being taken into consideration in this directive, that is what they are getting; it is only when the primary purpose of this directive is fulfilled that it actually becomes effective, so let me reiterate, and make it abundantly clear, that this directive does not cover those emails that are private or not public, any more than it covers the electronic editions of newspapers, for they have nothing to do with its primary purpose.

C’est de cette clarté juridique dont les nouveaux services audiovisuels ont besoin et le fait d’être pris en compte dans cette directive la leur apporte. Ce n’est que si l’objectif principal de cette directive est rempli qu’elle devient réellement efficace. Par conséquent, permettez-moi de me répéter encore une fois pour qu’il soit clair que cette directive ne couvre pas les messages de courrier électronique privés ou non publics, pas plus qu’elle ne couvre les éditions électroniques de journaux, car ils n’ont rien à voir avec son objectif principal.


In order to support the further development of innovative audiovisual media and other services to Union citizens, taking into account the economic and social benefits of a single digital market, Member States shall, in cooperation with the Commission, aim at ensuring there is sufficient spectrum available for satellite and terrestrial provision of such services, if the need is clearly substantiated.

Afin de soutenir la poursuite du développement de médias audiovisuels innovants et d’autres services destinés aux citoyens de l’Union, en tenant compte des avantages économiques et sociaux d’un marché unique numérique, les États membres, en coopération avec la Commission, visent à garantir qu’il y ait suffisamment de fréquences disponibles pour fournir ces services par satellite ou par voie terrestre, si la nécessité en est clairement justifiée.


60. Considers that a distinction must be made between commercial services and public services; stresses the need to keep public services outside the negotiating framework, especially those relating to people's basic needs and those allowing them access to essential public benefits, such as health, education, drinking water and energy, as well as those playing a leading part in cultural identity, such as audiovisual services;

60. estime qu'il convient de distinguer les services commerciaux des services publics; insiste sur la nécessité de maintenir les services publics hors du cadre des négociations, en particulier ceux ayant trait aux besoins fondamentaux des populations et qui permettent l'accès aux biens publics essentiels tels que la santé, l'éducation, l'eau potable et l'énergie ainsi que ceux jouant un rôle éminent dans l'identité culturelle, tels que les services audiovisuels;


59. Considers that a distinction must be made between commercial services and public services; stresses the need to keep public services outside the negotiating framework, especially those relating to people's basic needs and those allowing them access to essential public benefits, such as health, education, drinking water and energy, as well as those playing a leading part in cultural identity, such as audiovisual services;

59. estime qu'il convient de distinguer les services commerciaux des services publics; insiste sur la nécessité de maintenir les services publics hors du cadre des négociations, en particulier ceux ayant trait aux besoins fondamentaux des populations et qui permettent l'accès aux biens publics essentiels tels que la santé, l'éducation, l'eau potable et l'énergie ainsi que ceux jouant un rôle éminent dans l'identité culturelle, tels que les services audiovisuels;


In order to distinguish audiovisual media services more clearly from other audiovisual services, it needs to be made clear that the offer of moving images consists of programmes for which the media service provider bears editorial responsibility (see Article 1(b) of the Commission proposal).

Pour mieux distinguer les services de médias audiovisuels des autres services audiovisuels, il convient d'expliquer que l'offre d'images animées consiste en programmes pour lesquels les fournisseurs de services de médias assument la responsabilité éditoriale (voir article 1, point b, de la proposition de la Commission).


Innovative approaches in areas such as public transport, the organization of public space and the protection of borders can be envisaged. Space, offers great scope for high technology innovation over time (in particular public investors in the application of Galileo [17] and GMES (Global Monitoring for Environment and Security), the Commission's flagship space programmes. These need to share their knowledge of the system and its scope for business with potential downstream users in the space and non-space sectors, to raise their awareness of potential space-based solutions). Transport, where the demand for energy efficiency provides grea ...[+++]

Des démarches innovantes dans des domaines tels que les transports publics, l’organisation de l’espace public et la protection des frontières peuvent être envisagées ; l’ espace qui offre un vaste champ d’applications pour l’innovation de haute technologie à long terme (en particulier les investisseurs publics dans le programme Galileo[17] et le GMES (Global Monitoring for Environment and Security : surveillance mondiale pour l’environnement et la sécurité), qui sont les programmes phares de la Commission dans le domaine spatial, doivent partager leurs connaissances du système et de ses possibilités commerciales avec des utilisateurs potentiels en aval dans les secteurs spatial et autres afin de les sensibiliser à des solutions potentielle ...[+++]


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