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Central and Eastern European Privatization Network
ECTP
EVCA
European Council of Town Planners
European Venture Capital Association
European private company statute
European private international law
European private law
FEPORT
Federation of European Private Port Operators
Federation of Private Port Operators
Group of Seven for Economic Cooperation with Africa
Statute for a European Private Company

Traduction de «attract european private » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European private law [ European private international law ]

droit privé européen [ droit international privé européen ]


Group of Seven for European Private Sector Cooperation with Africa, Caribbean and Pacific [ Group of Seven for European Private Sector Cooperation with Africa | Group of Seven for Economic Cooperation with Africa ]

Groupe des sept pour la coopération du secteur privé européen avec l'Afrique, les Caraïbes et le Pacifique [ Groupe des sept pour la coopération du secteur privé européen avec l'Afrique | Groupe des sept pour la coopération économique avec l'Afrique ]


European private company statute | Statute for a European Private Company

statut de la société privée européenne


Federation of European Private Port Operators | Federation of Private Port Operators | FEPORT [Abbr.]

Fédération des opérateurs de ports privés en Europe


European Private Equity and Venture Capital Association | European Venture Capital Association | EVCA [Abbr.]

Association européenne des sociétés de capital à risque | EVCA [Abbr.]


Central and Eastern European Privatization Network

Réseau de privatisation en Europe centrale et orientale


European Council of Town Planners [ ECTP | Liaison Committee between the European Economic Community and Town Planners in Private Practice established in the Member Countries of the Community ]

Conseil européen des urbanistes [ Comité de liaison des urbanistes de la CEE | Comité de liaison entre la Communauté économique européenne et les urbanistes exerçant à titre privé établis dans les pays membres de la Communauté ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To attract further private sector investment, the European Structural and Innovation Funds have €27 billion to invest in the low-carbon economy, including energy efficiency.

Dans le but de stimuler les investissements du secteur privé, les fonds structurels et d’investissement européens disposent d’une enveloppe de 27 milliards d’euros pour les investissements dans une économie à faibles émissions de carbone, y compris l’efficacité énergétique.


Coupled with the European Fund for Strategic Investments, the heart of President Juncker's Investment Plan, they can also attract more private investments," said Regional Policy Commissioner Corina Creţu.

Combinés au Fonds européen pour les investissements stratégiques, qui est au cœur du plan d'investissement du président Juncker, ils peuvent également attirer davantage d'investissements privés», a déclaré M Corina Creţu, commissaire chargée de la politique régionale.


R. whereas South Sudan has not yet acceded to the Cotonou Agreement, with the Government of South Sudan voicing concerns about potential implications for its relations with the Republic of the Sudan; whereas accession to the Cotonou Agreement would not oblige South Sudan to accede immediately to the Rome Statute; whereas this reluctance to accede to the Cotonou Agreement is leading to problems in programming EU aid from 2014 onwards under the 11th European Development Fund, which could potentially result in South Sudan losing out, not only in terms of national allocations, but also with a view to regional funds and substantial European Investment Bank (EIB) resources which would enhance its infrastructure and regional economic integratio ...[+++]

R. considérant que le Soudan du Sud n'a pas encore adhéré à l'accord de Cotonou et que son gouvernement s'est déclaré préoccupé à propos des répercussions potentielles sur ses relations avec la République du Soudan; considérant que l'adhésion à l'accord de Cotonou n'oblige pas le Soudan du Sud à adhérer immédiatement au statut de Rome; considérant que cette réticence vis-à-vis de son adhésion à l'accord de Cotonou pose des problèmes pour la programmation de l'aide de l'UE à partir de 2014 au titre du 11 Fonds européen de développement, puisque le Soudan du Sud pourrait se retrouver perdant, non seulement en termes de dotations nationa ...[+++]


R. whereas South Sudan has not yet acceded to the Cotonou Agreement, with the Government of South Sudan voicing concerns about potential implications for its relations with the Republic of the Sudan; whereas accession to the Cotonou Agreement would not oblige South Sudan to accede immediately to the Rome Statute; whereas this reluctance to accede to the Cotonou Agreement is leading to problems in programming EU aid from 2014 onwards under the 11th European Development Fund, which could potentially result in South Sudan losing out, not only in terms of national allocations, but also with a view to regional funds and substantial European Investment Bank (EIB) resources which would enhance its infrastructure and regional economic integratio ...[+++]

R. considérant que le Soudan du Sud n'a pas encore adhéré à l'accord de Cotonou et que son gouvernement s'est déclaré préoccupé à propos des répercussions potentielles sur ses relations avec la République du Soudan; considérant que l'adhésion à l'accord de Cotonou n'oblige pas le Soudan du Sud à adhérer immédiatement au statut de Rome; considérant que cette réticence vis-à-vis de son adhésion à l'accord de Cotonou pose des problèmes pour la programmation de l'aide de l'UE à partir de 2014 au titre du 11 Fonds européen de développement, puisque le Soudan du Sud pourrait se retrouver perdant, non seulement en termes de dotations nationa ...[+++]


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R. whereas South Sudan has not yet acceded to the Cotonou Agreement, with the Government of South Sudan voicing concerns about potential implications for its relations with the Republic of the Sudan; whereas accession to the Cotonou Agreement would not oblige South Sudan to accede immediately to the Rome Statute; whereas this reluctance to accede to the Cotonou Agreement is leading to problems in programming EU aid from 2014 onwards under the 11th European Development Fund, which could potentially result in South Sudan losing out, not only in terms of national allocations, but also with a view to regional funds and substantial European Investment Bank (EIB) resources which would enhance its infrastructure and regional economic integration ...[+++]

R. considérant que le Soudan du Sud n'a pas encore adhéré à l'accord de Cotonou et que son gouvernement s'est déclaré préoccupé à propos des répercussions potentielles sur ses relations avec la République du Soudan; considérant que l'adhésion à l'accord de Cotonou n'oblige pas le Soudan du Sud à adhérer immédiatement au statut de Rome; considérant que cette réticence vis-à-vis de son adhésion à l'accord de Cotonou pose des problèmes pour la programmation de l'aide de l'UE à partir de 2014 au titre du 11 Fonds européen de développement, puisque le Soudan du Sud pourrait se retrouver perdant, non seulement en termes de dotations national ...[+++]


12. Underlines that, in order to attract the private sector to PPPs, cross-border in particular, it is paramount to provide investors with enough assurances that their long-term investment will benefit from a secure environment, legal certainty and good governance; stresses therefore the need to ensure effective protection of investments and economic assets held by European companies as part of PPP arrangements outside the EU;

12. souligne que pour attirer le secteur privé vers les PPP, transfrontaliers en particulier, il est capital de donner aux investisseurs suffisamment de garanties sur le fait que leur investissement à long terme bénéficiera d'un environnement sûr, d'une sécurité juridique et d'une bonne gouvernance; insiste par conséquent sur la nécessité de garantir une protection efficace des investissements et des actifs économiques détenus par des entreprises européennes dans le cadre de PPP dans des pays tiers;


The focus will be on attracting private and public project promoters, as well as private investors, raising awareness about EU financial instruments, the additional risk-bearing capacity of the European Fund for Strategic Investments, and on maximising synergies between national and EU schemes.

L’accent y sera mis sur l’attraction des promoteurs de projets privés et publics et des investisseurs privés, la sensibilisation aux instruments financiers de l’UE, la capacité de prise de risques accrue du Fonds européen pour les investissements stratégiques, ainsi que la maximisation des synergies entre les programmes nationaux et ceux de l’UE.


Institutional space programmes can help maintaining a sufficient level of industrial activity, attracting leading talent to European universities and research centres, and facilitating mobility between Member States and between the public and private sectors.

Les programmes spatiaux institutionnels peuvent contribuer à maintenir un niveau suffisant d’activité industrielle, à attirer les plus grands talents vers les universités et centres de recherche européens et à faciliter la mobilité entre les États membres ainsi qu’entre les secteurs public et privé.


The attractiveness of the European private company could be threatened by the threshold for employee participation being set too low.

Fixer le seuil de participation des travailleurs à un niveau trop bas pourrait, selon moi, nuire à l’attrait de la société privée européenne.


The research investment action plan [28] aims to make Europe more attractive to private research investment, thereby achieving the targets fixed by the Barcelona European Council in March 2002 of a total investment level of 3 % of GDP of which 2/3rds should come from the private sector.

Le plan d'action pour l'investissement dans la recherche [28] a pour but de rendre l'Europe plus attractive pour les investissements privés dans la recherche, afin de lui permettre d'atteindre l'objectif fixé par le Conseil européen de Barcelone de mars 2002 d'avoir un niveau d'investissement en recherche égal à 3% du PIB, dont les deux tiers devraient provenir du secteur privé.




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Date index: 2021-03-19
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