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Action area
Assist people in contaminated areas
Assistance to the 14 cities and open areas - Phase I
Assisted area
Assisted region
Assisting people in contaminated areas
Care Area Home Ownership Assistance Program
Department of Regional Economic Expansion Act
Giving help to people in contaminated areas
Helping people in contaminated areas
Non-assisted area
Region to activate
Special Areas Act
Zone of subsidized development

Vertaling van "assisted areas even " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


action area | assisted area | region to activate | zone of subsidized development

région à activer | zone d'aides




assisting people in contaminated areas | giving help to people in contaminated areas | assist people in contaminated areas | helping people in contaminated areas

aider des personnes en zone contaminée


Special Areas Act [ An Act to provide for assistance to areas of Canada requiring special measures to facilitate economic expansion and social adjustment | Department of Regional Economic Expansion Act | An Act respecting the Department of Regional Economic Expansion ]

Loi sur les zones spéciales [ Loi portant aide aux régions du Canada où s'imposent des mesures spéciales en vue d'en favoriser l'expansion économique et le relèvement social | Loi sur le ministère de l'Expansion économique régionale | Loi concernant le ministère de l'Expansion économique ]


Care Area Home Ownership Assistance Program

Programme d'accession à la propriété du centre-ville


Assistance to the 14 cities and open areas - Phase I

Programme d'aide à 14 villes et régions ouvertes, Phase I
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Thus, the criteria listed in Chapter 3 are equally applicable to assisted areas, even when the needs of regional development are considered.

Les critères énumérés au chapitre 3 sont donc également applicables aux régions assistées, même si l’on tient compte des besoins du développement régional.


26. Condemns the consistent thwarting of attempts to deliver humanitarian aid and any action that violates the principles guarding against “non-assistance to persons in danger” and of “non-refoulement” applicable to displaced populations by any actor, whether or not it is a member of the EU; calls on governments to live up to their primary responsibilities to protect and assist civilians, and to put in place legal and policy frameworks to facilitate humanitarian access, and aid delivery, in accordance with IHL; suggests that these frameworks include humanitarian tax exemptions, cuts in transaction costs of remittances flows and simplif ...[+++]

26. condamne le sabotage systématique des tentatives d'acheminement de l'aide humanitaire ainsi que toute action contraire aux principes visant à protéger les populations déplacés de la non-assistance à personne en danger et du refoulement, et ce quel qu'en soit l'auteur, qu'il soit membre de l'Union ou non; invite les gouvernements à assumer les responsabilités fondamentales de protection et d'assistance qui leur incombent au regard de la population civile, et à mettre en place, conformément au droit international humanitaire, des cadres juridiques et strat ...[+++]


26. Condemns the consistent thwarting of attempts to deliver humanitarian aid and any action that violates the principles guarding against “non-assistance to persons in danger” and of “non-refoulement” applicable to displaced populations by any actor, whether or not it is a member of the EU; calls on governments to live up to their primary responsibilities to protect and assist civilians, and to put in place legal and policy frameworks to facilitate humanitarian access, and aid delivery, in accordance with IHL; suggests that these frameworks include humanitarian tax exemptions, cuts in transaction costs of remittances flows and simplif ...[+++]

26. condamne le sabotage systématique des tentatives d'acheminement de l'aide humanitaire ainsi que toute action contraire aux principes visant à protéger les populations déplacés de la non-assistance à personne en danger et du refoulement, et ce quel qu'en soit l'auteur, qu'il soit membre de l'Union ou non; invite les gouvernements à assumer les responsabilités fondamentales de protection et d'assistance qui leur incombent au regard de la population civile, et à mettre en place, conformément au droit international humanitaire, des cadres juridiques et strat ...[+++]


12. Regrets the fact that, despite its huge potential in terms of energy resources in a future integrated European energy system, as well as its transports possibilities, the regions suffer from environmental problems, inadequate border controls and in some areas even frozen conflicts and internal conflicts, which together not only undermine the development prospects of the region and regional cooperation, but also lead to an increased level of organised crime; stresses the need for more active involvement on the part of the EU in the Black Sea area and calls for initiatives under the ENP which will ...[+++]

12. regrette que, malgré son immense potentiel en termes de ressources énergétiques dans un futur système énergétique européen intégré et ses possibilités de transport, la région soit en proie à des problèmes environnementaux et souffre d'une insuffisance des contrôles aux frontières et même, dans certaines zones, de conflits gelés et de conflits intérieurs, et que tout ceci affaiblisse les perspectives de développement de la région et de la coopération régionale, et entraîne une augmentation du niveau de la criminalité organisée; souligne qu'il est important que l'UE s'implique de façon plus active dans la zone de la mer Noire et appelle de ses vœux le lancement, dans le cadre de la politique européenne de voisina ...[+++]


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According to point 54, the assessment criteria in the guidelines are equally applicable to assisted areas, even when the needs of regional development are considered.

Aux termes du point 54 des lignes directrices, les critères d'appréciation sont donc également applicables aux régions assistées, même si l'on tient compte des besoins du développement régional.


Thus, the criteria listed in points 32 to 54 are equally applicable to assisted areas, even when the needs of regional development are considered.

Les critères énumérés aux points 32 à 54 sont donc également applicables aux régions assistées, même si l'on tient compte des besoins du développement régional.


2. Thus, the criteria listed in points 16.3.2.2, 16.3.2.3 and 16.3.2.4 are equally applicable to assisted areas, even when the needs of regional development are considered.

(2) Les critères énumérés aux points 16.3.2.2, 16.3.2.3 et 16.3.2.4 sont donc également applicables aux régions assistées, même si l'on tient compte des besoins du développement régional.


The Guidelines expressly state in point 3.2.3: 'Thus, the criteria listed in paragraph 3.2.2 are equally applicable to assisted areas, even when the needs of regional development are considered`.

Le point 3.2.3 des lignes directrices énonce expressément que «Les critères énumérés au point 3.2.2 sont donc également applicables aux régions assistées, même si l'on tient compte des besoins du développement régional».


This misguided approach, which ultimately forces us to make even greater sacrifices and provide even more assistance – because we failed to act in time, and because we could not implement the concept of prevention and civil crisis management due to the international community’s total fragmentation of responsibilities in this region – has resulted in major political failure in key areas.

Ce postulat de départ erroné, qui nous contraint finalement à plus de sacrifices et à plus de prestations, parce que l'on n'a pas agi à temps, parce que l'on a été incapable d'appliquer l'idée même de prévention de la gestion civile des crises à cause de l'éclatement intégral des compétences, dont fait clairement preuve la communauté internationale dans cette région, s'est traduite par un grave échec politique dans de larges domaines.


This misguided approach, which ultimately forces us to make even greater sacrifices and provide even more assistance – because we failed to act in time, and because we could not implement the concept of prevention and civil crisis management due to the international community’s total fragmentation of responsibilities in this region – has resulted in major political failure in key areas.

Ce postulat de départ erroné, qui nous contraint finalement à plus de sacrifices et à plus de prestations, parce que l'on n'a pas agi à temps, parce que l'on a été incapable d'appliquer l'idée même de prévention de la gestion civile des crises à cause de l'éclatement intégral des compétences, dont fait clairement preuve la communauté internationale dans cette région, s'est traduite par un grave échec politique dans de larges domaines.




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'assisted areas even' ->

Date index: 2022-06-19
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