Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess financial viability
Assess viability of finances
Assess whether finances are viabile
Assessable share
Determine financial viability
Fully assessed pool
Fully paid and nonassessable share
Fully paid share
Fully paid stock
Fully-paid share
Non-assessable share
Non-fully paid share
Nonassessable share
Paid-up share
Part-paid share
Partly paid share

Vertaling van "assess fully whether " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
assess whether finances are viabile | determine financial viability | assess financial viability | assess viability of finances

évaluer la viabilité financière


fully paid share | fully-paid share | fully paid stock | paid-up share | non-assessable share

action entièrement libérée | action libérée | action entièrement payée | action intégralement libérée


fully paid share | fully paid and nonassessable share | nonassessable share | non-assessable share

action libérée | action entièrement libérée


non-fully paid share | assessable share | partly paid share | part-paid share

action partiellement libérée | action non libérée | action non entièrement libérée


fully assessed pool

bassin de candidats entièrement évalués
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Unfortunately, the evidence on the 24(2) analysis does not materialize again until the end of the trial when a judge is in a position to assess fully whether the three-part test, as set out in R. v. Grant, has been met.

Malheureusement, les éléments de preuve nécessaires à l'analyse en vertu du paragraphe 24(2) ne réapparaissent qu'à la fin du procès, lorsqu'un juge est en mesure de déterminer pleinement si les trois critères, tels qu'établis dans l'affaire R. c. Grant, sont respectés.


30. Emphasises that access to finance remains one of the main obstacles to the development of SMEs; calls on the Commission to assess fully whether financing instruments aimed at SMEs such as the PROGRESS microfinance tool actually make it easier for SMEs to access finance, especially in view of the fact that financial institutions in some Member States set excessively strict conditions for lending to SMEs;

30. souligne que l'accès au financement demeure l'un des principaux obstacles au développement des PME; demande à la Commission d'évaluer correctement si les instruments de financement destinés aux PME, tels que l'instrument européen de microfinancement Progress, améliorent effectivement l'accès des PME au financement, compte tenu en particulier du fait que les institutions financières de certains États membres imposent des conditions de crédit trop strictes aux PME;


30. Emphasises that access to finance remains one of the main obstacles to the development of SMEs; calls on the Commission to assess fully whether financing instruments aimed at SMEs such as the PROGRESS microfinance tool actually make it easier for SMEs to access finance, especially in view of the fact that financial institutions in some Member States set excessively strict conditions for lending to SMEs;

30. souligne que l'accès au financement demeure l'un des principaux obstacles au développement des PME; demande à la Commission d'évaluer correctement si les instruments de financement destinés aux PME, tels que l'instrument européen de microfinancement Progress, améliorent effectivement l'accès des PME au financement, compte tenu en particulier du fait que les institutions financières de certains États membres imposent des conditions de crédit trop strictes aux PME;


It follows that EU law precludes a judicial practice which makes the obligation for a national court to disapply any provision contrary to a fundamental right guaranteed by the Charter conditional upon that infringement being clear from the text of the Charter or the relevant case-law, since it withholds from the national court the power to assess fully, with, as the case may be, the cooperation of the Court of Justice, whether that provision is compatible with the Charter.

Il en résulte que le droit de l’Union s’oppose à une pratique judiciaire qui subordonne l’obligation, pour le juge national, de laisser inappliquée toute disposition contraire à un droit fondamental garanti par la Charte à la condition que cette contrariété ressorte clairement du texte de la Charte ou de la jurisprudence pertinente, dès lors qu’elle refuse au juge national le pouvoir d’apprécier pleinement, avec, le cas échéant, la coopération de la Cour, la compatibilité de ladite disposition nationale avec la Charte.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Takes into account the fact that the Council Presidency has negotiated the Criminal Enforcement section in ACTA on behalf of the Member States; requests the Commission and Council to present to Parliament a precise interpretation of 'commercial scale', as referred to in Article 2.14.1 of the agreement; requests the Commission and Council to reaffirm that Article 2.14.1 will not require any changes to the acquis communautaire, in particular as regards Parliament's votes on the amended proposal for a directive of the European Parliament and of the Council on criminal measures aimed at ensuring the enforcement of intellectual property rights - 2005/0127(COD); asks the Council and Commission to provide, prior to the initialling of the agreement ...[+++]

26. relève que c'est la présidence du Conseil qui a négocié, au nom des États membres, la section de l'ACAC relative aux procédures pénales; invite la Commission et le Conseil à lui présenter une interprétation précise de ce qu'il faut entendre par "échelle commerciale" à l'article 2.14, paragraphe 1, de l'accord; leur demande de réaffirmer que l'article 2.14, paragraphe 1, n'implique aucune modification de l'acquis communautaire, notamment de ce qu'il a voté au sujet de la proposition modifiée de directive du Parlement européen et du Conseil relative aux mesures pénales visant à assurer le respect des droits de propriété intellectuelle (2005/0127(COD)); demande au Conseil et à la Commission, avant de parapher l'accord, de fournir une év ...[+++]


Given the 120-day period available for this period, it will not be possible for us to determine fully whether the government has put in place the necessary management systems to actually be able to assess and report on the implementation of its consultation paper. Nevertheless we will examine the government's draft strategy in the context of the legal obligations set out in the act.

Cependant, compte tenu de la période de 120 jours prévue pour cet examen, nous ne pourrons pas déterminer si le gouvernement a mis en place les systèmes de gestion nécessaires pour être en mesure d'évaluer la stratégie et de rendre compte adéquatement de sa mise en oeuvre.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutrit ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, sti ...[+++]


The member for Mississauga South stated that the Subcommittee on Private Members' Business, in determining whether or not a bill should be votable, may not be in a position to assess fully its constitutionality.

Le député de Mississauga-Sud a précisé que le Sous-comité des affaires émanant des députés, lorsqu’il détermine si un projet de loi peut faire l’objet d’un vote, peut ne pas être en mesure d’en évaluer tous les aspects constitutionnels.


45. Calls for an assessment of whether or not the Nitrates Directive will be superfluous once the Water Framework Directive is fully implemented;

45. demande que soit réalisée une évaluation de l'utilité de la directive sur les nitrates lorsque la directive-cadre sur l'eau aura été pleinement mise en œuvre;


45. Calls for an assessment of whether or not the Nitrates Directive will be superfluous once the Water Framework Directive is fully implemented;

45. demande que soit réalisée une évaluation de l'utilité de la directive sur les nitrates lorsque la directive-cadre sur l'eau aura été pleinement mise en œuvre;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'assess fully whether' ->

Date index: 2021-04-13
w