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Barrel support assembly
Battery support
Frame-type support
Frame-type support assembly
Hanger
Light support and MAD compensator panel assembly
Powered support assembly
Prefab house assemblers foreman
Prefab house assemblers forewoman
Prefab house assembly foreman
Prefab house assembly forewoman
Prefab housing assemblers foreman
Prefab housing assemblers forewoman
Prefab housing assembly foreman
Prefab housing assembly forewoman
Prefabricated house assemblers foreman
Prefabricated house assemblers forewoman
Prefabricated house assembly foreman
Prefabricated house assembly forewoman
Prefabricated housing assemble
Prefabricated housing assemblers foreman
Prefabricated housing assembly foreman
Prefabricated housing assembly forewoman
Sectional belt mold assembler
Sectional belt mould assembler
Three-frame advancing unit
Trap assembly
Two-or three-frame supports
Umbilical block hook assembly
Umbilical block retainer
Umbilical support hook assembly
V-belt mold assembler
V-belt mould assembler

Traduction de «assembly to support » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
light support and MAD compensator panel assembly [ light support and magnetic anomaly detector compensator panel assembly ]

support d'éclairage et tableau compensateur MAD [ support d'éclairage et tableau compensateur du détecteur d'anomalie magnétique ]


frame-type support | frame-type support assembly | three-frame advancing unit | two-or three-frame supports

cadres jumelés


umbilical block retainer (1) | umbilical block hook assembly (2) | umbilical support hook assembly (3) | hanger (4)

étrier de fixation


battery support | trap assembly

plateau de batterie | support de batterie




sectional belt mold assembler | v-belt mould assembler | sectional belt mould assembler | v-belt mold assembler

confectionneuse de courroies trapézoïdales | opératrice de moulage de courroies trapézoïdales | monteur de courroies trapézoïdales/monteuse de courroies trapézoïdales | opérateur de moulage de courroies trapézoïdales/opératrice de moulage de courroies trapézoïdales


prefab house assemblers foreman [ prefab house assemblers forewoman | prefab housing assemblers foreman | prefab housing assemblers forewoman | prefabricated house assemblers foreman | prefabricated house assemblers forewoman | prefabricated housing assemblers foreman | prefabricated housing assemble ]

contremaître de monteurs d'habitations préfabriquées [ contremaîtresse de monteurs d'habitations préfabriquées | contremaître de monteurs de maisons préfabriquées | contremaîtresse de monteurs de maisons préfabriquées ]


prefab house assembly foreman [ prefab house assembly forewoman | prefab housing assembly foreman | prefab housing assembly forewoman | prefabricated house assembly foreman | prefabricated house assembly forewoman | prefabricated housing assembly foreman | prefabricated housing assembly forewoman ]

contremaître au montage d'habitations préfabriquées [ contremaîtresse au montage d'habitations préfabriquées | contremaître au montage de maisons préfabriquées | contremaîtresse au montage de maisons préfabriquées ]


light support and MAD compensator panel assembly

baladeuse et tableau du compensateur MAD


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This should focus on working with civil society to promote greater participation of people in decision-making at all levels, including an equal participation of men and women, and different identity groups (ethnicity, religion etc); the development of pluralist political processes; a free media; an independent and well-functioning justice system; the rights of freedom of association and assembly; and support for electoral processes including observation by domestic and EU observers.

L'accent doit être mis à cet égard sur la coopération avec la société civile afin de favoriser une plus grande participation des populations au processus décisionnel à tous les niveaux; cela englobe une participation égale des hommes et des femmes ainsi que des différents groupes identitaires (ethniques, religieux, etc.), l'instauration d'un pluralisme politique, la liberté de la presse, l'indépendance et le bon fonctionnement de la justice, la liberté d'association et de réunion ainsi que le soutien des processus électoraux, notamment l'observation par des observateurs nationaux et européens.


Position: Support the adoption of the proposed revision of Article 34 of the Convention to provide for a fixed time period (36 months) for the entry into force amendments to the Appendices adopted by the General Assembly, including the clause of flexibility to extend such deadline on a case-by-case basis, where so decided by the General Assembly by the majority provided for under Article 14 § 6 of COTIF.

Position: Soutenir l'adoption de la proposition de révision de l'article 34 de la convention visant à prévoir un délai fixe (36 mois) pour l'entrée en vigueur des modifications aux appendices adoptées par l'Assemblée générale, y compris la clause de flexibilité permettant de prolonger ce délai au cas par cas, lorsque l'Assemblée générale le décide à la majorité prévue conformément à l'article 14, § 6, de la COTIF.


a.Step-up support to HRDs, including those working for economic, social and cultural rights, through a systematic and comprehensive approach, by: raising cases of HRDs at-risk during high-level visits, including sector-specific missions; continuing to support and cooperate with UN and regional mechanisms for the protection of HRDs; enhancing support for multilateral initiatives on HRDs and civil society space, including at UN General Assembly and the UN Human Rights Council and increasing burden sharing and sharing of best practices among MS with regard ...[+++]

a.Renforcer le soutien aux DDH, y compris ceux qui œuvrent en faveur des droits économiques, sociaux et culturels, dans le cadre d’une approche systématique et globale: en évoquant les cas de DDH en danger lors des visites de haut niveau, y compris les missions sectorielles; en continuant à soutenir les Nations unies et les mécanismes régionaux et à coopérer avec eux aux fins de la protection des DDH; en soutenant davantage les initiatives multilatérales relatives aux DDH et à l’espace dont dispose la société civile, y compris au sein de l’Assemblée générale et du Conseil des droits de l’homme des Nations unies; et en améliorant le pa ...[+++]


On the other hand, according to a poll whose results were recently released in B.C. this past January, 54% of the people surveyed in British Columbia were familiar with the Calgary agreement, 62% supported the unique character of Quebec society, 69% supported the role of the National Assembly, 80% supported the Calgary agreement, and 66% would have no objection to inclusion of this agreement in the Constitution.

Par contre, dans un sondage paru récemment en Colombie-Britannique, en janvier dernier, 54 p. 100 des gens de la Colombie-Britannique connaissaient l'entente de Calgary, 62 p. 100 appuyaient le caractère unique de la société québécoise, 69 p. 100 appuyaient le rôle de l'Assemblée nationale, 80 p. 100 appuyaient l'entente de Calgary, et même 66 p. 100 n'auraient pas objection à ce que l'on mette cette entente dans la Constitution.


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Daniel Johnson, the Liberal leader in Quebec, persuaded the Quebec assembly to support the principle that all the victims should be compensated.

Daniel Johnson, le chef libéral au Québec, a persuadé l'Assemblée nationale d'appuyer le principe selon lequel toutes les victimes devraient être indemnisées.


I recall speaking publicly in the Newfoundland House of Assembly in support of Meech.

Je me souviens d'avoir prononcé à l'assemblée législative de Terre-Neuve un discours en faveur de l'Accord du lac Meech.


Ms. Marie-Claude Sarrazin: On what grounds could one possibly reject a constitutional amendment that seeks to respond to a consensus, a consensus that takes the form of unanimous support in the National Assembly and support within a civil society that mobilizes in order to bring forward this request?

Mme Marie-Claude Sarrazin: Sur quelle base pourrait-on refuser une modification constitutionnelle qui répond à un consensus, soit l'unanimité de l'Assemblée nationale et un consensus de la société civile qui se mobilise pour la demander?


(a) Works for deployment/infrastructure: expenditure absolutely needed for the force as a whole to fulfil its mission (jointly used airport, railway, harbours, main logistical roads, including points of disembarkation and forward assembly areas; water surveys, pumping, treatment, distribution and disposal, water and power supply, earthworks and static force protection, storage facilities (in particular for fuel and ammunition), logistical assembly areas; technical support for jointly financed infrastructure).

a) Travaux nécessaires au déploiement/infrastructure: dépenses absolument indispensables pour que la force dans son ensemble puisse remplir sa mission (aéroport, chemin de fer, ports, routes logistiques principales, y compris les points de débarquement et les zones de rassemblement avancées, utilisés en commun; contrôle, pompage, traitement, distribution et évacuation de l'eau, approvisionnement en eau et électricité, terrassement et protection statique des forces, installations de stockage notamment de carburant et dépôts de munition, zones de rassemblement logistiques; soutien technique pour l'infrastructure financée en commun).


Mr. Speaker, yesterday, the National Assembly unanimously supported our position to maintain the consensus that has existed for 25 years. However, the Prime Minister wants to cut funding to NGOs that support African women's right to choose, even if they have been raped.

Monsieur le Président, hier, l'Assemblée nationale a appuyé à l'unanimité notre position visant à maintenir le consensus établi depuis 25 ans, mais le premier ministre veut couper les vivres aux ONG qui défendent le droit des Africaines de choisir, même si elles sont victimes de viol.


4.2 In the European Union the Commission with the support of the European Environment Agency have long had responsibilities for assembling monitoring information from Member States and transmitting it to the UNFCCC as part of an EU overview of European emissions, and for assembling the necessary information to monitor compliance with the intra-EU agreements about burden-sharing of climate change requirements.

4.2 Au sein de l'Union européenne, c'est la Commission, secondée par l'Agence européenne pour l'environnement, qui est depuis longtemps chargée de réunir les données de surveillance recueillies auprès des États membres et de les transmettre à la CCNUCC dans le cadre d'un tour d'horizon de l'UE concernant les émissions en Europe, ainsi que de rassembler les informations pertinentes pour évaluer le respect des accords intra-européens relatifs au partage des charges imposées par les exigences en matière de changement climatique.


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