Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Art trade
Arts
Decorative arts
Exportation of works of art
Fine arts
Graphic arts
Plastic arts
Sale of objects belonging to the national heritage
Trafficking in works of art
WYSIMOLWYG
WYSIWIG
WYSIWYG
What You See Is More Or Less What You Get
What You See Is What You Get
What are you aiming at
What are you driving at
What are you hinting at
What if mode
What if? mode
What you see is what you get
What-if mode
What-you-see-is-what-you-get
Wysiwyg

Vertaling van "arts and what " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
what-you-see-is-what-you-get [ WYSIWYG | What You See Is What You Get | What-you-see-is-what-you-get ]

tel écran-tel écrit [ WYSIWYG | tel-tel | tel écran, tel écrit | équivalence écran-papier | mode wysiwig ]


What You See Is What You Get | Wysiwyg [Abbr.]

ce que vous voyez, c'est ce que vous obtenez | tel écran, tel écrit


what you see is what you get | WYSIWIG [Abbr.]

tel écran-tel écrit | tel-tel


What You See Is More Or Less What You Get | WYSIMOLWYG [Abbr.]

WYSIMOLWYG [Abbr.]


what are you driving at [ what are you aiming at | what are you hinting at ]

où voulez-vous en venir [ quel but visez-vous ]


what if? mode [ what if mode | what-if mode ]

mode simulation


fine arts [ decorative arts | graphic arts | plastic arts ]

beaux-arts [ arts décoratifs | arts graphiques | arts plastiques ]






art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]

commerce de l'art [ exportation d'objets d'art | trafic d'antiquités | trafic illicite de biens culturels | vente de biens culturels ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If we could get back to the question you were raising, Mr. Lincoln, I think it's very important to address one part of that question, which is should we be having a forum on what's culture, what are the arts, and what's all this to us?

Si vous me permettez de revenir à la question que vous avez soulevée, monsieur Lincoln, je pense qu'il est très important de répondre à une partie de cette question, c'est-à-dire si nous devrions avoir une tribune sur ce qu'est la culture, ce que sont les arts, ce que tout cela représente pour nous.


In listening to the comments this morning, what I'm sensing is that we're discussing culture and the arts, but what it boils down to is dollars and cents, because without that it doesn't happen.

En écoutant les interventions de ce matin, j'ai l'impression qu'on discute de culture et d'arts, mais qu'en définitive tout se ramène à une question d'argent, car sans argent il ne se passe rien.


It appears from the notifications received that 9 Member States focused on the application of a principle of equivalence only (Art. 3 paragraph 1), but did not provide further details in respect of the types of legal effects they attach to previous foreign convictions and at what stage of proceedings (pre-trial, trial stage, execution) these effects apply in their national criminal justice system (Art. 3 paragraph 2): BG, CZ, EE, HU, FR, LU, PL, RO and SK.

Il ressort des notifications reçues que neuf États membres (BG, CZ, EE, HU, FR, LU, PL, RO et SK) se sont concentrés sur l’application du seul principe d’équivalence (article 3, paragraphe 1), mais n’ont pas fourni de renseignements plus détaillés sur la nature des effets juridiques qu’ils attachent aux condamnations étrangères antérieures ni sur le stade de la procédure (phase préalable au procès pénal, procès pénal, exécution) auquel ces effets s’appliquent dans leur système national de justice pénale (article 3, paragraphe 2).


(16) What should be the scope of existing regulation on access (art. 6 Access Directive) and universal service (art. 31 Universal Service Directive) in view of increasing convergence of linear and non-linear services on common platforms?

(16) Quel devrait être le champ d'application de la réglementation existante concernant l'accès (article 6 de la directive «accès») et le service universel (article 31 de la directive «service universel») compte tenu de la convergence croissante des services linéaires et non linéaires sur plateformes communes?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Secondly, concerning the content of support, assistance and protection given to victims, Arts. 11 to 16 of Directive 2011/36/EU reinforce what is provided by Directive 2004/81/EC.

Deuxièmement, en ce qui concerne le contenu de l'assistance, de l'aide et de la protection offertes aux victimes, les articles 11 à 16 de la directive 2011/36/UE renforcent les dispositions de la directive 2004/81/CE.


Primarily, it would be on the area of individuals who would see themselves with an ability to capitalize on an enterprise that would be blessed by governmental bodies (1015) Mr. Art Hanger: What you're saying, so that I may attempt to clarify your position, if I may, is that organized crime will capitalize on the fact that the police can no longer enforce what used to be prostitution-related laws.

Ce serait tout d'un coup un secteur d'activité qui attirerait des personnes désireuses de capitaliser sur une entreprise qui serait sanctionnée par les organes gouvernementaux (1015) M. Art Hanger: Ce que vous êtes en train de dire, si je peux me permettre d'essayer de tirer au clair votre position, c'est que le crime organisé voudrait capitaliser sur le fait que la police ne puisse plus appliquer les anciennes lois en matière de prostitution.


I think I'm satisfied that whatever the correct solution is, the drafting of this law has certainly not found the balance between what is the protection of art and what should be the paramount concern of any society, which is the protection of our children.

Je suis convaincu que quelle que soit la solution, la rédaction de cette loi n'a certainement pas permis d'établir un équilibre entre ce qui constitue la protection de l'art et ce qui devrait être la préoccupation primordiale de toute société, c'est-à-dire la protection de nos enfants.


14. What methodology (ies) is (are) used for evaluating the interaction between the factors mentioned in Art. 3?

14. Quelle(s) méthodologie(s) utilise-t-on pour évaluer les interactions entre les facteurs mentionnés à l'article 3 ?


As Keith Kelly, national director of the Canadian Conference of the Arts stated, `` What is stopping other transactions from acquiring other Canadian cultural industries?'' One wonders if the ministers involved in this decision really knew what they were doing.

Comme Keith Kelly, directeur national de la Conférence canadienne des arts, l'a dit: «Qu'est-ce qui va empêcher des intérêts étrangers de mettre la main sur d'autres entreprises culturelles canadiennes?» On se demande si les ministres qui ont pris cette décision savaient vraiment ce qu'ils faisaient.


What is more, they offer state-of-the-art industrial applications which are undoubtedly beneficial to the European economy.

Au-delà, ils offrent des applications industrielles de pointe non sans effets positifs pour l'économie européenne.




Anderen hebben gezocht naar : wysimolwyg     wysiwig     wysiwyg     what you see is what you get     art trade     decorative arts     exportation of works of art     fine arts     graphic arts     plastic arts     trafficking in works of art     what are you aiming at     what are you driving at     what are you hinting at     what if mode     what if mode     what-if mode     arts and what     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'arts and what' ->

Date index: 2021-06-30
w