Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Approach to treatment
Define artistic approach
Defining artistic approach
Earnings approach
Earnings-based approach
Earnings-based valuation
Educational approach
Five-step approach
Income approach
Income-based approach
Income-based valuation
Independent learning
Independent study
Instructional approach
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Outline artistic approach
Pedagogic approach
Pedagogical approach
Risk based approach
State artistic approach clearly
Survey of Approaches to Educational Planning
Systems approach in education
Teaching approach
Therapeutic approach
Treatment approach
Y2K five phase approach
Y2K five-step approach

Traduction de «approaches to education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
systems approach in education

approche systémique en éducation


Survey of Approaches to Educational Planning

Enquête sur les approches en matière de planification des études


teaching approach [ instructional approach | pedagogical approach | pedagogic approach | educational approach ]

démarche pédagogique [ approche pédagogique ]




independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individuali


defining artistic approach | outline artistic approach | define artistic approach | state artistic approach clearly

définir une approche artistique


earnings-based approach | earnings approach | earnings-based valuation | income approach | income-based approach | income-based valuation

approche bénéfices | méthode par les résultats | évaluation par les résultats | évaluation par les bénéfices | approche fondée sur les bénéfices


approach to treatment | treatment approach | therapeutic approach

approche thérapeutique


Y2K five-step approach | Y2K five phase approach | five-step approach

méthodologie an 2000 à 5 phases | approche an 2000 à 5 phases | approche à 5 phases


risk based approach for managing money laundering risks | risk based approach

approche pour la gestion des risques de blanchiment de capitaux fondée sur le risque | approche fondée sur le risque
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
S. whereas innovative, inclusive and holistic approaches to education in emergencies have been developed by several EU partners such as the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) with a view to ensuring access to quality education for refugee children affected by ongoing conflicts; whereas this approach combines children’s short-term humanitarian and long-term development needs and includes the development of interactive self-learning materials, psycho-social support, safe learning and recreational spaces, safety and security awareness-raising and capacity-building activities;

S. considérant que plusieurs partenaires de l'Union, comme l'Office de secours et de travaux des Nations unies pour les réfugiés de Palestine dans le Proche-Orient (UNRWA), ont élaboré des stratégies novatrices, globales et ouvertes à tous en matière d'éducation en situation d'urgence dans le but de garantir l'accès à une éducation de qualité aux enfants réfugiés qui pâtissent de conflits; qu'une telle stratégie associe les besoins des enfants à court terme sur le plan humanitaire et leurs besoins à long terme en matière de développ ...[+++]


S. whereas innovative, inclusive and holistic approaches to education in emergencies have been developed by several EU partners such as the UN Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA) with a view to ensuring access to quality education for refugee children affected by ongoing conflicts; whereas this approach combines children’s short-term humanitarian and long-term development needs and includes the development of interactive self-learning materials, psycho-social support, safe learning and recreational spaces, safety and security awareness-raising and capacity-building activities;

S. considérant que plusieurs partenaires de l'Union, comme l'Office de secours et de travaux des Nations unies pour les réfugiés de Palestine dans le Proche-Orient (UNRWA), ont élaboré des stratégies novatrices, globales et ouvertes à tous en matière d'éducation en situation d'urgence dans le but de garantir l'accès à une éducation de qualité aux enfants réfugiés qui pâtissent de conflits; qu'une telle stratégie associe les besoins des enfants à court terme sur le plan humanitaire et leurs besoins à long terme en matière de développe ...[+++]


46. Calls on the Member States to take an intergenerational approach to education, and to ensure equal access to formal and informal education by integrating the supply of affordable and quality childcare in their educational systems, as well as care for the elderly and other dependents; calls on the Member States to engage in initiatives that reduce direct and indirect educational costs and to increase the capacity of all nurseries and crèches, pre-school, school and after-school networks, in due respect of the principles of inclusi ...[+++]

46. appelle les États membres à adopter une approche intergénérationnelle de l'éducation, et à assurer l'accès à l'éducation formelle et informelle en intégrant l'offre de garde d'enfants à un prix abordable et de qualité dans leurs systèmes éducatifs, ainsi que les soins aux personnes âgées et d'autres personnes dépendantes; appelle les États membres à s'engager dans des initiatives qui réduisent les coûts directs et indirects dans le domaine de l'éducation et à renforcer les capacités des garderies et des crèches, des réseaux préscolaire, scolaire et p ...[+++]


60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nature of education;

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique («apprendre à apprendre»), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
60. Stresses the need for innovative teaching methods and content which instruct learners about approaches to education (‘learning how to learn’), also taking into consideration learners from vulnerable social groups or those with special educational needs; notes, in particular, the rapid changes in ICT, digital media and entrepreneurship education; highlights the important role of other educators (for example, youth workers, adult educators, career advisors and parents) and their valuable cooperation in response to the changing nature of education;

60. souligne la nécessité de méthodes et de contenus pédagogiques innovants qui mettent l'accent sur l'enseignement de la didactique ("apprendre à apprendre"), tout en tenant compte des apprenants issus de groupes sociaux vulnérables ou présentant des besoins éducatifs spécifiques; observe en particulier l'évolution rapide des TIC, des médias numériques et de l'éducation à la création d'entreprise; insiste sur l'importance des autres éducateurs (par ...[+++]


Future co-operation in higher education within the EU should be part of a wider strategy to engage with partner countries across the world, to promote the EU's values and expertise, and support higher education in developing countries as an integral part of the EU's development policy and of a comprehensive approach to education sector development.

La future coopération dans l’enseignement supérieur au sein de l’UE devrait relever d’une stratégie plus vaste visant à établir le dialogue avec des pays partenaires à travers le monde, à mettre en exergue les valeurs et les compétences de l’UE, et à soutenir l’enseignement supérieur dans les pays en développement en tant que partie intégrante de la politique de développement de l’UE et d’une approche exhaustive du développement du secteur de l’éducation.


Remedying this situation requires a more integrated, cross-sectoral approach towards education and training, youth, employment and social policies which builds on current strengths and develops effective new measures.

Pour remédier à cette situation, il est indispensable d'adopter une approche transversale, plus intégrée, de l'éducation et de la formation, de la jeunesse, de l'emploi et des politiques sociales, qui s'appuie sur les points forts existants et introduise des mesures nouvelles et efficaces.


- develop integrated approaches to educational disadvantage at the local level such as through Education Action Zones (UK) or improving schools in segregated areas (S).

- développer des approches intégrées sur le handicap scolaire au niveau local à travers les zones d'éducation prioritaire (Education Action Zones) (UK) ou améliorer le fonctionnement des écoles dans les zones isolées (S).


(vi) to undertake strategic studies on innovative approaches in education, on the pedagogical aspects of new technologies, on the strengths and weaknesses of the European educational multimedia sector, and on the potential of cultural institutions and science centres as new learning environments;

vi) à effectuer des études stratégiques sur les approches novatrices dans le domaine de l'éducation, les aspects pédagogiques des nouvelles technologies, les points forts et les faiblesses du secteur multimédia éducatif européen et sur le potentiel des institutions culturelles et des centres scientifiques en tant que nouveaux environnements d'apprentissage;


The scale of such changes calls for a radical new approach to education and training.

La portée de ces changements nécessite une approche radicalement nouvelle.


w